פורום הנקה

ההנקה היא הדרך הטבעית, הפיזיולוגית, להזנת תינוקות, וחלב אם הוא החלב המותאם באופן מיטבי לתינוקות. כהמשך ישיר לכך, ממליצה האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים על הנקה כאמצעי הבלעדי לתזונת התינוק בששת החודשים הראשונים לחייו. ההנקה מגינה על בריאות התינוק ומסייעת להתפתחות הגופנית, הרגשית והקוגניטיבית בצורה הטובה יותר.
13481 הודעות
12422 תשובות מומחה

מנהל פורום הנקה

15/04/2024 | 16:29 | מאת: יוכי

הי, חזרתי לעבודה ואני ממש לא מסתדרת עם שאיבה מחוץ לבית, מגעיל אותי וכו' האם במקרה ואחליט להפסיק להניק בבוקר בכלל ולהמשיך רק בערב (אני עובדת 8 שעות) האם יגמר לי החלב ולא יהיה גם בערב? התינוקת ישנה די רצוף בלילה- קמה פעם- פעמיים או שהגוף יודע לתכנן את עצמו לפי שעות?

שלום יוכי חסר לי מידע בן כמה התינוק. בדרך כלל כאשר אנחנו חוזרות לעבודה ומחליטות לא לשאוב בעבודה ויחד עם זה לא מניקות בלילה (מכוון שתינוק יושן) , אז כמות החלב תרד באופן משמעותי שזה עלול להוביל לגמילה מוקדמת מהנקה. הייתי מציע לך להיפגש עם יועצת הנקה ולבדוק אופציות נוספות לפני שאת חוזרת לעבודה כדי לשמור על תפוקת חלב קיימת. בהצלחה

14/04/2024 | 09:24 | מאת: מאי

הבן שלי (ילד ראשון) בן כמעט 4 חודשים, מההתחלה הראה נטייה לרצון לינוק כל פעם סביב השעה. בערך בגיל חודש התחלתי להניק אותו באופן די קבוע 20 דקות מכל צד, כלומר בסך הכל כל הנקה היא 40 דקות. הוא יונק כל שעתיים ביום ל40 דקות ובלילה ישן 7 שעות בלי להתעורר. השאלה שלי היא האם 40 דקות כל פעם נחשב להרבה זמן להנקה או שזה משהו נפוץ ונורמלי? האם כדאי להמשיך עם הזמנים האלה? זה לפעמים נראה שהוא רוצה להמשיך לינוק גם אחרי שעוברות 40 דקות ולפעמים הוא מסיים קצת לפני. אמא שלי תמיד אומרת לי שהיא לא שמעה על דבר כזה וממה שהיא יודעת מהניסיון שלה עם חמישה ילדים ומכל אישה אחרת - הנקה לוקחת 10 דקות בסך הכל או מקסימום 10 דקות מכל צד כלומר 20 דקות. אשמח לעצה, תודה!

שלום מאי. תינוקות יונקים בהנקה בלעדית אמורים לינוק לפי דרישה ולא לפי זמנים. בממוצע הם יונקים מ 8 עד 12 פעמים ביממה . אין משך זמן קבוע להנקה , זמן הנקה עלול להשתנות. הנקה עבור תינוקות זה לא רק אוכל, זה גם שתיה ונשנוש, הרגעה, עזרה נגד כאבים ועזרה להירדם ועוד הרבה צרכים בסיסיים אחרים. אם תינוק יונק פחות מ 40 ד''ק ורגוע , זה אומר שסיים ארוחה שלו עד הפעם הבאה. פעם הבאה עלול להיות בעוד 15 דקות או חצי שעה, או שעה או שעתיים או שלוש, תינוק מחליט . הוא עלול להיות גם שעה על השד, זה גם בסדר, יש גם קפיצות גדילה ואז בכלל יש מספר ימים מבולבלים שבהם תינוק לא עוזב את השד בכלל וכך מגדיל לעצמו כמויות. יחד עם זה צריך לבדות שיש לפחות 6 טיטולים רטובים בשתן, צבע צואה צהוב חרדל והוא עולה במשקל. בהצלחה!

09/04/2024 | 21:50 | מאת: מניקה

ערב טוב, אני רוצה להפסיק להניק, מניקה קרוב לשנתיים. כעת בשבוע 10 והפחתתי הנקה לפעם ביום מזה מספר ימים. איך אפשר להפסיק הנקה- מה צריך לעשות? האם פשוט להפסיק? או לתת יום כן יום לא לתקופה? החשש העיקרי שלי הוא גודש שעלול להיווצר. תודה ובברכה.

שלום מניקה איזה יופי שאת מניקה כבר שנתיים. תינוקך זכה לכמות אדירה של נוגדנים . עכשיו שהחלטת להפסיק להניק כדאי לעשות זאת בהדרגה כדי למנוע גודש. תנסי לפתוח מרווחים בהנקה עוד יותר , פעם ביממה וחצי או פעם ביומיים ואז פעם ב 3 ימים, תלוי בתחושת המלאות בשדיים. הפסקה הדרגתית של הנקה עדיפה על פני הפסקה פתאומית , גם עבורך וגם עבור הפעוט .לך זה יתרון מבחינת מניעת גודש ולילד פחות סטרס. תהליך גמילה הדרגתי יכול לקחת זמן, אפילו מספר חודשים או יותר. בהצלחה

31/03/2024 | 12:09 | מאת: אמא

אני מניקה תינוק בן שנה ועדיין לא קיבלתי מחזור מאז הלידה, ללא אמצעי מניעה האם יש שלב שצריך לבדוק האם זה תקין או שכל עוד שעדיין יונק אין בזה בעיה?

שלום אמא. כל עוד את מניקה סביב השעון המחזור עלול לא להגיע, אך עדיין יש סיכוי שתכנסי להריון. בהצלחה

25/03/2024 | 19:03 | מאת: מגי

היי אהיה אמיתית ואגיד שטעמתי את החלב בצד אחד הוא מתוק וטעים ובצד שני חמצמץ טעם אחר לחלוטין ,התינוקת שלי כבר בת שנתיים,אומרת שבצד החמצמץ לא טעים לה ,מה יכול לגרום לזה?

שלום מגי. סיבות יכולות להיות שונות לשינוי בטעם החלב באחת מהשדיים. במצב של דלקת בשד הטעם משתנה , אך לאחר שדלקת חולפת הטעם חוזר להיות מתוק. סיבה נוספת -תהליך של גמילה מהנקה, כאשר כמות החלב בשד יורדת, המתיקות מתחלפת . אני מניחה שאם תגבירי ייצור חלב בשד ה" לא טעים" הפעוט שלך יהיה מרוצה. בהצלחה!

