הצערת עור הפנים: שיטות חדשות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רוצים להשיג מראה צעיר ורענן לעור הפנים? כבר לא צריך לגשת לניתוח פלסטי. מהן השיטות הכי חדשות? מתי מתאים להשתמש בחומרי מילוי? ומתי להתחיל?

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2306977 (מספר מקשר)

נשים וגברים בכל הגילאים שואפים כיום למראה פנים חלק, זוהר ורענן - ברוח נעוריהם. כמובן שנזקי הגיל הטבעיים, נזקי השמש, התזונה והעישון - כל אלה גורמים לפנים להיראות הרבה פחות זוהרות וצעירות ממה שהיינו רוצים.

כיום כבר אין צורך לגשת לניתוח פלסטי-כירורגי מורכב, כדי להשיג מראה פנים יפה יותר. החידושים העדכניים בתחום הרפואה האסתטית מציעים ללקוחות שיטות אחרות, קלות לביצוע וחסרות סיכונים, להצעיר את עור הפנים שלהם.

הרבה אנשים מפחדים להצעיר את עור הפנים: פחד מפני ניתוח פולשני; פחד מפני תקופת החלמה ארוכה וקשה; ופחד מפני תופעות לוואי של ניתוח פלסטי. כמו כן, ישנם מטופלים שעקב מצבם הבריאותי אינם מורשים לגשת לניתוח כירורגי של ממש. לכן הפתרונות החדשים משיגים תוצאה מאוד יפה בזמן קצר יחסית, תוצאה שאיננה כרוכה בכאבים או בתקופת החלמה. אז איך זה עובד? כל השאלות וכל התשובות - במאמר זה.

איך ניתן להחליק קמטים וכתמי פיגמנטציה בעור הפנים?

הליך החלקת קמטי הבעה וקמטי גיל איננו כולל הליך כירורגי. זהו הליך שמתאים לכל גיל ולכל בעיה בעור. כדי להחליק את מראה הפנים, נשתמש בקרן לייזר או בקרני רדיו, הפועלים ברמות שונות על העור, על פי הנתונים הטבעיים של כל מטופל או מטופלת.

מכשירים חדישים אלה מסוגלים להחליק את הקמטים שהצטברו על הפנים וכן להשיג גוון עור אחיד ו"למחוק" כתמי פיגמנטציה מפריעים, הנפוצים מאוד אצל אנשים שחיים במדינה שמשית כמו מדינת ישראל.

קרן לייזר רגילה יכולה לבצע בעור הפנים פילינג קל, בינוני או עמוק - הכול תלוי בנתוני העור ובמטרה שאותה רוצים להשיג. לעתים מדובר על מחיקת כתם או קמט ספציפי, ולעתים על תיקון שלם, במכלול הפנים.

כדי להגן על עור הפנים ולשמור על מראה כמה שיותר טבעי, גם לאחר הטיפול, קיים סוג חדש של לייזר, שפעולתו איננה מתבצעת על החלק העליון של העור. עוצמת קרן לייזר זו מאוד גבוהה - והיא חודרת ויורדת פנימה אל מעמקי העור. באופן זה, מצב העור משתפר מבפנים. זהו, למעשה, הדור החדש של הלייזרים.

למי מתאים הטיפול בלייזר?

טיפול זה מתאים לכל אדם שחפץ בשיפור מראה פניו, מגיל 25 והלאה, ואפילו למטופלים בגיל ההתבגרות - מכיוון שישנם מכשירי לייזר שמיועדים לטיפול בצלקות אקנה ולהשגת מראה פנים חלק אשר ממזער את נזקי הפצעים.

האם יש תופעות לוואי לטיפולי פנים בלייזר?

כאשר מדובר במכשירי לייזר מהדור החדש וברופא מומחה שיודע לבצע את עבודתו במקצועיות, אין לטיפול זה תופעות לוואי כלל וכלל. דהיינו: אחרי הטיפול, המטופל או המטופלת אינם סובלים מכל אדמומיות או קילוף בעור ואינם נזקקים לתקופת החלמה. טיפול זה מכונה בתחום הרפואה האסתטית "טיפול הפסקת צהריים" - כי הוא מתרחש במשך כ-20 דקות ומיד אחריו ניתן לחזור לשגרה מלאה. מכאן שהלייזר מיועד להצערת העור, למתן גוון אחיד לעור, ולשיקום העור - בלי כל תופעה או נזק שמתלווה לכך.

האם יש לטיפול זה סיכונים כלשהם?

כל הלייזרים שעברו את אישור ה-FDA ואת תו התקן של משרד הבריאות הישראלי - מבוססים על טכנולוגיה מאוד בטוחה. אם משתמשים בעוצמה נכונה בטיפול, בהתאמה מושלמת לסוג ולצבע העור - ניתן לכוון את הפרמטרים האלה במכשירים השונים. טיפול זה בטוח ביותר. בנקודה זו, הלייזר עדיף על טיפול בפילינג כימי, אשר עלול לגרום לצלקות בעור הפנים.

כיצד משיגים נפח חדש ו"חי" לפנים נפולות?

עם הגיל, הולך ונעלם השומן התת-עורי בגופנו. מדובר על הצטברויות שומן שנעלמות עם הגיל, מה שגורם למראה פנים "נפול" ו"כבוי". עם השנים, הפנים מאבדות את הנפח שלהן ומתחת לעור אין חומר שמחזיק אותן, בגלל כוח המשיכה, המשפיע רבות על המראה שלנו. לכן, בגיל מסוים נבחין בקמטים בצדי האף ובקמטים שמתפתלים מזווית הפה כלפי מטה. כך אנו מאבדים את מראה קו הלסת הצעיר שאהבנו.

כדי לטפל בבעיות אלה, מומלץ להחזיר נפח לפנים בעזרת חומצה היאלורונית. כיום קיימות בשוק הרפואה האסתטית מגוון רחב של חומצות. מדובר על טיפול שכיח, שאף הופך לשכיח יותר ויותר עם הזמן.

למי מתאים טיפול בחומצה היאלורונית?

לעומת הלייזר שמטפל באיכות של העור, החומצה ההיאלורונית נותנת לפנים את הנפח שחסר בהן. החומצה מתאימה לנשים שקו הלסת שלהן קרס ושאזור העיניים, הלחיים והשפתיים שלהן הפך לנפול ומתדלדל. כמו כן, טיפול זה מתאים גם לבנות בהירות וצעירות, כטיפול מונע.

מטופלות רבות בתחילת שנות העשרים לחייהן, ניגשות לטיפול מונע שכולל הזרקה של כמות קטנה של חומצה היאלורונית מסוג Skin booster שמעניקה לעור לחות רבה, אך לא נותנת לו נפח מוגזם. חומצה זו מונעת מראש את הזדקנות העור ואת היווצרות הקמטים המוכרים. נשים צעירות מאוד אוהבות להגדיל שפתיים ולהדגיש את קו הלחיים - מה שנחשב למראה מאוד נשי. ניתן למנוע מראה פנים נפול מבעוד מועד, על ידי טיפול זה.

מה שחשוב מאוד בטיפול הכולל חומצה היאלורונית: לא להגזים עם כמות החומר, אחרת הפנים יאבדו את המראה הייחודי והאינדיבידואלי שלהן. היום רואים שנשים מתחילות להיות דומות זו לזו, בעקבות עבודה לא טובה, הכוללת שימוש מוגזם בחומצה היאלורונית.

מהם הסיכונים של טיפול בחומצה היאלורונית?

מדובר על טיפול מאוד בטוח, מכיוון שחומצה זו נמצאת בעור באופן טבעי, כדי להעניק לעור לחות. לכן הגוף מזהה את החומר הסינתטי החיצוני שמוזרק לעור - ולא מתנגד לו.

למעשה, החומצה "מושכת" את המים בעור ונותנת לעור מראה איכותי יותר. בעזרת חומצה היאלורונית ניתן לבנות לחיים, ניתן להסתיר שקעים כהים מתחת לעיניים ולשפר את מראה העיניים, המצח וקו הלסת.

כיצד משפרים את החלק התחתון של הפנים?

בחלק זה לא מומלץ להשתמש בחומצה היאלורונית עקב כוח המשיכה, שמושך את מראה הפנים מטה, כך או כך. לכן, בחלק התחתון של הפנים נשיג תוצאה יפה יותר בעזרת טיפול בחוטים.

כיצד מתבצעת הרמת פנים באמצעות טיפול בחוטים?

כיום קיימים שלושה סוגי חוטים לטובת הליך זה.
מזו-חוטים - חוטים רגילים, ללא זיזים או קוצים, אשר מוחדרים לעור הנפול באמצעות מחט דקיקה. אחרי החדרת החוטים, הגוף בונה את הרקמה שלו מחדש מסביב לכל חוט; והליך זה הוא שמונע את הנפילה של הפנים. חוטי אפטוס - אלה חוטים חזקים יותר המגיעים לתחום מרוסיה. חוטי סילואט - חוטים חזקים אף הם, המיוצרים בארצות הברית. השניים האחרונים הם חוטים עם זיזים ועם קונוסים, הנתפסים בשומן התת-עורי ומזיזים את העור באופן מיידי, וכך מרימים את החלק התחתון של הפנים - ומבדילים את קו הלסת בעזרתם, באופן יותר ברור. גם בשימוש בחוטים החזקים יותר, כעבור שבוע וחצי, הגוף מתחיל לבנות את הרקמה מסביב לכל חוט ומסייע למראה מורם וצעיר של האזור המטופל.

מקורם של החוטים האסתטיים - בניתוחים כירורגיים, שגם בהם הגוף בונה את הרקמה שלו מחדש סביב החוט המדובר.

כמה זמן נשמרת התוצאה של הטיפול בחוטים?

כל חוט נמצא בתוך העור כשנה ושמונה חודשים - ואז נמס. אבל בגלל שהגוף בונה את הרקמה מסביב לכל חוט באופן עצמאי ואיטי, התוצאה נשמרת עד שלוש שנים.

כיצד מתבצע הטיפול בחוטים?

מדובר על פרוצדורה קלה, המתבצעת בהרדמה מקומית - בכל מזרק של חומצה היאלורונית, קיים חומר מרדים, מה שהופך את הפעולה לנטולת כל כאב. הליך זה אינו כולל תופעות לוואי או זמן החלמה וניתן לחזור אחריו לשגרה באופן מלא. טיפול זה מתאים לגברים ולנשים כאחד, בעלי כל סוגי העור. את הטיפול ניתן לבצע בכל עונות השנה.

ד"ר לריסה ברק היא רופאה העוסקת ברפואה אסתטית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום