חומצה היאלורונית: שיקוי נעורים

(4)
לדרג
תוכן מקודם

רוצים להישאר צעירים לנצח? חומצה היאלורונית היא דרך מעולה לשמור על עור פנים צעיר ורענן. הידעתם? בשנים האחרונות, גם גברים מתמסרים לשיקוי הנעורים המופלא

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2307018 (מספר מקשר)

חומצה היאלורונית מצויה בשימוש ברפואה האסתטית, מזה זמן רב - ומשמשת כבר מספר עשורים כחומר המוזרק לאזורים שונים, בעיקר בפנים ובצוואר. חומצה היאלורונית תורמת ביעילות לשיפור מראה העור ולטשטוש סימני ההזדקנות. עם השנים, הטיפול בעזרת חומצה היאלורונית מתייעל - והפך יותר נרחב. במאמר זה, נסקור את כל היתרונות והחידושים, בנוגע לשימוש בחומצה היאלורונית - בדרך לשיפור המראה שלכם.

חומצה היאלורונית נחשבת טיפול ותיק, יעיל, מבוקש, פופולרי ורב שימושים. השימוש בחומצה היאלורונית מתפתח ומשתכלל כל העת - מה שהוביל לעלייה בפופולריות הטיפול ולהרחבת אפשרויות הטיפול.

בעקבות ההזרקה, מתחיל תהליך חידוש רקמות בעור. צילום: שאטרסטוק
בעקבות ההזרקה, מתחיל תהליך חידוש רקמות בעור. צילום: שאטרסטוק

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית היא חומר אורגני הקיים ברקמות שונות בגוף האדם - ובהן רקמות רכות (למשל: עור), מפרקים וכו'. בין היתר, חומצה היאלורונית אחראית גם לגמישות העור - ותורמת למראה רענן, מוצק וצעיר יותר. ייצור חומצה היאלורונית בגוף האדם מוגבל בזמן.

עם ראשית תהליך ההזדקנות, הולך ופוחת ייצור החומצה בגוף; כך, כמות החומצה הולכת ופוחתת, עד להפסקת הייצור - תהליך שמושפע גם מאורח חיים (עישון וחשיפה לשמש מעודדים את התהליך). תהליך ההזדקנות של העור כרוך גם בהפחתת הייצור של חומרים נוספים בגוף, דוגמת פיברין ואלסטין. חומרים אלה, כמו חומצה היאלורונית - תורמים למראה עור צעיר.

עקב התמעטות החומרים הללו, מתחילים להופיע על פני העור סימני הזדקנות - כגון: קמטים, קמטוטים, עור דהוי ו"עייף", מרוקן וצנוח. ההבדל המרכזי בין עור של אישה צעירה, לבין עור של אישה שכבר החלה בתהליך ההזדקנות - הינו הימצאות חומרים אלה.

לא ניתן להפסיק את תהליך הירידה בייצור החומרים הללו; ובנוסף, אין בנמצא חומרים כגון פיברין ואלסטין - שניתן להשיב לרקמות. עם זאת, ניתן להיעזר בחומצה היאלורונית. חומר זה, המצוי ברקמות - מפותח באופן מלאכותי במעבדות וניתן להזריק אותו לאזורים שונים בפנים. להזרקות של חומצה היאלורונית סינתטית (חומצה מלאכותית שנרקמת במעבדות וזהה בתכונותיה לחומצה הטבעית בגוף), יש מספר מטרות.

מהן המטרות של הזרקת חומצה היאלורונית?

מילוי קמטים: חומצה היאלורונית, בהיותה חומר טבעי, שהגוף על פי רוב "מקבל" בידידות (ולא דוחה) - בעיקר משמשת למילוי קמטים. נהוג למלא, בעזרת חומצה היאלורונית, את קמטי ההבעה בצדי הפה.

מילוי שקעים: עם חלוף הזמן, בשל כוח המשיכה ותהליכים של התדלדלות רקמות עצם ושומן (תהליכים שתהליך ההזדקנות כרוך בהם) - ישנם מקומות שונים בפנים, השוקעים - ומאבדים נפח. הזרקות של חומצה היאלורונית הם כלי מצוין ויעיל במיוחד למילוי שקעים. למשל: שקעים בלחיים צנוחות, שקעים ברקות קעורות ועוד.

עיצוב פנים: חומצה היאלורונית משמשת גם לעיצוב הפנים, בעזרת בניית עצמות הלחיים ובניית עצמות הלסת - פעולות התורמות לשיפור המראה האסתטי של הפנים, בזכות הרמת עור הצוואר והפנים; ויצירת הפרדה בין שטח הפנים לשטח הצוואר, תוך הבלטת "מסגרת" לפנים ומתיחת העור, שנראה פחות נפול, יותר מוצק ויותר חלק.

ריענון עור הפנים: חומצה היאלורונית מוזרקת לאזור מסוים בפנים, משתלבת ונספגת ברקמות הקיימות - ותורמת למראה עור הפנים, באופן מידי. לצד התוצאות המידיות של הטיפול (למשל: מילוי קמט, מילוי רקה, עיצוב עצמות לחיים וכו') - תורם הטיפול גם לתוצאות בטווח הארוך. בעקבות ההזרקה, מתחיל תהליך חידוש רקמות בעור, מה שתורם לשיפור מראה העור - ומעכב התפתחות סימני הזדקנות מגוונים.

כיום גם גברים מגלים את חשיבות השמירה על אסתטיקה. צילום: שאטרסטוק
כיום גם גברים מגלים את חשיבות השמירה על אסתטיקה. צילום: שאטרסטוק

מהם החידושים הנוגעים לטיפולי אנטי אייג'ינג, בעזרת חומצה היאלורונית?

יותר סוגי חומצה היאלורונית: עם השנים, עוד ועוד חברות מייצרות סוגים רבים של חומצה היאלורונית, בהרכבים ובמרקמים שונים. תחרות זו תורמת מאד לאיכות המוצר - החברות עושות כל שביכולתן, כדי להשביח את תכונות החומר. כך, למטפלים ברפואה אסתטית יש מגוון סוגי חומצה היאלורונית, לבחור מתוכם.

איכות טובה יותר: תוצאות טיפולי הזרקת חומצה היאלורונית תלויות בגורמים מגוונים: מיומנות המטפל, מיקום ההזרקה, כמות החומר המוזרק; וכמובן, איכות החומצה ההיאלורונית. ככל שהחומצה איכותית יותר, כך משתפרות תוצאות הטיפול. כיום, מוצעות לשימוש חומצות היאלורוניות עם הרכבים ייחודיים, עתירי יתרונות ובעלי תכונות חשובות להצלחת הטיפול. ההבדל בין הסוגים השונים של החומצה ההיאלורונית המשווקת כיום - נעוץ בניואנסים, המשפרים את תפקוד החומר, לאחר ההזרקה. כך, למשל: חומצה היאלורונית איכותית תשתלב ברקמות ותראה פחות "גושית" ובולטת לאחר ההזרקה; היא תעניק את הנפח, המילוי וההרמה הנחוצים - תוך שמירה על גמישות. כמו כן, חומצה היאלורונית איכותית תיספג טוב יותר בעור - באופן שמאריך את התקופה, במהלכה מתאפשר למטופלת ליהנות מתוצאות הטיפול.

יותר סוגי טיפולים: חומצות היאלורוניות בהרכבים איכותיים אפשרו הרחבה של טווח הטיפולים שניתן לעשות, בעזרת חומר זה. בעבר, ניתן היה למלא בעזרת חומצה היאלורונית אזורים המחייבים הרמה, מילוי ומתן נפח באופן גס. כיום, הודות לגמישות רבה יותר של החומר - ניתן להזריק חומצה היאלורונית גם לאזורים רגישים ועדינים יותר (לדוגמה: האזור שמעל לשפה, או מתחת לעיניים).

פחות כאבים, פחות דקירות, פחות סיכונים: שיפור ההרכב והמרקם של החומצה ההיאלורונית תרם להפחתת הכאב ואי הנוחות הכרוכים בטיפול: תהליך מבורך, שמתאפשר גם הודות לשיפור טכניקות ההזרקה. קיימים כיום מזרקים המאפשרים החדרת החומר, לכל האורך של אזור מסוים - באמצעות הזרקה אחת בלבד (בעבר היה צורך ב-2-3 הזרקות, לשם כך). ניתן לעשות זאת במחט מיוחדת - מחט ללא חוד, אשר השימוש בה מפחית משמעותית את מידת הכאב הכרוכה בטיפול. טכניקות חדישות אלה אף תורמות להפחתת הסיכון להיווצרות שטפי דם או זיהומים באזורים המטופלים.

לסיכום: כל החידושים האלה הופכים את הטיפולים בעזרת חומצה היאלורונית, שתמיד נחשבו יעילים ומבוקשים - לפופולריים אף יותר. טיפולים אלה, שהיו בעבר נחלתם של אנשים אמידים בלבד - חודרים גם לשכבות הביניים. כיום, טיפול זה נחשב נפוץ וזמין עבור רבים. בנוסף, גם גברים מגלים את חשיבות השמירה על אסתטיקה. אט אט, בכל שנה - גדלה כמות הגברים העוברת טיפולים להצערת העור, בעזרת הזרקות חומצה היאלורונית. כיום, גברים מהווים חמישית - שישית מכלל המטופלים בהזרקות, אבל נתח זה בציבור המטופלים עולה; וצפוי להמשיך לעלות בשנים הקרובות.

ד"ר ברנרדו שטראוס עוסק ברפואה אסתטית.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום