סריקה אינטרה אוראלית

(14)
לדרג
תוכן מקודם

סורק אינטרה אוראלי נחשב למכשיר המתקדם ביותר בתחום רפואת השיניים עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד ורמת דיוק מקסימלית. מהי סריקה אינטרה אוראלית והאם הטכנולוגיה הזו באמת משפרת את תוצאות הטיפול? כל הפרטים בכתבה.

רופא שיניים
053-6246349 (מספר מקשר)

הסורק האינטרה אוראלי הוא מכשיר מתקדם הסורק את הפה, ומתעד את כל הנתונים אודות השיניים והחניכיים בצורה מדויקת מאוד. הנתונים מועברים למחשב, וכך יכול רופא השיניים לתכנן ולבצע את הטיפול או הטיפולים בצורה מדויקת ואיכותית מאוד.

בעבר רופא השיניים נאלץ ליצור "טביעת שיניים" בעזרת כף פלסטית או מתכתית עליה חומר סיליקוני או חומרי מטבעים שונים . הכף הוכנסה לפה, ולאחר שהחומר התקשה הכף הוצאה מהפה כאשר שיניי המטופל מוטבעות בחומר. בשלב הבא יוצקים את המידה בגבס. שיטה זו לקתה לעיתים באי דיוק, ועבור מטופלים הסובלים מרפלקס הקאה הייתה קשה מאוד. בנוסף, הטבעת השיניים הייתה צריכה להיות מועברת בטווח זמן מוגבל  לטכנאי במעבדה, כדי שהחומר לא ישתנה ויתעוות. הטכנאי היה יוצק גבס לתבנית ובונה מודל לפיו הוכן הכתר בשלבים, הכוללים מספר פגישות אצל רופא השיניים. לעיתים אם התגלתה טעות באחד מהשלבים, היה צורך לתקן אותה בזמן הטיפול או לחזור על התהליך כולו.

טיפול בעזרת הסורק האינטרה אוראלי חוסך את כל השלבים הללו, שכן כל הנתונים מתקבלים במדויק בסריקה אחת בלבד.

רוצים לדעת עוד? כל המידע הרפואי והמקצועי ביותר בתחום רפואת השיניים>>

מהם יתרונותיו המרכזיים של הסורק האינטרה אוראלי?

שימוש בסורק מקצר מאוד את זמן הטיפול, וחוסך למטופלים זמן רב. הנתונים המתקבלים מהסריקה מאפשרים לרופא השיניים לבצע טיפול מדויק מאוד ובאיכות מקסימלית. זה מבטיח שהטיפול יחזיק מעמד שנים רבות, ללא חשש מבעיות של אי התאמה, דחייה או כל בעיה מבנית אחרת. בנוסף הפרידקטביליות גבוהה יותר.

כיצד עובד הסורק?

הסורק מעוצב בצורת מברשת שיניים גדולה. רופא השיניים מכניס את הסורק לפה ומקרב אותו לשן או לאזור הרלוונטי. מצלמות הסורק סורקות במהירות את האזור, ומצלמות אלפי תמונות מכל זווית במהירות עצומה. הנתונים מועברים ישירות למחשב, בעזרתם מתקבלת הדמיה תלת ממדית מדויקת של מבנה הפה ושיניים של המטופלים. התהליך קל ופשוט, ואינו כרוך כלל בכאב.

אילו טיפולים ניתן לעשות בעזרת הסורק?

ניתן להשתמש בסורק לביצוע מגוון טיפולי שיניים כגון שתלים, כתרים, יישור שיניים, תכנון חיוך, גווני שן ועוד. מתי לא ניתן להשתמש בסורק? הטכנולוגיה מאפשרת להשתמש בה כמעט בכל טיפולי השיניים הקיימים.

לסיכום: אם בעבר רופאי השיניים הסתמכו על הערכה, מדידות ידניות או שליחה למעבדה, היום הסורק  מאפשר טיפולי שיניים מדויקים המעלים את סיכויי ההצלחה דרמטית וסיכויי אי ההתאמה והשגיאות יורד לאפס. לפני תחילת טיפול אצל רופא השיניים, מומלץ לשאול אם יש ברשותו סורק אינפרה אוראלי.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת Zap Doctors.

  • צור קשר
ד"ר רוג'ה מנסור רופא שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום