מייקאובר למאמי: בחזרה לגזרה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

חולמת לחזור לגזרה שהייתה לך לפני ההריונות? כדאי לשקול ניתוח "מאמי מייק אובר" המשלב מתיחת בטן עם שאיבת שומן והרמת חזה, עם או בלי שתלים

רופא מנתח פלסטי
054-6773805

אימהות רבות המסיימות את פרק הלידות בחייהן חשות צורך לחזור למראה הטבעי ולגזרה שלהן טרם תקופת ההריונות. החזה שהתרוקן וצנח לאחר הנקה, הבטן שהתרופפה, העור שהתקמט ועודפי השומן שהתקבעו להם במקומות עקשניים - כל אלה גורמים לתסכול רב ולתחושת ביטחון עצמי נמוך הפוגע רבות בתחושת הנשיות. מודעות גבוהה לתזונה וספורט ומאמץ המושקע בחזרה לכושר גופני וגוף חטוב בהחלט מסייעים, אך לא תמיד מצליחים להסתיר את סימני ההיריון, הלידה וההנקה על גופן של נשים רבות. מרגישה כך בעצמך? את לא לבד...

המושג מאמי מייק אובר שמקורו בארה"ב מתייחס לניתוח המשלב בו זמנית הרמת חזה, עם או בלי שתלי סיליקון - ומתיחת בטן, עם שאיבת שומן, ומטרתו לחטב ולפסל מחדש את החלקים המרכזיים ביותר בחשיבותם לשיקום תחושת הנשיות, אשר "נהרסו" במידה זו או אחרת בעקבות הריונות, לידות והנקות.

בארץ המונח שמתייחסים אליו בעיקר הוא "ניתוח פלסטי משולב" או "הרמת חזה ומתיחת בטן".

למי מיועד ניתוח מאמי מייק אובר?

נשים אשר סיימו את ההריונות המתוכננים ואינן מרוצות מהחזה המרוקן והנפול ומהבטן הרפויה והמשתפלת וממצבורי השומן העודפים' אשר מעוניינות לבצע שינוי גדול שמטרתו לתקן, לעצב ולסדר בו זמנית, בניתוח אחד, גם את החזה וגם את הבטן.

מהם היתרונות בניתוח משולב מסוג זה?

אם ממילא יש בכוונתך לבצע ניתוח גם בחזה וגם בבטן, הניתוח המשולב פותר שתי בעיות בניתוח אחד, הרדמה אחת ותקופת החלמה אחת. כך, באופן זה, את למעשה "חוסכת" את ההרדמה ותקופת ההחלמה של הניתוח השני.

אמנם מדובר בניתוח ארוך יותר ובהחלמה ארוכה קצת יותר, אך בכל זאת ניתוח אחד ולא שניים. יש גם חסכון מסוים בעלויות הכספיות, אך זו בוודאי לא צריכה להיות הסיבה העיקרית בשיקולייך. פעמים רבות ניתן לשמוע ממטופלת את המשפט: "אם אני לא אעשה את הניתוח הזה היום, אני כבר לא אעשה אותו יותר בעתיד...". רוב הנשים רוצות לבצע ניתוח שמטפל בו זמנית בכל הבעיות שמטרידות אותן.

ממה מורכב הניתוח המשולב?

ניתוח מאמי מייק אובר נעשה בהרדמה מלאה. הוא אורך כ-4-6 שעות וכולל לרוב לילה אחד באשפוז מלא. בשלב הראשון, בדרך כלל מבצעים את הניתוח בחזה, הרמת חזה עם או בלי שתלי סיליקון, הקטנה של החזה הנפול, במידה והוא כבד מדי ושאיבת שומן בצדי החזה במידת הצורך.

בשלב השני, מבצעים את שאיבת השומן בבטן, בצדי הגו והמותניים ולבסוף מהדקים את שרירי הבטן, מעצבים מחדש את הטבור, מסירים את כל עודפי העור ומסיימים את מתיחת הבטן.

מהו משך ההחלמה מהניתוח?

תהליך ההחלמה מאוד אישי ותקופת ההחלמה משתנה מאישה לאישה. בדרך כלל, לאחר הניתוח, נשארים לאשפוז ללילה אחד, ובעת השחרור, כל מטופלת מקבלת הדרכה מלאה על אופן הניידות וההתנהלות בבית. לרוב ניתן לחזור לשגרה תוך כשבועיים באופן הדרגתי - ולאחר כחודש אף ניתן לחזור לפעילות גופנית עם מגבלות מסוימות, הקשורות להרמת משאות כבדים ואימון של הבטן.

כיצד יש להתכונן לניתוח המשלב עיצוב חזה ומתיחת בטן?

1. במידה ואת מעשנת, חובה עלייך להפסיק לעשן כחודש לפני הניתוח וכחודש נוסף בתקופת ההחלמה שלאחריו.

2. מאחר ומדובר בניתוח גדול ובהחלמה לא פשוטה, חשוב שתגייסי חברה טובה או בת משפחה, אשר תלווה אותך ותסייע לך כל יום בשבוע וחצי הראשונים שלאחר הניתוח.

3. במידה ואת סובלת מסוכרת או יתר לחץ דם, עלייך להגיע לאיזון מיטבי, טרם ביצוע הניתוח.

4. פעילות גופנית ותזונה נכונה - כל אלה הינם חלק משגרת חיים חדשה, המומלצת למטופלת עוד לפני הניתוח, על מנת שההתאוששות מהניתוח תהיה קלה יותר.

מהם הסיבוכים והסיכונים הכרוכים בניתוח מאמי מייק אובר?

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח מסוג זה יכולים להיות סיבוכים, כגון: דימום, זיהום, בעיות ריפוי פצע, ירידה בתחושה, צלקות וכיו"ב. לרוב, הסיבוכים האלה נדירים, ניתנים לפתרון וחולפים בהדרגה תחת טיפול ומעקב נכונים. מה שנשאר לך זו התוצאה האסתטית הנאה. נשים רבות מרגישות כאילו "נולדו מחדש".

באיזה מצבים הניתוח המשולב איננו מומלץ?

במידה וכמות עודפי השומן והעור בבטן גדולה מאוד וכאשר יש לשלב שאיבת שומן מאזורים נוספים, ייתכן שלא יהיה מומלץ לשלב בו זמנית גם ניתוח בחזה.

במידה והניתוח בחזה מורכב וארוך ודורש התייחסות מיוחדת, לא מומלץ לשלב ניתוח בטן בו זמנית.

במידה והנך סובלת מבעיות רפואיות משמעותיות כגון: סוכרת, יתר לחץ דם, אנמיה או כל מצב רפואי המגביר את דרגת הסיכון הניתוחית, מומלץ להפריד בין הניתוח בחזה לניתוח של הבטן.

מה חשוב לדעת בבחירת המנתח לניתוח "מאמי מייק אובר"?

חשוב לבחור מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית שהתמקצע בתחום הניתוחים לשיקום הגוף לאחר היריון ולידה, בעל ידע וניסיון מוכחים, שביצע מספר רב של ניתוחים מסוג זה ומסוגל להציג בפנייך את הצלחותיו. חשוב שיהיה מנתח פלסטי מומחה וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. מומלץ להתייעץ עם נשים שעברו תהליך רפואי דומה - ולהתייעץ גם בפורומים באינטרנט המספקים מידע אודות ההליך.

ד"ר נועם חי הוא מנתח פלסטי מומחה וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, בעל התמקצעות בתחום הניתוחים לעיצוב הגוף לאחר היריון, לידה והרזיה.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי חזה ומתיחת בטן.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום