דיקור סיני לחולי סרטן: לעבור את הכימותרפיה ללא תופעות לוואי

(8)
לדרג
תוכן מקודם

בחילות, בעיות עיכול קשות ותשישות כרונית, הן רק חלק מהתופעות המלוות חולי סרטן שנאלצים לעבור טיפול כימותרפי. החדשות המעודדות: טיפול מקביל באמצעות דיקור סיני, יכול לשפר באורח פלא את תחושת החולה האונקולוגי ואף לתרום רבות למאבקו במחלה

מטפלת ברפואה סינית
077-2313312 (מספר מקשר)

חרף ההתקדמות הגדולה בתחום הרפואה והטכנולוגיה, למרבה הצער מחלת הסרטן היא עדיין אחת המחלות הקטלניות והקשות ביותר, המהווה את גורם המוות מס' 1 בישראל. כיום, חולים אונקולוגיים המטופלים באמצעות כימותרפיה, נאלצים להתמודד עם תופעות לוואי רבות הכרוכות בטיפול. בין היתר, הם סובלים מ: בחילות, כאבי בטן, עצירויות ושלשולים קשים, תשישות, טעם רע בפה ומתחושה כללית רעה. לא רבים מודעים לכך, אבל מסתבר שטיפול מקביל באמצעות דיקור סיני, יכול לשפר כמעט באורח פלא תופעות לוואי קשות אלה, המתלוות לטיפול הכימותרפי. בכתבה הבאה תמצאו את כל המידע החיוני אודות טיפול זה וסגולותיו.

תחום עתיק יומין. צילום: שאטרסטוק

מהו עקרון הדיקור הסיני?

הדיקור הסיני הינו תחום עתיק יומין, שנחקר רבות בהקשר הטיפול בסרטן, והוכח כיעיל מאוד בהפחתת תופעות לוואי השכיחות בקרב חולים במחלה. השיטה מתבססת על עקרון ערוצי האנרגיה בגוף המכונים "מרידיאניים". מאחרי שיש מאות נקודות דיקור על גבי הגוף, מטפל מיומן ידע כיצד לבחור את אותן נקודות יעילות, וכך יוכל להתאים את הטיפול הטוב ביותר באופן אינדיבידואלי לכל מטופל.

מהי הטכניקה באמצעותה פועל הדיקור?

הטיפול מבוצע באמצעות מחטים דקיקות המזרימות דם לאזור הפגוע ומשפרות את זרימת האנרגיה בתוכו. לצורך העניין, דיקור המשפיע על מערכת העיכול למשל, יוכל לסייע לחולה המתמודד עם בעיות כגון בחילות או כאבי בטן.

כיצד הדיקור הסיני משפיע על תסמיני הטיפול הכימותרפי?

למעשה, מטופלים רבים נדהמים לגלות כי כבר לאחר טיפול בודד, הבחילות נעלמות וגם תופעות לוואי אחרות ורבות מצטמצמות באופן משמעותי.  במקרים רבים, ההקלה בתחושה הכללית, כבר מאפשרת לחולה לעבור בצורה טובה ויעילה יותר את הטיפול הכימותרפי, מה שמשפר באופן ניכר את הרגשתו הפיזית והנפשית. בפועל, חולים שמטופלים בדיקור סיני במקביל לטיפול הקונבנציונלי מדווחים על שיפור ניכר באיכות החיים, המתבטאת בתחושה טובה יותר, ביכולת לצאת מהבית, באפשרות לחזור לפעילות ובאופן כללי לתפקד טוב יותר בחיי היומיום. כמו כן, הטיפול חיוני ביותר גם עבור אנשים שנרפאו מהמחלה, במטרה לצמצם את הסיכוי לחזרתה. חשוב לזכור שאיכות חיים טובה מעוררת בחולה תחושות אופטימיות ושמחה, המגבירות באופן ניכר את יכולתו לנצח את המחלה ולהבריא.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול בדיקור סיני מתאים לכל חולה אונקולוגי שנמצא בתחילת או במהלך ההתמודדות שלו עם מחלת הסרטן, וכל עוד הוא מסוגל לקום ממיטתו לצורך ביצועו.

כמה זה יעיל?

 מדובר בטיפול יעיל ביותר, הן בהקלה על הסימפטומים הכרוכים בטיפולי הכימותרפיה, והן בשיפור הסיכוי הכללי של החולה להתגבר על המחלה.

האם הטיפול כרוך בתופעות לוואי?

הטיפול מתבצע בדקירות שטחיות, בעזרת מחטים דקיקות והוא אינו כרוך בתופעות לוואי.

מתאים גם לילדים. צילום: שאטרסטוק

האם הדיקור הסיני מתאים גם לטיפול בילדים?

באופן עקרוני, הטיפול מתאים גם לילדים וגם לתינוקות, אולם מאחר שילדים לרוב נוטים לפחד ממחטים, חשוב לבחון כל מקרה לגופו.

לסיכום: טיפולים כימותרפיים כרוכים בסימפטומים רבים וקשים, הפוגעים באיכות חייו של החולה. טיפול מקביל בדיקור סיני, מאפשר לשפר באופן ניכר את רוב התופעות האלה, מסייע לחולה לחזור לתפקוד יומי ובמקרים רבים להתגבר על המחלה ולמנוע את חזרתה.

ענת מסקנס מטפלת בדיקור סיני ומומחית לטיפול אינטגרטיבי בסרטן, ובעלת הכשרה מטעם בי"ח בילינסון

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום