נערכים לסערה: זהירות, אובך!

(0)
לדרג

130 אנשים עם בעיות בדרכי הנשימה טופלו בידי מד"א; על חולי אסטמה, אלרגים ובעלי בעיות אחרות להימנע משהות בחוץ, ומומלץ להגיף את החלונות

רופא למחלות ריאה ,מומחה למחלות ריאה ילדים
077-2306912 (מספר מקשר)

האובך הכבד שכיסה הבוקר את הארץ, מעלה את זיהום האוויר פי עשרות מונים מאשר ביום רגיל, ובמד"א ממליצים לאוכלוסיות בסיכון להישאר במבנים סגורים. כבר אתמול (ג') טופלו יותר מ-130 בני אדם הסובלים מבעיות נשימה.

פרופ' בנימין וולוביץ', מומחה ברפואת ילדים, ריאות ילדים ואסטמה ילדים, מסביר שכשיש רוח ואובך הם מעלים לאוויר אבק, חול, לכלוך וגם חומרים אלרגנים כמו אבקנים וכדומה. "אלו חומרים שנמצאים בסביבה, ואם אנשים בריאים מרגישים לא נוח כשיש מזג אוויר כזה, אז קל וחומר, אנשים שיש להם רגישות בדרכי הנשימה סובלים הרבה יותר".

איך כדאי להיערך לבעלי רגישות או מחלות בדרכי הנשימה?

"כדאי לא להסתובב בחוץ, וכל שכן לעשות פעילות גופנית. כדאי לסגור טוב את החלונות כדי שכמה שפחות אבק ייכנס פנימה. אם נאלצים לצאת החוצה, אפשר להשתמש בחיתול/צעיף להניח על האף, כדי למנוע מהאבק להיכנס לריאות"

במקביל במד"א ערוכים גם בכוננות שלג לקראת השלג הצפוי לרדת ברמת הגולן ובפסגות הרי הגליל. מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים באזורים צפוי לרדת שלג, להיערך לתנאי מזג אויר קשים במיוחד.

במזג אויר קר קיימת חשיבות רבה לשמירה על אוכלוסיה שיכולה בקלות להיפגע מפגעי הקור - בעיקר קשישים ותינוקות. על כן, מחדדים במד"א את ההנחיות לשמירה על ביטחונן של אוכלוסיות אלה: יש להלביש אנשים מקבוצות אוכלוסייה אלה בשכבות של בגדים קלים, שיאפשר תנועה (תנועה מייצרת חום), יש לכסות אותם בשמיכה קלה ולדאוג לחימום של כ-24 מעלות.

עוד דגש חשוב של ההיערכות למזג האוויר הסוער היא נהיגה בטוחה. בימים גשומים במיוחד, הכבישים חלקים מאוד וסכנת ההחלקה קיימת גם במהירות נמוכה. הקפידו לשמור מרחק מהרכב לפניכם, ולנסוע במהירות נמוכה ביותר. בנוסף, יש לשים לב לאדים המצטברים על שמשות הרכב ועלולות לגרום לפגיעה בראות. על כן, יש להקפיד על אוורור הרכב ועל הפשרת האדים באופן קבוע. בנוסף, יש לשים לב שלא להיכנס עם כלי רכב לשלוליות - גם אם נראה שאינן עמוקות במיוחד. מכוניות עלולות להיסחף בקלות במקומות מוצפים, והנהג עלול לאבד לחלוטין את השליטה על כלי הרכב, ואף להסתכן בטביעה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

פרופ' בנימין וולוביץ
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום