חולים מתים מזיהומים בבתי חולים

(0)
לדרג

מדי שנה נפטרים 99 אלף חולים אמריקניים עקב זיהומים בזמן האשפוז. רוב בתי החולים אפילו לא מודעים לשיעורי הזיהומים בקרבם

מאת: מערכת zap doctors

על-פי מידע שנמסר בהצהרת ה-CDC - centers for disease control and prevention, עולה כי 99 אלף אמריקניים נפטרים מדי שנה מזיהומים שנרכשו בבתי החולים. על אף ההיקף הרחב של הבעיה, בתי חולים רבים עדיין אינם מכירים בגודלה של התופעה.

בסופו של מאבק להכרה בבעיה, ניסחו כל מדינות ארה"ב תוכניות פעולה להפחית את שיעורי הזיהומים הנרכשים בבתי החולים. לדברי המומחים, עד כה, רוב בתי החולים לא היו מודעים כלל לשיעורי זיהומים אלו בקרבם.

הצהרת ה-CDC הנוכחית מדווחת על סוג אחד של זיהום הנרכש בבתי החולים - CLABSI. ההצהרה מבוססת על מידע שנאסף מ-17 מדינות בארה"ב. היות וצנתרי ורידים מרכזיים מוכנסים לחולים במצבים קשים מאוד, קטגוריה זו בלבד של זיהומים מיוחסת לכשליש ממקרי המוות מזיהומים נוזוקומיאליים (זיהומים הנרכשים בבית חולים).

ניסיון למניעת הזיהומים

המידע בדיווח הנוכחי הוא מוגבל בשל מספר סיבות: ראשית, המידע נאסף באופן שונה בין המדינות ועל כן קשה להשוות בין המדינות בדרך מהימנה. שנית, לא קיים מידע באשר לבתי חולים ספציפיים. שלישית, מדובר בפעם הראשונה בה נמסר מידע כזה, ועל כן קשה לאמוד מגמת שיפור או החמרה.

חשיבות דו"ח זה, קובעים המומחים היא בהשוואתו למידע חדש שייאסף מדי שישה חודשים, כך תהיה אפשרות לכמת את מידת ההצלחה בניסיון למניעת זיהומים הנרכשים בבתי החולים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום