שתלים דנטליים בדרך לחיוך מושלם: האמנם?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

שתל דנטלי הוא מבנה המורכב מבורג וכתר, שנועד להחליף שן, שאינה ניתנת לריפוי. בשנים האחרונות אנו רואים שרבים מהרופאים מציעים טיפולי השתלות שיניים, שאלנו מומחה בתחום באילו מקרים הדבר אכן מומלץ? ומהו ההליך האופטימלי להשגת תוצאות מיטביות?

מאת: MM Clinic
רופא שיניים
077-8048652 (מספר מקשר)

השתלות שייניים הן פתרון מודרני לבעיית מחסור שיניים ולהזנחת בריאות הפה לאורך זמן. בשנים האחרונות חלו תמורות טכנולוגיות, אשר הביאו לכך, שניתן לתכנן ולבצע את תהליך ההשתלה מראשיתו ועד סופו באמצעות תוכנת מחשב ועזרים נוספים. בדרך זו ניתן לשקם את חלל הפה במלואו בזמן קצר ולמנוע סיבוכים ופגיעות מיותרות בחך ובלסת. דר מוחמד נוג׳ידאת ממרפאת MM clinic מרחיב על הטיפול:

"השתלות שיניים מומלצות במספר מקרים: הראשון- כאשר יש אובדן של שן, שיוצרת רווח בלסת, ועלולה להביא למצב בו השיניים הסמוכות אליה, יחלו לנוע לכיוון החלל החסר. המקרה השני נוגע למצב בריאות השן. אם מדובר על שן, שעברה מספר טיפולי שורש, סובלת מעששות, דלקות והגיעה למצב ריקבון הרי שהפתרון הנכון ביותר לטווח הארוך הוא להחליף את השן בשתל דנטלי, שמורכב מסגסוגת (טיטניום) אותה הגוף מקבל, השתל הדנטלי הוא תחליף לשורש השן, והוא מוחדר לעצם באמצעות קידוח ונקלט בתהליך אוסטאואינטגרציה. לאחר תהליך זה שנמשך בין שלושה חודשים לשישה חודשים ניתן יהיה להבריג על ראש השתל את המבנה מטיטניום, שעליו מורכב כתר מחרסינה. מבנה זה למעשה מחליף את השן החסרה או את השן שנעקרה".

בשנים האחרונות אנו רואים שישנה התפתחות רבה בתחום השתלות השיניים ולאחרונה ניתן לבצע השתלות דנטליות מונחות מחשב, מתאים לאלו הסובלים מדנטופוביה (חרדת רופאי שיניים), ומאפשר לשקם את חלל הפה במהירות וביעילות ובבטיחות.

"השתלות שיניים מונחות מחשב הם שם דבר בקהילת רופאי השיניים, כיום גם רופאים מומחים בתחומם נעזרים בתוכנת מחשב כדי לתכנן את מיקום השתל ולעיתים אף נעזרים בסד כדי להחדיר את השתל בזווית הנכונה ולמקום הנכון בעצם. היתרון המרכזי בתהליך זה בא לידי ביטוי בכך שמדובר על טיפול בטוח המבוסס על אנמנזה ואיסוף נתונים, בדיקה והערכה מדוקדקת של מצב חלל הפה והכנסת הנתונים לתוכנת מחשב, המציגה תמונת תלת-ממדית, המתווה את הקו המנחה לביצוע ההשתלה באמצעות סד באופן זה ניתן לנצל את חומר העצם בצורה המיטבית ביותר".

תכנון ההשתלה באמצעות סד כירורגי הם למעשה אמצעי העזר המרכזי של הרופא, המסייע לו להבטיח, שהשתל יוחדר למקום הנכון תוך ניצול מיטבי של חומר העצם בחלל הפה. תהליך השתלת שיניים מונחת מחשב נחלק לארבעה שלבים

"בשלב הראשון אנחנו מבצעים בדיקה, שתפקידה להעריך את מצב הפה של המטופל. חשוב לנו להבין, כיצד הוא שומר על שגרת היגיינה, כמה פעמים ביום הוא מצחצח שיניים והאם הצחצוח יסודי, חשוב לנו להבין, האם ישנו סיכוי לעששת. בשלב זה אנחנו מכינים את חלל הפה להשתלה ומבצעים ניקוי אבנית ואם נדרש גם טיפולי שיניים נוספים וזאת במטרה להתחיל לבצע את ההשתלה, כשחלל הפה במצב מיטבי (ללא עששות, דלקות, טיפולי שורש, שצריך לבצע וכן הלאה".

שווה קריאה:

על השימוש בבוטוקס גם בתחום רפואת השיניים>>

"חשוב לי להדגיש, שהשתלות שיניים זוכות להצלחה יתרה ולא בכדי, ההשתלות מחזיקות מעמד שנים רבות, כאשר שומרים על היגיינת פה נאותה, יחד עם זאת, סיכויי ההצלחה יורדים באופן משמעותי בקרב אנשים מעשנים, חולי סכרת ומטופלים, שאינם מקפידים לשמור על היגיינת פה נאותה".  

"השלב השני של ההשתלה הוא שלב טרום-ניתוחי, והוא מתמקד בתכנון ההשתלה באמצעות תוכנה תלת-ממדית, בשילוב פיענוח של צילום ה- C.T, שבוצע לחלל הפה. באמצעות התוכנה אנחנו בוחרים את סוג השתלים, המתאימים למקרה של המטופל (שתל בורג או שתל צילינדר) את אורך השתל ואת קוטר השתל. בשלב הבא, אנחנו מתכננים את מיקום השתלים בחלל הפה לרבות הטיית השתלים והחדרתם בזווית מדויקת לכל צד".

"באמצעות תכנון מדויק אנחנו מקצרים את משך ההשתלה ומקטינים את הסיכון לפגיעה ברקמות רכות, כלי דם ועצבים, שנמצאים באזור השתל".

"בשלב השלישי אנחנו מבצעים את ההשתלה באמצעות מדריך סד-כירורגי. לצורך כך אנחנו מבצעים הרדמה מקומית, ונעזרים בסד כירורגי, שתוכנן מבעוד מועד וכל תפקידו לסייע לדייק בפעולת הקידוח, כך שלא ניתן יהיה לסטות מהתוכנית, שהמחשב תכנן על סמך הנתונים, שנאספו. הסד הכירורגי מקובע על עצם הלסת או מונח על שיניי המטופל ודרכו מבוצע הקידוח באמצעות מקדחים בקוטר התואם לתוכנית ההשתלה. בסיום הקידוח מוחדרים השתלים דרך הסד וכך מובטחת רמת הדיוק בטיפול.

"השלב הרביעי והאחרון בטיפול נוגע להחלמה ולקליטת השתל בחלל הפה, גם כאן בדומה לשיטת ההשתלה "ביד חופשית" המטופל נדרש להמתין בין שלושה חודשים לשישה חודשים עד שהשתלים יעברו תהליך של הטמעה בחלל הפה. לאחר מכן כאמור ניתן יהיה להרכיב מבנה של בורג טיטניום, שעליו מורכב כתר שן מחרסינה, שנועד להחליף את השן החסרה.

ציינת קודם לכן, שהשתלה מונחית מחשב מנצלת באופן מיטבי את חומר העצם הקיים בחלל הפה, האם הדבר מונע למעשה את הצורך בהשתלות עצם כשלב מקדים להשתלת שיניים?

"לא, אנחנו צריכים את חומר העצם, ורוצים למצות חומר זה באופן מירבי כדי לעגן את השתל באופן הטוב ביותר. במקרים בהם ישנה ספיגת עצם מוגברת או נוצר מצב של אטרופיית רכס אנחנו נאלץ לבצע השתלת עצם כשלב מקדים לטיפול השתלת שיניים, שלב זה מאריך את הטיפול הכולל במספר חודשים".

דר מוחמד נוג׳ידאת בעל מרפאת MM clinic  המציעה תחת קורת גג אחת טיפולי שיניים מתקדמים ורפואה אסתטית חדשנית ורב-תחומית. המרפאה ממוקמת במועצה המקומית בועיינה-נוג'ידאת באזור הגליל התחתון, לפרטים נוספים: 077-8048652

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום