האם ברית מילה מגנה מפני פציעות?

(0)
לדרג

לא סובלים לחינם: מחקר מוכיח כי גברים שעברו ברית מילה סובלים פחות מחתכים, שריטות ופציעות מינוריות אחרות באיבר המין במהלך קיום יחסי מין

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בקרב גברים נימולים קיים סיכון נמוך יותר לחתכים, שריטות ופציעות מינוריות אחרות של הפין במהלך קיום יחסי מין. ממצאים אלה שעשויים לספק הסבר לסיכון המופחת בגברים נימולים להדבקה בנגיף HIV בעקבות מין הטרוסקסואלי.

החוקרים התבססו על נתונים ממחקר בנושא HIV באפריקה, שכלל כ-2,800 גברים בגילאי 18-24 שנים, שחולקו באקראי לקבוצה שעברה מילה ולקבוצת ביקורת. מחקר זה ושני מחקרים נוספים שנערכו באוגנדה וקניה בשנת 2005 ו-2006, הוכיחו כי מילה עשויה להביא לירידה של עד 60% בסיכון של גברים להדבקה בזיהום HIV בעקבות יחסי מין הטרוסקסואלים.

חסימת חדירת נגיף HIV

החוקרים מצאו כי במהלך שנתיים, בקרב גברים נימולים תועד סיכון נמוך ב-39% לפציעות של הפין במהלך קיום יחסי מין, בהשוואה לגברים בקבוצת הביקורת. מכאן עולה האפשרות כי הסיכון המופחת לפציעה של הפין הינו אחת הסיבות לכך שמילה מפחיתה את הסיכון להדבקה ב-HIV.

החוקרים מסבירים כי קיימות מספר תיאוריות בנוגע להגנה של מילה מפני הדבקה ב-HIV. לפי אחת התיאוריות, מילה מפחיתה את כמות רקמת הרירית החשופה במהלך קיום יחסי מין. תיאוריה אחרת טוענת כי העור העבה שנוצר סביב צלקת המילה מסייע בחסימת חדירת נגיף HIV.

עם זאת, ייתכן כי פציעות מינוריות של הפין - חתכים, שריטות וקרעים בעור, משמשים כמקור חדירה לנגיף. בחלק מהמחקרים הקודמים, גברים לא-נימולים דיווחו על שכיחות מוגברת של פציעות מסוג זה, בהשוואה לגברים נימולים.

הקפדה על שימוש בקונדום

בתחילת המחקר הנוכחי, 64% מהגברים טענו כי חוו פציעה מסוימת של הפין במהלך קיום יחסי מין בחצי השנה האחרונה. לעיתים קרובות מדובר היה ברגישות כללית, שריטות או חתכים. 17% דיווחו על דימומים.

שישה חודשים לאחר תחילת המחקר, תועדה ירידה בשיעור זה. לאחר שנתיים, 31% מהגברים הנימולים דיווחו על פציעות של הפין במהלך קיום יחסי מין בחצי השנה האחרונה.

גם בקבוצת הגברים הלא-נימולים תועדה ירידה בפציעות של הפין, אם כי היא הייתה פחות משמעותית - כאשר 42% דיווחו על פציעה של הפין בחצי השנה האחרונה. ירידה זו נובעת ככל הנראה משיפור כללי בהרגלי קיום יחסי מין בשתי קבוצות המחקר, כולל הקפדה על שימוש בקונדום וצמצום מספר הפרטנרים ליחסי מין.

בקרב גברים שדיווחו על קיום יחסי מין עם בנות זוג רבות בחודש האחרון תועדה שכיחות מוגברת לפציעות של הפין על-רקע קיום יחסי מין, בהשוואה לגברים מונוגאמיים. מצד שני, הקפדה על שימוש בקונדום ורחצת הפין תוך שעה מקיום יחסי מין לוו שניהם בסיכון מופחת לרגישות ופציעות אחרות של הפין.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

הידיעה בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום ברית מילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום