מרימים: כל מה שכדאי לדעת על מתיחת פנים באמצעות חוטים מתכלים

(2)
לדרג
תוכן מקודם

בעידן הנוכחי קל מתמיד להראות צעירים ורעננים יותר. שיטת ה"חוטים המתכלים" יכולה להחזיר את השנים לאחור, ולהרים אזורים בפנים שצנחו עם הזמן. למי זה מתאים? למי לא? ומה חשוב לדעת לפני שמחליטים לבצע את הפרוצדורה? כל התשובות מיד

שירותי אסתטיקה רפואית
052-9409044

עם השנים, עור הפנים שלנו הופך רפוי יותר וגם קווי המתאר שלהם משתנים: הגבות צונחות, קו הלסת הופך להיות עגול יותר ואזור הלחיים נראה נפול. למרבה המזל, בזכות הטכניקות החדשות שהולכות ומשתכללות, כיום לא צריך למהר לשכב על ספת המנתח כדי לזכות במראה פנים מורם ומתוח יותר.

הרופא יבחן את מצב הפנים. צילום: שאטרסטוק

מהי שיטת החוטים המתכלים?

כאשר מצב הפנים חמור יחסית, כלומר כאשר מדובר בנפילה משמעותית, לרוב האופציה האפקטיבית היחידה שבעזרתה ניתן יהיה לשפר ולהרים את הפנים היא ניתוח. לעומת זאת, כאשר מדובר בנפילה קלה עד בינונית, בהחלט ניתן להשיג תוצאות טובות גם ללא הליך כירורגי באמצעות "חוטים מתכלים". מדובר באותם חוטים המתכלים עם הזמן, המשמשים את המנתחים בחדרי הניתוח, לשם מגוון פעולות שונות. הרעיון שעומד מאחוריהם מתבסס על כך שכל גוף החודר מתחת לעור שלנו, למעשה מעודד ייצור של קולגן - רקמת החיבור שמעניקה לעור את המראה המורם וכן אלסטין, המעניק לו את גמישותו.

כיצד מתבצע הטיפול?

בשלב הראשון, הרופא יבחן את מצב הפנים כדי להבין האם מתיחה באמצעות חוטים אכן תוכל לסייע לתקן את השינוי שחל בקווי המתאר.  בשלב השני, יתבצע חיטוי באזור הרלוונטי, ולאחריו הרדמה מקומית לשם אלחוש המקום. לאחר מכן, החוט יוחדר אל תוך העור וימתח לכיוון הרצוי. ניתן למתוח את קו הלסת, הגבות, הצוואר ואת אזור הלחיים.

מהו היתרון בפרוצדורה כזאת?

מעבר לאפקט המיידי שהחוטים מאפשרים להשיג, השפעת החוטים מתמשכת לאורך זמן, וזאת כאמור בזכות הייצור הטבעי של הקולגן והאלסטין. ומאחר שמדובר מדובר בטיפול מקומי שאינו דורש ניתוח, זהו בהחלט יתרון גדול החוסך את הסיכונים ואת ההשלכות הכרוכות בו, לרבות זמן החלמה ממושך, כאבים וכמובן – הוצאה כספית גדולה.

 

כמה זמן נמשך האפקט?

בין שנתיים לשמונה - תלוי במבנה העור האישי של כל אחד.

למי מתאימה השיטה?

לכל אישה או גבר מעל גיל 30, לאנשים שעברו ירידה משמעותית במשקל או לאחר ניתוח "שרוול", שבעטיו לרוב נותר עור רפוי הדורש שיקום. כאמור, השיטה אינה מתאימה למי שסובל מצניחה דרמטית של הפנים.

זה כרוך בסיבוכים?

כפי שכל פרוצדורה שכרוכה בדקירה עלולה להיות מלווה בסיכונים מסוימים, כך גם במקרה הזה.  בין הסיכונים ניתן לציין: דימום מקומי, המטומות (הצטברות של דם בתוך רקמת העור), ובנוסף - כאשר הפרוצדורה אינה מתבצעת באופן סטרילי ייתכן גם זיהום. עם זאת, חשוב לציין כי סיכונים אלה אינם שכיחים, בהנחה שהטיפול מבוצע ע"י רופא מומחה ומנוסה.

האם הטיפול כואב?

מאחר שהטיפול נעשה בהרדמה מקומית, הכאב אינו מורגש במהלך הטיפול. לאחר שהטיפול מסתיים ניתן לחוש בחוט עצמו הממוקם מתחת לעור. תחושה זו חולפת תוך מספר ימים.

מעניקים לעור מראה מוצק ומתוח. צילום: שאטרסטוק

אילו טיפולים משלימים יכולים לסייע בשיפור המראה הכללי של עור הפנים?

במקביל לטיפול בחוטים שמעניק אפקט של הרמה, ניתן לשלב טכניקות נוספות כמו למשל שימוש בחומרי מילוי או חומרים מבוססי סידן, המאפשרים לטפל בקמטים מקומיים ובמיצוק העור.

לסיכום: חוטים מתכלים הם אופציה אידאלית עבור מי שמעוניין בהרמת פנים ללא ניתוח, אשר סובל מצניחה קלה עד בינונית של הפנים. אלה מוחדרים לתוך העור, נמסים עם הזמן ואף תורמים ליצירה מתמשכת של קולגן ואלסטין – חומרים טבעיים שהגוף מייצר המעניקים לעור מראה מוצק ומתוח.

ד"ר אדגר מימון, בעל ניסיון של מעל 30 שנה בטיפולים אסתטיים.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום