חישוב נתרן במזונות

חישוב נתרן במזונות - תמונת המחשה הנתרן נמצא במלח והוא חיוני באיזון בקרת המים בגוף. מזונות מהחי ומזונות מעובדים מכילים יותר נתרן מאשר מזונות מהצומח.
B953DE4C-BD7F-4D7D-BFC7-DD1019A38EE6Created with sketchtool.

נתרן - צריכה יומית מומלצת

טווחי גיל
משקל

תוצאות

powered by

הנתרן מסייע בשמירה ובבקרה על מאזן המים ביחד עם אשלגן והמלחים בגוף. משתתף בתפקוד והולכת אותות עצביים-תאי העצב והתכווצות השרירים, בשמירת קצב לב תקין ובספיגת הגלוקוז ממערכת העיכול לדם. חוסרים עלולים לגרום להתכווצות וחולשה בשרירים, סחרחורות, הקאות, דפיקות לב מואצות, הזעה מרובה, וירידה בלחץ דם.
עליכם לבחור גיל ומשקל שברצונכם לבדוק.

מלח הוא מינרל חיוני, ולנתרן תפקידים רבים בגוף האדם. הוא פועל יחד עם אשלגן בבקרת מאזן המים בגוף, הולכת אותות עצביים, התכווצות שרירים ושמירת קצב תקין של פעימות הלב. נתרן מאזן את היחס בין חומצה לבסיס ומווסת את נפח הנוזלים בגוף (לחץ דם). איבוד נתרן מהגוף עקב הזעה, הקאה או הטלה מרובה של שתן עלול לגרום למצב של מחסור בנתרן, שתסמיניו הם חולשה, עוויתות ועוד. במקרים קיצוניים עלול מצב זה לגרום אף למוות. מצב שני, צריכה מוגזמת של נתרן עלולה להוביל לבעיות כמו יתר לחץ דם, מחלות לב ושבץ, היווצרות אבנים בכליות ועוד. כיום, בשל תזונה לא מאוזנת והעובדה שהמלח נמצא בכל המזונות המעובדים, גם המתוקים בכמויות גדולות, ההמלצה היא להמעיט בצריכת המלח כאשר הצריכה המומלצת ביום היא של 2,400 מ""ג, כלומר כפית מלח ביום. באופן ספציפי, כדאי להמעיט בצריכתו של מלח שולחן שהוא תוצר של אידוי בריכות מים תעשייתיות, עובר תהליכים כימיים בחום של 600 מעלות, ומוספים לו חומרים מונעי התגיישות, מה שפוגם בערכים התזונתיים שלו. תחליפי מלח מומלצים הם: מלח אטלנטי שהוא מקור עשיר למינרלים כמו יוד, סידן, ברזל ומגנזיום. זהו מלח שנאסף באופן טבעי ולא עובר תהליכים כימיים שפוגעים באיכותו. מלח הימלאיה: מגיע מהרי ההימלאיה שבפקיסטן. היתרון הגדול שלו הוא שהמלח לא חשוף לשמש ולזיהום מהים, כי הוא נמצא בבטן האדמה. בנוסף, יש בו כמויות יפות של ברזל, שמעניקות לו צבע ורוד. מלח עם עשבי תיבול: משמש לתיבול ומחליף אבקות מרק כאשר רק חלק מהתערובת היא מלח. הכותבת היא ורד לוביץ', מאמנת לתזונה ואורח חיים בריא.

עוד בתחום