שלום לך החל מהיומיים האחרונים - מרגישה שאין לי בכלל חלב החל משעות הערב-לילה... החזה מרגיש ממש קל. זה לא היה ככה פעם. התינוקת מנסה לינוק, בוכה (כנראה כי לא יוצא) ושוב מנסה.. זה ממשיך ככה למשך דקה. ואז כנראה הגוף מייצר חלב חדש ואני מתחילה לשמוע שהיא בולעת. בעיקרון אני מניקה הנקה מלאה (תינוקת בת 4.5 חודשים). אבל אם לדוגמה התינוקת ישנה ב-12 בלילה, אני מניקה אחרי שהיא מתעוררת, בערך ב-10 בבוקר. (והחזה מאודדד גדוש ומציק אחרי 10 שעות ללא הנקה) ככה אני מתנהלת תקופה מאוד גדולה, בערך מאז שהיתה בת חודש וחצי. אז היום לדוגמה בעלי קם ב-5 בבוקר לעבודה, והביא לי אותה למיטה כדי שאניק אותה (שיהיו יותר הנקות ביממה וכך כמות החלב תגדל). מצד שני אני לא בטוחה אם כדאי כי: - אולי זה מזיק להתפתחות שלה לעצור לה את השינה הרצופה? - וגם היא באחוזון 96, אתמול שקלו אותה, שוקלת 8.300. אני לא רוצה שהיא תשמין אם אוסיף עוד הנקה. אולי כדאי לשאוב ב5 בבוקר במקום להעיר אותה ואז לשפוך את זה? (היא לא מוכנה לשתות חלב שאוב). מה את ממליצה לעשות? ממש רוצה שיחזור לי החלב בשעות הערב-לילה.. :( תודה.

שלום דינה קראתי מה שכתבת. לצערי לא יוכל לתת לך ייעוץ מקצועי מקיף ומלאה דרך האינטרנט, ממליצה לך לקבוע ייעוץ הנקה פרטני עם יועצת הנקה מוסמכת בקהילה. יש יועצות הנקה בתחנה לבריאות משפחה ויש יועצות הנקה בקופת חולים. בהצלחה !

19/03/2024 | 18:42 | מאת: דינה

שלום לך :) אני מניקה הנקה מלאה. עדיין לא קיבלתי מחזור מאז הלידה. התינוקת עוד מעט בת 5 חודשים. רציתי לשאול, האם במהלך ההנקה, עדיין יכול להופיע ביוץ כל חודש? גם ללא קבלת המחזור החודשי? (שואלת כי אני מכירה את הגוף שלי, והיו לי סימני ביוץ, ציפיתי אחרי שבועיים לקבל את המחזור, ולא קיבלתי). תודה!

05/03/2024 | 10:13 | מאת: דינה

שלום אני יודעת שמשרד הבריאות אומר שמגיל חצי שנה צריך לשלב עוד סוגי מזון לתינוק חוץ מהנקה. אבל בכל זאת, ברצוני להמשיך עם הנקה מלאה. השאלה האם זה יכול לגרום לנזק? תודה.

שלום דינה הנקה מלאה בחצי שנה ראשונה עונה על הצרכים תזונתיים של התינוק, בגיל חצי שנה מומלץ להתחיל עם הטעימות ולאחר כחודש-חודשיים תינוק יכול לאכול רגיל מהתפריט של המשפחה וכמובן להמשיך לינוק באופן מלאה. הנקה בלבד ללא טעימות וללא מעבר לאוכל רגיל בגיל זה, עלול לפגוע בשלבים התפתחותיים אצל הילד, לירידה במשקל ולחוסר הצלחה בשגשוג. המשך הנקה נעימה המשך הנקה נעימה

21/02/2024 | 12:41 | מאת: מיכל

בס"ד שלום לך התינוקת שלי יונקת הנקה מלאה, ואפילו לא מוכנה לאכול תמ"ל / חלב שאוב. רק שלעיתים קורה מקרה מוזר: היא ממש בוכה לפני הנקה (כי היא רוצה לאכול כנראה), וזה ממש בכי היסטרי, ואני מנסה לתת לה את הפיטמה, והיא ממשיכה לצרוח כשהפיטמה בפה שלה.. ורק כשאני מנענעת ומנדנדת אותה קצת כשהפיטמה בפה שלה, לפעמים היא נרגעת ומתחילה קצת לאכול, ולפעמים היא מפסיקה לאכול ושוב בוכה. מה זה יכול להיות? יכול להיות שזה שביתת הנקה?

שלום מיכל יש סיבות שונות לבכי של תינוקות. יש בכי מגזים, כאבים ,עייפות, שעמום, רעב, צימאון ועוד. תינוקות מסוימים מסרבים להיצמד לשד או מתנתקים באמצע כאשר זרם חלב חלש מדי או חזק מדי. חשוב להבין מה הסיבה כדי לטפל בבעיה. מציע לך לפנות ליועצת הנקה כדי לפתור את הבעיה. בהצלחה!

19/02/2024 | 19:16 | מאת: בת 18

יש לי בלוטות מונטגומרי בולטות כבר שנים. אני חושבת שזה מה שזה, לפחות. זה פשוט כמו חצקונים בגדלים ובחלקם נראים קצת כמו פטמה גם /: ולפעמים יש לי גם נקודות עם אותה המוגלה [?] על הפטמה. רציתי לדעת אם כדאי לי לבדוק את זה? כמה זה שאני מפוצצת מזיק? [אני באמת משתדלת שלא אבל המראה משגע אותי ואני רק גורמת לזה להיות גרוע יותר] יש דרך להפטר מהן בעזרת ניתוח או טיפול כלשהו? הבנתי גם שהן אמורות להגיע במהלך הריון אבל מעולם לא הייתי באחד

שלום לך בת 18 ממליצה לך לפנות עם השאלה לכירורג שד או לרופא עור. בהצלחה

13/02/2024 | 18:16 | מאת: דינה

האם ניתן לצרוך ג'ינג'ר בתקופת ההנקה?

לא ידוע על הגבלות מיוחדות

12/02/2024 | 10:51 | מאת: דינה

התינוקת גם לא מוכנה לאכול תמ"ל. ככה שהיא בקושי אוכלת משהו במהלך היום. אני ממש אשמח לעזרתך דחוףףףף...

שוב , מה גיל התינוקת?

13/02/2024 | 18:15 | מאת: דינה

3 חודשים

בגיל 3 חודשים מאוד אופייני קפיצת גדילה. תינוקות נצמדים לשד למספר ימים וניראה שכמויות החלב ירדו, אך לאחר מספר ימים המצב משתפר , תינוק נרגע ותחושת מלאות חוזרת. מקווה שאת כבר התחלת להרגיש בשיפור.

שלום לך אני מאוד חולה, יש לי ברונכיטיס, בנוסף, כבר קרה לי כמה פעמים במהלך חיי, שאם אני לוקחת תרופה 6 ימים רצופים - אני מפתחת אליה אלרגיה ופריחה - הזוי! השבוע, לקחתי אקמול 5 ימים, ביום ה-6 - פריחה. ויום אחרי לקחתי דקסמול קולד (שמפחית חלב אבל שמתי לב שזה חוזר) - ושוב פריחה על הפריחה הקודמת, כי לא ידעתי שזה כמו אקמול. הלכתי למיון באמצע הלילה ונתנו לי באותו רגע 2 תרופות לפריחה. אני יומיים אחרי המקרה הזה, כמות החלב ירדה משמעותית מאוד. התינוקת כל הזמן רעבה!! אני לא ישנה, מיואשת לגמרי, כל יום בקושי הולכת לישון ב-3, לתינוקת בקושי יש מה לאכול והיא נרדמת רעבה. ועוד אני אומרת לרופאים שאני מניקה ולא מעניין אותם, נתנו לי גם תרופה לבית שכתוב בפירוש בפנים לא להשתמש בהנקה (לא השתמשתי). מה לעשות עכשיו? איך להחזיר את כמות החלב מהר?

שלום דינה אני מבינה כמה קשה לך, את לא מרגישה טוב, מתרוצצת , לא ישנה בלילה, דואגת להנקה סביב השעון ועדיין תינוקת רעבה. על מנת לענות לך חשוב לי לדעת מה הגיל של תינוקת, מה משקל הלידה שלה, מהו משקל נוכחי? מה קוראה עם יציאות שלה. היא יכולה להיות רעבה , אבל תקבל מספיק חלב. יש גם קפיצות גדילה שיכולים לבלבל אותך. באפן כללי , כדי להגביר ייצור חלב מומלץ מגע עור לעור עם התינוקת, להניק לפחות 8 פעמים ביממה, להציע יניקה משני שדיים, המשך הנקות לילה, שאיבה לאחר הנקה, לא לבצע פערים יותר מ 4 שעות בין הנקה להנקה, להקפיד על שתייה מספקת, מנוחה. תרגישי טוב !

גיל התינוקת: 3 חודשים משקל לידה: 3.875 משכל נוכחי: 6.300 בערך תודה רבה :)

05/02/2024 | 22:51 | מאת: שולמית

שלום, איך אפשר להפסיק הנקה לאחר שלושה חדשים (לצערינו התינוק נפטר)בצורה המהירה והטובה ביותר ללא כדורים אשמח לדעת תודה רבה

שלום שלומית. משתתפת בצערך. אם הנקת או שאבת חלב בתדירות גבוה (לפחות 8 פימים ביממה) אין מנוס מגודש. הפסקה פתאומית בפינוי חלב אם מהשד גורמת לגודש. ניתן להקל על הכאבים בשדיים באמצעות הנחת קומפרסים קרים או עלי כרוב למשך 20 דקות על השד (לא על הפטמה ולא על ההילה), שתיית תה עם נענע או מרווה משתן ותורם לירידה בגודש, בנוסף ניתן לקחת תרופות נגד כאבים כגון אקמול או IBUFEN, שעוזרות נגד כאבים ומונעות תהליך דלקתי בשד בעת גודש. יש אפשרות (רק עם זה מתאים לך) לבצע ייבוש חלב הדרגתי - לבצע שאיבה עם ירידה בתדירות כל יומיים-שלושה. ייבוש הדרגתי לוקח יותר זמן. חלב שנישאב את יכולה לזרוק או לתרום בנק חלב אם. ניתן לברר פרטים נוספים לגבי בנק חלב אם בטלפון 07-32630200 בהצלחה.

05/02/2024 | 12:31 | מאת: עדי

אני מועמדת לניתוח קיסרי ומקווה לעבור אותו בהרדמה אפידורלית. אני מאוד רוצה להניק מיד לאחר הנתוח, אני צריכה לדעת או להגיד משהו לצוות מראש? האם אוכל לעשות את זה מבחינה טכנית (להסתובב לצד) ?

שלום עדי כל הכבוד לך על הרצון להניק את התינוק בשעה ראשונה אחרי הלידה. כדאי להגיד לצוות על רצונך להניק לפני שתכנסי לניתוח וניתן גם לבקש אחרי (בהרדמה אפידורלית את בהכרה ). הצוות המטפל יעזור בהצמדה ראשונה. במידה והנקה לא תתאפשר מסיבה מסוימת אנחנו ממליצים לסחוט קולוסטרום למזרק ולהעביר לתינוק. בהצלחה

22/01/2024 | 21:58 | מאת: מישהי

שלום נכנסתי להריון אחרי חצי שנה של פרולקטין, אחרי הלידה כמעט לא הנקתי, הייתי במעקב פרולקטין- היה גבוה מאוד, המקרו פרולקטין יצא חיובי. אחרי קרוב לשנה נכנסתי שוב להריון ללא כדורים. כעת למעלה מחצי שנה לאחר הפסקת הנקה ללא כדורי- עדיין יש חלב בלחיצה- בשאיבה לא יוצא כמעט כלום האם יש לבדוק שוב פרולקטין?

שלום מישהי בדרך כלל יציאת חלב מהשד נחשב תקין בשנה ראשונה לאחר סיום ההנקה. במידה והפרשת חלב נמשכת מעבר לכך, מומלץ לפנות לבדיקות נוספות. בהצלחה

21/01/2024 | 18:47 | מאת: דינה

שלום האם מותר להשתמש בתרסיס לאף "ליינקס" בהנקה? תודה.

שלום דינה לגבי בירור טיפול תרופתי והנקה ממליצה לפנות למרכז לייעוץ תרופתי במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) במספר 089779309 השרות ניתן בימים א עד ה בין השעות 08.00-14.00 בהצלחה

22/01/2024 | 14:11 | מאת: דינה

תודה, שאלתי אותם. ניתן להשתמש במהלך ההנקה.

16/01/2024 | 18:49 | מאת: דינה

שלום איך ניתן להיכנס לעוד הריון במהלך תקופת ההנקה? יש לך טיפים? תודה!

שלום דינה אם את לא משתמשת באמצע מניע , הסיכוי להיכנס להריון בתקופת ההנקה עולה כאשר תינוק מתחיל לאכול מוצקים ויש מרווחים יותר ארוכות מ 3 שעות בין ההנקות. בהצלחה!

בס"ד שלום לך יש לי 2 שאלות: 1. מאיזה מאכלים את ממליצה להימנע בתקופת הגזים של תינוקות? 2. והאם לאחר תקופת הגזים (כשממשיכים להניק), ניתן לחזור ולאכול את אותם מאכלים? תודה רבה!!

שלום יעל אין צורך להימנע ממאכלים מסוימים בתקופת גזים אצל התינוק. התקופת "קוליק" נמשכת מגיל 0 עד גיל 3 חודשים וקשורה לבניית פלורה טבעית במעיים של התינוק. מרכיבי מזון במאכלים הגורמים לגזים אצל האם, מגיעים לא מפורקים למעי הגס של האם ושם מתפרקים על ידי חיידקים, בעקבות כך נוצרים גזים. מכוון שחלב אם נוצר מהדם אימהי ומכוון שמרכיבי המזון במאכלים הגורמים לגזים לא מגיעים לדם האם, תינוק יונק אינו אמור לסבול מגזים בעקבות המזון שאוכלת אימו. בהצלחה!

03/01/2024 | 15:20 | מאת: מיכל

היי אם לא הנקתי הרבה וכתוצאה מכך כמות החלב ירדה, יש דרך להגביר אותה? תודה.

שלום מיכל על מנת להגביר ייצור חלב מומלץ לבצע מגע עור לעור עם התינוק, להגביר מספר ההנקות ביממה , לפחות ל 8 פעמים ב 24 שעות, לא לדלג על הנקות לילה, לצמצם מרווחים בין הנקות - לא יותר מ 4 שעות, לבצע שאיבת חלב אם לאחר כל הנקה , כ 20 דקות מכל שד, להקפיד על שתייה מספקת ותזונה מאוזנת ומגוונת, מקבוצות מזון שונות, להימנע משתיית תה עם נענע ומרווה. עבודה קצת קשה ואינטנסיבית , אך יעילה, תוכלי לראות שיפור בכמויות כבר בשבוע ראשון. מומלץ להשתמש במשאבה חשמלית דו צדדית, חוסך זמן ומבצע גירוי יעיל יותר להגברת ייצור חלב.

03/01/2024 | 01:24 | מאת: אנונימית

הבת שלי בת חודשיים, והבעיות האלו התחילו רק בזמן האחרון: 1. בשבועיים האחרונים הבת שלי פתאום לא מוכנה לאכול מבקבוק את החלב ששאבתי לה, היא רוצה רק ממני ישירות, וקשה לי.. 2. בנוסף, לפעמים הפטמה הימנית שלי גורמת לה לרפלקס הקאה, אני לא יודעת למה.. אלו בעיות חדשות שפתאום צצו ואני לא יודעת מה לעשות, אני ממש מתוסכלת.. היום ממש בכיתי.. אני כל הזמן רק מניקה וכשאני שמה אותה במיטה שלה היא בוכה.. לפני יומיים היא לא נתנה לי לישון. הייתי איתה מ-23:00 עד 6:00 בבוקר. היא כל הזמן רצתה לינוק ממני.. מה עושים...?

שלום לך אנונימית ממליצה לך לפנות ליועצת הנקה לבדיקת רפלקס הקאה בשד ימין. יש תינוקות שמסרבים לשתות חלב שאוב עקב טעם שונה בחלב אם המאוחסן. הטעם יכול להשתנות גם לפי צורת שאיבה, בכל מקרה ממליצה על ייעוץ הנקה מסודר בהצלחה!

31/12/2023 | 15:07 | מאת: רומי

היי יש לי שעורה עם מוגלה על העפעף הרופא עיניים פוצץ לי אותו עם מחט ועכשיו אני צריכה לשים 2 סוגי טיפות ומשחה במשך שבוע 4 פעמים ביום טיפות מקסיטרול טיפות אופלו אבניר ומשחה מקסיטרול אמרתי לרופא שאני מניקה ואמר שזה בסדר אבל בעלון כתוב לא להשתמש בתקופת הריון והנקה כתוב שאסור!! אשמח לתשובה כי אני ממש בלחץ מה ההשלכות הסיכונים ומה אני צריכה לעשות? תודה

31/12/2023 | 15:36 | מאת: רומי

התינוקת בת שנה וחודשיים

שלום רומי ממליצה לך לפנות למרכז לייעוץ תרופתי במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) במספר 089779309 השרות ניתן בימים א עד ה בין השעות 08.00-14.00 בהצלחה

28/12/2023 | 10:03 | מאת: יעל

התינוקת שלי בת חודשיים, והיא התחילה לישון לילה שלם (7-8 שעות). כולם אמרו לי שזה קורה בגיל 3 חודשים, אבל אצלה זה קרה לפני. בכל מקרה, מה את מציעה לעשות בקשר להנקה? אני קמה בבוקר ממש מלאה בחלב ומטפטפת על הסדין.. עכשיו כשהתחלתי לישון כל הלילה חשבתי לחזור ללימודי מקצוע כי עצרתי אותם.. וגם שמעתי שאם ישנים 5 שעות רצופות בלילה זה ממש חשוב לשיפור המצב רוח אחרי לידה.. אבל מצד שני, אני לא רוצה שכמות החלב תרד לי כי אני לא מניקה בלילה... מה עושים? תודה!

שלום יעל בדרך כלל תינוקות מתחילים לישון בלילות אחרי חודש וחצי. הדאגות שלך מוצדקות לגמרי - מרווחים גדולים ותדירות נמוכה של הנקות עלולים להוביל בסופו של דבר לגודש ולירידה בכמויות החלב. אני מציע לך להניק תינוק בלילה כאשר את מתעוררת בעצמך עם תחושת מלאות בשדיים. תינוק יכול לינוק בלי להתעורר. כך תוכלי להרוויח לעצמך עוד מספר שעות של שיינה רצופה לאחר מכן וגם תשמרי על תפוקת חלב תקינה. במידה ותינוק נרדם בשעות הערב המוקדמות ואת עדיין ערה , את יכולה להציע לו הנקה לפני שאת הולכת לישון , זה יעזור לך לצמצם פערים בלילה, בנוסף כדאי להניק בתדירות גבוה יותר ביום. אמור להיות לפחות 8 הנקות ביממה. במידה ותחזרי ללימודים , מציע לך לשאוב חלב אם כדי לשמור על תפוקה תקינה של חלב אם. בהצלחה!

27/12/2023 | 17:25 | מאת: מישהי

שלום, תודה על תשובתך, התעוררו אצלי עוד 2 שאלות :) 1. אם אני מניקה הנקה ממושכת, ואני נכנסת להריון ויולדת עוד תינוק, מה קורה מבחינת ההנקה? כי לתינוק החדש אמור להיות מעט חלב (קולוסטרום) ולא את החלב של עכשיו. 2. האם אחרי הלידה השניה, הגוף מבין שצריך להגביר את יצור החלב כי צריך להניק 2 תינוקות? תודה רבה לך!

היי. נכון מאוד. כאשר את נכנסת להריון, בשבוע 16 להריון מתחיל להיווצר קולוסטרום והטעם והנפח של החלב משתנה . רוב התינוקות נגמלים לבד בתקופה זו, אך יש כאלה שממשיכים לינוק . כאשר נולד תינוק חדש יש אופציה להניק גם תינוק קטן שנולד וגם פעוט. לתופעה קוראים - TENDEM NURSING. יש לציין ששדיים הופכות להיות רגישים בהריון ולכן לא לכל האימהות זה מתאים. בנוסף הנקה בהריון מומלצת רק בתנאי שהריון תקין לגמרי ואין סכנה לצירים מוקדמים וכדומה. כאשר את מניקה תאומים או תינוק קטן יחד עם פעוט הגוף יודע לייצר כמויות חלב בהתאם. בהצלחה

27/12/2023 | 11:06 | מאת: מישהי

שלום לך :) תודה על תשובתך, בהמשך לשאלתי הקודמת: כתבת: "המלצות של אירגון הבריאות העולמי -להניק לפחות שנתיים" - מה המקסימום שאפשר להמשיך עם הנקה?

לפי האנטרופולוגים מומלץ להניק עד להופעת שן בשרית ראשונה . תניקי כל עוד זה נוח לך ולתינוקך!

27/12/2023 | 09:03 | מאת: מישהי

שלום :) רציתי לשאול: 1. ראיתי באינטרנט שכתוב: "אבל עודף הנקה, כלומר הנקה אחרי גיל שנתיים, או הנקה בלילה אחרי גיל שנה, מגדילים את הסיכון לחורים בשיניים" - האם זה נכון? (כי אני מעוניינת להניק עד גיל 3 ולהמשיך עם הנקות לילה). 2. במידה ואני אניק עד גיל שנתיים שלוש, באיזה גיל של התינוקת צריך לשלב אוכל: מרק / פירות? תודה!

שלום לך כל הכבוד על הכוונתך להניק תקופה ממושכה. המלצות של אירגון הבריאות העולמי -להניק לפחות שנתיים. 1. לא מוכר לי מושג חורים בשיניים בעקבות הנקה, האם את מתכוונת לעששת? אם כן ,זה יכול לקראות לתינוקות שישנים עם שד בפה או עם בקבוק בפה. הגיינה של הפה יכולה לעזור במניעת עששת. 2. לפי הוראת של משרד הבריאות מזון מוצק משלבים בגיל חצי שנה. בהצלחה!

האם אוגמנטין בהנקה יכול להמעיט בתפוקת החלב ? דחוףףףףף תודה רבה מראש

שלום תמי לא ידוע שאוגמנטין עלול להמעיט בכמויות החלב. מה הסיבה שבגללה את נוטלת אנטיביוטיקה?

קודם כל תודה רבה על התשובה , האוגמנטין ניתן כי התפתח חום מיד אחרי הלידה

22/12/2023 | 00:38 | מאת: ליטל

ילדתי לפני 6 ימים, ניסיתי להניק ללא הצלחה והשדיים התמלאו עד גודש לקחתי היום (ביום השישי) כדור אחד של קבותרים לייבוש חלב בצהריים סביבות השעה 14:00 ומקודם (סביב השעה 23:00) הצלחתי להוציא מס' טיפות בכפית ונתתי אותן לתינוק. האם יש סיכון בכך?????

05/12/2023 | 11:48 | מאת: דינה

שלום :) הבת שלי בת חודש וכמה ימים. לפעמים כשאני נותנת סימילאק במידה ויש איזשהו אילוץ ואני לא יכולה באותו רגע להניק, עוברים כמה שעות עד שהיא אוכלת שוב, משהו כמו 7 שעות. בינתיים החזה שלי מאוד גדוש. ואז אני מניקה. האם זה יכול להפחית את כמות החלב כי המוח יכול להבין שאולי אני מתחילה לגמול אותה מהנקה? תודה.

שלום דינה כל הכבוד שאת מניקה. בדרך כלל תמ''ל מתעכל לעט יותר מחלב אם ולכן המרווחים בין האכלות יותר ארוכים. הפרש של 7 שעות - נשמע הפרש ארוך מדי עבור תינוקת בגיל חודש ועלול לגרום לגודש אצלך ולמיעוט חלב בהמשך כפי ששיערת. בנוסף תינוקת עלולה לרדת במשקל או לעלות פחות מהמצופה . מציע לך להוסיף חלב אם שאוב כאשר לא מתאפשר לך להניק וכך תוכלי למנוע גודש ויהיו יותר ארוחות חיוניות עבור התינוקת . בהצלחה!

האם שימוש במשאבת חלב מפחיתה את כמות החלב עם הזמן? תודה!

היי דינה משאבה אמורה לשמור על תפוקה תקינה של חלב כאשר את לא מניקה. שאיבה של 8 פעמים ביממה, 20 דקות מכל שד, כולל לילה לא אמורה להפחית כמויות חלב אם. בהצלחה!

23/11/2023 | 16:23 | מאת: דינה

שלום :) הבת שלי בת שבועיים וחצי. אמרו לנו לא לתת מוצץ ובקבוקים עד שההנקה מתבססת (שזה בערך חודש). אני לא נותנת מוצץ, אבל אני כן נותנת בקבוקים עם חלב ששאבתי. אז השאלה שלי היא: אם אני גם ככה נותנת בקבוקים, יש צורך לחכות עם המוצץ? תודה.

שלום דינה. האם את גם מניקה או שרק נותנת חלב אם שאוב מבקבוק? במידה ואת מניקה , מומלץ למנע ממתן פטמות מלאכותיות שזה כולל גם פטמה של בקבוק וגם מוצץ עד שהנקה מתבססת. במידה ואת מרגישה שמתן חלב אם שאוב פוגע בהנקה תנסי להימנע מכך. בהצלחה !

22/11/2023 | 10:11 | מאת: קרין

התינוקת בת שנה פלוס ואני עדיין מניקה, כמובן שהיא גם אוכלת אוכל רגיל, כל רופאת נשים אומרת לי להמשיך עם חומצה פולית.. האם בגלל ההנקה? הויטמינים שאני שותה הם משולב בכדור אחד, חומצה פולית ברזל, B12 וויטמין סי, האם להחליף רק לחומצה פולית?

שלום קרין כל הכבוד שאת מניקה פעוט. חומצה פולית מומלצת לכל אישה בגיל פוריות מכוון שחשובה במניעת מומים מולדים אצל העובר. לגבי המינון ולקיחת יתר הויטמינים ממליצה לך להתייעץ עם רופא נשים . בהצלחה!

19/11/2023 | 12:22 | מאת: דינה

שלום 1. רציתי לשאול, בקשר לשאיבת חלב, אני יכולה לשאוב כמה זמן שאני רוצה? כי ראיתי שכתוב באינטרנט לשאוב מכל צד 15 דקות. זה בסדר לשאוב יותר זמן? 2. מיום חמישי התינוקת התחילה "לצקצק" במהלך ההנקה, אני שומעת את זה כל הזמן כשהיא יונקת, בדקנו ואין לשון קשורה, האם זה בעייתי או שזה בסדר?

שלום דינה 1. זמן שאיבה מומלץ מכל שד - 20 דקות 2. ציקצוקים בהנקה מצביעים על בעיית ואקום אצל תינוק בעת מציצה. יש צורך לשפר הצמדות , במידה ולא עוזר לפנות ליועצת הנקה. בהצלחה.

19/11/2023 | 13:12 | מאת: דינה

תודה רבה לך :) והאם הציקצוקים האלו גורמים לתינוק לקבל פחות חלב במהלך ההנקה?

15/11/2023 | 10:02 | מאת: יעל

היי, אשמח לדעת האם להסתובב בלי חזיה בתקופת סוף ההריון יכולה לפגוע בהנקה אח"כ? נמצאת רוב היום בבית, וכשאני לובשת חזיה זה גורם לגירודים חזקים באזור. תודה

שלום יעל. את יכולה להסתובב ללא חזייה בבית. לא פוגע בהנקה. בהצלחה!

יש לי כאבים בפטמה כשמשהו נוגע בה כמו בגד, וגם בכללי יש לי כאבים בחזה בצד שקרוב לבית השחי (ומרגישים שהאיזור קצת קשה) מדוע זה כך? והאם עובר לבד? תודה!

שלום דינה חסר לי המון מידע על מנת לענות לך. כמה זמן את אחרי הלידה? האם את מניקה באופן מלאה? האם את שואבת חלב? חשוב גם לראות כיצד את מניקה כדי לוודא שהצמדות תקינה ולבדוק את השד לשלילת צינורות חסומות, דלקת, פטרת ועוד. מציע לך לפנות להתייעצות עם יועצת הנקה. בהצלחה!

12/11/2023 | 11:44 | מאת: דינה

שלום בקשר להנקה, הבת שלי התעוררה אתמול ב-2:00 לפנות בוקר, נתתי לה לינוק מ-2 הצדדים, היא נרדמה, ואחרי חצי שעה שוב בכתה. נתתי לה שוב לינוק מ-2 הצדדים, נרדמה, ואחרי שעה שוב בכתה. מה זה אומר? האם אין מספיק חלב? מה ניתן לעשות?

שלום דינה כל הכבוד שאת מניקה. חסרה לי מידע לגבי גיל התינוקת. בחודש וחצי ראשונים אחרי הלידה תינוקות יותר ערניים בלילה ודפוס הנקה שתיארת עלול להיות תקין. בהמשך תינוקות יכולים לבקש הנקה לעיתים קרובות מאוד בימים בהם חווים קפיצות גדילה. וכמובן יכולים להיות עוד מלאה סיבות אחרות להנקה תכופה בלילה, למשל כחלק מהתמודדות עם חזרת האם לעבודה. במידה ואת חושדת במיעוט חלב, תבדקי האם יש לתינוקת לפחות 6 טיטולים רטובים בשתן, צואה בצבע צהוב חרדל והיא ממשיכה לעלות במשקל ותפני ליועצת הנקה לפגישה. בהצלחה.

08/11/2023 | 15:26 | מאת: דינה

יש לי לצערי בצקת בשד, מה עושים? האם זה יכול לעבור לבד? ותוך כמה זמן?

שלום דינה בצקת בהילה שכיחה בימים הראשונים אחרי הלידה והמצב עלול להמשך אפילו מספר שבועות. בצקת יכולה להפריע לתינוק להיצמד לשד והחלב לא יוצאה עקב לחץ של נוזלים על בלוטות חלב. על מנת להקל על התופעה , מומלץ לפני הנקה או שאיבה לרכך את האזור ההילה באמצעות תנועות עיסוי עדין של רקמת השד ממהילה לכוון בית השחי. במידה ובצקת בהילה אינה חולפת תפני ליועצת הנקה.

31/10/2023 | 07:10 | מאת: דינה

שלום אין לי מספיק נוגדנים לאדמת ומעוניינת להתחסן לאחר הלידה. האם ניתן להתחסן בתקופת ההנקה? תודה!!

31/10/2023 | 10:22 | מאת: דינה

עוד פרט חשוב. מסתבר שזה לא אדמת בלבד. זה אדמת, חצבת, חזרת (חיסון משולש), ואולי גם אצטרך אבעבועות רוח (צריכה לבדוק את רמת הנוגדנים) תודה!!

שלום דינה אין שום בעיה להתחסן נגד אדמת ולהניק. בהצלחה!

01/11/2023 | 16:51 | מאת: דינה

שלום גם אבעבועות רוח זה בסדר? תודה :)

אין בעיה להניק במידה ואת והתינוק בריאים. בדקתי מול מרכז לייעוץ תרופתי בבית חולים שמיר. בהצלחה

שלום אני בשבוע 40, תכף צריכה ללדת (לידה ראשונה), החזה שלי מאז ומתמיד היה די קטן, ושמתי לב גם שהחזה לא גדל לי במהלך ההריון. (בעלי אמר שאולי גדל קצת אבל הוא לא בטוח בזה). האם זה אומר שח"ו אין בו חלב? תודה

שלום דינה יש נשים שהשד אצלם לא גודל משמעותית במהלך ההיריון ומתפתח בעיקר אחרי הלידה . לכן, בחלק מהמקרים חסר גדילת שד בהריון לא בהכרח מנבא מיעוט חלב. מאחלת לך לידה קלה ומהירה וממליצה להתחיל להניק כבר בשעה ראשונה אחרי הלידה ולקבל ייעוץ הנקה בבית חולים כבר ביממה ראשונה .

22/10/2023 | 02:22 | מאת: טל

שלום, הפסקתי להניק לפני כ-5 חודשים (שאיבה בשילוב תמ"ל למשך 8.5 חודשים) עדיין בלחיצה על השד יוצאות טיפות חלב. האם זה נורמלי? יש צורך להיבדק? תודה רבה

שלום טל חלב אם עלול לצאת מהשד במשך שנה לאחר סיום ההנקה. במידה והתופעה נמשכת מעל גיל שנה מומלץ לפנות לרופא לבירור. בהצלחה!

22/10/2023 | 14:32 | מאת: טיפות חלב לאחר הפסקת ההנקה

שלום, יקרה. תופעה שאת מתארת: יציאת חלב לאחר חודשים שעברו מאז הייבוש היא נורמלית לחלותין. זה יכול להמשיך להתרחש גם לאחר שנה... המלצה לא לעשות גירוי שד מיוחד ולא להוציא חלב בכוונה.

18/10/2023 | 18:01 | מאת: דינה

שלום, אני בשבוע 39. מאוד מעוניינת להניק הנקה מלאה. קצת חוששת כי שמעתי מחברות שגם רצו להניק, שהן לא הצליחו, הן אמרו לי שזה לא כ"כ פשוט, ולפעמים אין חלב וכו'... האם יש לך טיפים להנקה כדי שההנקה תצליח? תודה רבה!!

שלום דינה כל הכבוד שאת בוחרת בהנקה. על מנת שהנקה תצליח מומלץ להניק כבר בשעה הראשונה אחרי הלידה ולבצע ביות או אפס הפרדה. ברגע שתינוק כל הזמן איתך במהלך האשפוז בבית חולים, יש לו יותר הזדמנויות להנקה, בימים הראשונים אתם מתאמנים יחד על ההצמדה הנכונה והוא מייצר לעצמו כמות מספקת של חלב ע''י הנקות מרובות. טיפ נוסף - זה הנקות לילה, בלילה יש לך רמות יותר גבוהות של פרולקטין וזה תורם רבות לייצור תקין של חלב. בהצלחה

פתאום ביום אחד נגמר לי ייצור החלב ויש לי רק בלילה למנה אחת מה הסיבה לכך הבת שלי בת חודשיים וכבר שבועיים נותנת תמ״ל מכיוון שאין לי חלב . מה הזיבה לכך האם יש משהו לעשות?

08/10/2023 | 18:12 | מאת: טניה וויסר

הי, ל'. זה מאוד מתסכל ש"ברגע" נגמר המוצר כל כך חשוב שתינוק שלך זקוק לו. אני מבינה אותך. ייתכן שתהליך הקטנת כמות חלב החלה כבר יותר משבועיים מרגע שתינוקת התחילה לקבל תוספת תמ"ל . יש סיבות שונות ומגוונות ל עיכוב והקטנת ייצור חלב אם. הייתי שואלת אותך כמה שאלות: האם את שואבת חלב אם? אם תשובה היא -לא- ממליצה לעשות תוכנית הגברת ייצור חלב -שאיבות לפחות 8-12 שאיבות ביממה ) בין 10-20 דק' כל שד, עדיפות למשאבה דו-צדדית חשמלית). לבחון האם את לא אנמית- אם יש חשד- לתגבר בתזונה-טחינה, שקדים, ירוקים, ואף תוספת ברזל אם יש צורך. במצב ,שכרגע אנו נמצאים הגוף גם בסטרס ויש פגיעה בחורמון אוקסיטוצין. לעליה שלו כדאי לפני הנקה/ שאיבה: לשתות תה חם לשים מוזיקה מרגיעה חעשות כמה נשימות מרגיעות לשים קומפרס חם ל 5-10 דק' לפני שאיבנ/ הנקה.... בהצלחה! אם לא תהיי הטבה כעבור 4-7 ימים יש ליצור קשר עם יועצת הנקה.

אני 4 שבועות אחרי ניתוח קיסרי. האם מותר לי להיכנס לברכת ג'קוזי?

שלום יעל. מציע לך להפנות את השאלה לרופא נשים. מבחינת הנקה אין בעיה - חשוב להתקלח עם מים וסבון לפני כן.

14/09/2023 | 16:04 | מאת: דנולי

שלום, בהריון ראשון שבוע 36. מזה כחודשיים יש לי נקודות לבנות על שתי הפטמות, יותר מצד ימין. לא מגרדות ולא כואבות. האם מדובר בפטריה? האם ניתן יהיה להיניק לאחר לידה? לאלו אנשי מקצוע עליי לגשת להיבדק? תודה.

שלום דנולי מציע לך להתייעץ עם יועצת הנקה אחרי הלידה, ניתן גם לקבוע פגישה עם יועצת לפני הלידה, היא תפנה אותך לגורמים נוספים במידת הצורך. בהצלחה

13/09/2023 | 14:02 | מאת: א

שלום ילדתי לפני כחודש וחצי, מניקה הנקה מלאה התינוק יונק טוב, גדל משמין ומתפתח. לא היו לי בעיות של גודש/סדקים וכו' גם לא בהתחלה. לפני יומיים הרגשתי פתאום סוג של גוש באחד הצדדים, הנקתי הנקות תכופות, ולא עזר, למחרת שמתי כרית חמה, ועיסויים לכיוון הפטמה ולאט לאט הרגשתי שמשתחרר וחזר להיות רך כרגיל. שאלתי היא, בימים האחרונים הרגשתי חולשה ועייפות ואולי גם כאבי שרירים (בלי חום) האם יכול להיות שזו דלקת שצריכה טיפול? כרגע לא כואב לי, אולי רק לקראת ההנקה הבאה כשאני מלאה, וגם השטח לא אדום בכלל. דבר שני, שמתי לב שיש צד אחד שהתינוק מדי פעם עושה פרצוף כאילו לא טעים לו ביניקות הראשונות ואח"כ הוא ממשיך כרגיל. האם זה קשור? אומר משהו? וכן הפטמה ממש שורפת לי מאז, אבל אולי בגלל שממש ניסיתי שיינק הרבה כדי לשחרר את העומס... ועוד דבר, קראתי שאחד הסימנים לדלקת זה הפרשה לבנה או דמית מהפטמה, שמתי לב שבאותו צד כשלחצתי יצאה משהו לבן מאוד ממש לבן ואח"כ יצא חלב יותר שקוף כזה זה אומר משהו? מקווה שתצליחו לענות לי על הכל... אשמח למענה תודה!

13/09/2023 | 15:27 | מאת: חשד לצינורית חסומה

שלום, אני מאוד שמחה שעד עכשיו הייתה לך הנקה מלאה בלי אתגרים. כרגע, לפי תיאור שלך, אפשר לחשוד במצב שנקרא "צינורית חסומה". צינורית חסומה לא מטופלת ולא משוחררת , יכולה לגרום לדלקת בשד עקב חוסר פינוי חלב מיטבי מהשד. לפי מה שאת מתארת , ניסית המלצות הטיפוליות המקובלות לפתיחה כמו: חימום מקום "החסום" לפני הנקה או שאיבה, עיסוי עדין של המקום לכיוון הפטמה וגם יצא " משהו מאוד לבן" ) הפקק חלבי שחסם כנראה. הכאב לעתים לא נעלם במיידי לאחר פתיחת צינורית. חכי יום -יומיים, אם המצב יחזור או כאב יוגבר, כדאי לפנות ליועצת הנקה לבדיקת דש ואולי התחלת טיפול ע"י ליציטין. לגבי, " פנים לא מרוצות של תינוק" בתחילת ההנקה, יכול להיות מצב שחלב משנה טעמים בעקבות צינורית חסומה או זרימת החלב חלשה יותר זעקב חסימה שהייתה. המצב אמור להסתדר תוך יום-יומיים. אם אין הטבה, תפני ליועצת הנקה דרך קופת חולים או טיפת חלב. תרגישי טוב.

31/08/2023 | 17:19 | מאת: שחר

שלום רב ילדתי לפני שנה וחצי שהייתי אצל כירורדית שד לבדיקה היא מיששה גולה קטנה ואמרה שכנראה מדובר בבלוטות חלב בכל זאת שלחה אותי לאולטרסנד שיצאה תקין עכשיו אחרי שנה וחצי עשיתי שוב אולטרסנד שיצא תקין אבל אני עדיין מרגישה את הגולה הקטנה יש לציין שלא הנקתי ולקחתי ישר כדורים לייבוש חלב אבל גם אחרי הכדורים היה לי חלב שהיה יוצא מהפטמה קציתי לדעת יש דבר כזה שאולי זה בלוטת חלב שתקוע שמה חלב או חסומה או משהו? או אונות חלב רגילות שאני מרגישה במגע?

01/09/2023 | 10:11 | מאת: טניה וויסר

הי, שחר. תופעה שאת מתארת די שכיחה, יחד עם זאת אני מבינה את הדאגה שלך. אנו מכירים שגם לאחר ייבוש חלב לאחר לידה ,גם מעל שנה יכול לצאת חלב מפטמה בכמות קטנה. אם יהיה לך שינוי צבע חלב או הפרשה דמית, גודש או אדמומיות על השד ממליצה לחזור למעקב כירורג/ית שד.

29/08/2023 | 22:20 | מאת: אורלי

אני 3 שבועות אחרי לידה. אני כבר 3 ימים עם כאבי ראש וסחרחורות. הרופא המליץ לי על כדורBetahistine הבנתי שלא כדאי בהנקה. לאחר התלבטות לקחתי את זה יומיים אני שואבת וזורקת אבל אני שמה לב שיש פחות ופחות חלב אייך אפשר להגביר אותו מחדש.. אני כן רוצה לשמר את החלב

שלום אורלי. איך את מרגישה? מקווה שכאבי ראש וסחרחורות בשיפור. ממליצה להתייעץ לגבי כל טיפול תרופתי האפשרי בתקופת הנקה במרכז לייעוץ תרופתי, מספר 08-9779309. או במרכז ליעוץ הטרטולוגי של משרדה בריאות : המספר 02-5082825. לפעמים ניתן לקבל תרופות חלופיות לאותה מטרה ויותר בטוחות בהנקה. בבירור שלי עם מרכז טרטולוגי כרגע ,התרופה שאת נוטלת כן ידועה כמקטינה כמויות החלב. על מנת להגביר ייצור חלב כדאי לשאוב חלב לפחות 8 פעמים ביממה, עם המשאבה חשמלית דו-צדדית, 20 דקות מכל שד. לפני השאיבה מציע לך לבצע מגע עור לעור עם התינוק, לא לוותר על שאיבות בלילה (רמות פרולקטין יותר גבוהות בלילה - זה הורמון שאחראי על ייצור תקין של חלב) ולהשתדל לצמצם מרווחים בין השאיבות (לא יותר מ 4 שעות). כמובן תקפידי גם על מנוחה ושתייה מספקת. בהצלחה!

30/08/2023 | 13:46 | מאת: אורלי

תודה על המענה. האמת שכנראה הכדורים כן עדו את שלהם.. ואני טיפה יותר טוב תודה. האמת התקשרתי למוקד בירושלים היא לא אמרה לי על תרופה חלופית ולא אמרה על עניין הקטנת חלב. רק אמרה שאולי לשמר את היניקה על ידי מרחב גדול בין הכדור ליניקה. אנסה את עניין עור לעור ושאיבה מוגברת.. למרות שכרגע אין יותר מידי מה לשאוב יש גם מאכלים שיכולים גם לעזור?

היי אורלי למאכלים יש השפעה פסיכולוגית בעיקר, אם את מאמינה שמאכל מסוים מגביר ייצור חלב, זה יכול לעזור במידה מועטה. גירוי של השד ע''י הנקה או שאיבה יעזור מאוד ולשקול החלפת טיפול תרופתי כמובן.

30/08/2023 | 14:28 | מאת: אורלי

תודה.. לפי מה שהבנתי אין תחליף לכדור הזה. למספר השני ששלחת לי( של אסף הרופא) אין שם מענה.

22/08/2023 | 12:07 | מאת: תיקי

שלום, האם יש מאכלים אשר מסוכנים לתינוק בזמן הנקה ויש להמנע מהם? כמו כן, האם עלי להמנע עדיין ממאכלים שנמנעתי בתקופת ההריון כמו סושי, ביציים לא מבושלות (ביצת עין, מיונז,סופלה), בשר נא? תודה

שלום תיקי. כל המאכלים שנמנעת מהם בהריון , מותרים בהנקה. באופן כללי, אין הגבלות במזונות מסוימים במהלך תקופת הנקה. המלצה המיוחדת היא לגבי קפה (לא יותר מ 2 כוסות ביממה , בדומה להריון), מכוון שתינוקות מתקשים לפנות קפאין מהגוף שלהם בחודשים ראשונים לחיים. בנוסף ישנם עשבים מסוימים החשודים בייבוש החלב ולכן לא מומלצים להנקה כגון פטרוזיליה, נענע ומרווה. רצוי גם להפחית בשתיית אלכוהול עד כמה שניתן , אבל אם את מעוניינת בכוס יין בערב ראש השנה - זה אפשרי. ניתן להכין חלב שאוב לפני השתייה ולהמשיך להניק כרגיל לאחר שעה וחצי - שעתיים . אין צורך לשאוב ולזרוק. במידה ותינוק ירצה לינוק דווקא בשעתיים הראשונות אחרי שתיית כוס יין ניתן לתת לו חלב אם שאוב שהכנת מראש. בהצלחה.

22/08/2023 | 08:17 | מאת: אמא לשלוש

היי, התינוקת שלי בת חודשיים, כרגע אוכלת תמל בין 90 ל120 מל למנה. בחודש הראשון הנקתי אותה חלקית, אך עבר עליי כמה מצבים רפואיים קשים פיזית ונפשית שכמעט בחודש האחרון ולא יכולתי להניק.. שאבתי לה כלכך מעט רק פעם ביום.. יצא רק בערך 30 מל.. ניסיתי לפני כמה ימים לחזור להנקה.. התחלתי בשאיבות אך מכיוון שאני עם עוד 2 בבית, (גיל 2 וגיל 3 שהם ללא מסגרת בנתיים) בקושי מוצאת זמן לשאוב, יש לי משאבה דו צדדית חשמלית של לנסינו, בכל שאיבה של 10 דק משיגה סה״כ 30 מל אחרי התאמצויות של שילוב סחיטה.. במקום להתעסק עם שאיבות אני שמה אותה על השד היא יונקת כמה שניות וברגע שמבינה שאין שם חלב היא מאוד מתעצבנת בוכה ומנסה להתנתק, קניתי בנתיים שפע רב של חברת רפאל.. אשמח לדעת אם לחזור להנקה מלאה ללא שאיבות כלל כי זה מתסכל ואין לי זמן לזה. על השד היא מאוד עצבנית ובוכה, ניסיתי בכל מיני טכניקות וזמנים שונים, גם כשהיא די שבעה מתמל..גם כשהיא רק מתעוררת בבוקר.. בקיצור, זה אבוד?

22/08/2023 | 08:20 | מאת: אמא לשלוש

מתקנת את הטעות בשאלה שלי/ אשמח לדעת *איך* לחזור להניק אותה, אפילו הנקה חלקית, ללא שאיבות כלל.

שלום לך אמא לשלוש. מבינה את הקושי שלך להיות עם שלושה ילדים קטנים בבית. באופן תאורתי ניתן להחזיר חלב ולהניק במידה והמוטיבציה שלך גדולה ויהיה לך עזרה בבית. חלב נוצר לפי דרישה, לכן כמה שיותר תניקי מהשד , כך יווצר יותר חלב. כדי שתינוקת לא תבכה ותשתף איתך פעולה על השד ניתן להוסיף לה תמ''ל באמצעות מערכת SNS על השד (צינורית דקה שדרכה ניתן לתת תוספת על השד), בסופו של דבר היא תיהיה מרוצה מהזרם , תיקבל גם חלב שלך וגם תוספת שזקוקה לה. שאיבות אחרי הנקות יעזרו לך מאוד לעודד ייצור חלב גם אם בשלב זה יוצא מעט. תדירות של הנקות ושאיבות - זה מה שאמור להגביר לך ייצור חלב באופן משמעותי. מציעה לך לפנות ליועצת הנקה לבניית תוכנית טיפול להגברת ייצור והמשך מעקב לגבי סימני הנקה יעילה וכמויות תקינות של חלב.

13/08/2023 | 09:25 | מאת: טניה

הבת שלי בת חודש, הנקה מלאה. עקב יציאה ללימודים, אני שואבת לה חלב אם. אני כל הזמן לא בטוחה האם השארתי מספיק. כשאני משאירה לה 90 היא בדרך כלל רגועה אבל יכולה אחרי חצי שעה שעה להיות עצבנית. האם זה יכול להיות כי היא לא אכלה מספיק או שתינוק יודע אם הוא רעב או שבע מיד בסוף הארוחה? תודה

שלום טניה. איזה אלופה את , גם לומדת, גם מניקה וגם שואבת. באופן כללי, בהנקה מלאה תינוקות אוכלים לפי דרישה. כאשר הם פוגשים בקבוק ,הם מופתעים מהזרימה המהירה יחסית מהבקבוק ומסיימים אותו במהירות, עוד לפני שהמוח שלהם הבין שהקיבה מלאה. לכן, מומלץ לתת בקבוק לעט , במשך 20-30 דקות. חלב אם מתעכל מהר יחסית ותוך שעה -שעה וחצי תינוק עלול להיות שוב רעב. לגבי חישוב כמויות ניתן להשתמש בנוסחה שמתאימה לתינוקות בריאים בעלי משקל תקין שנולדו במועד ומבטא בקירוב גס את כמות הנצרכת לארוחה. 150 כפול משקל גוף נוכחי של תינוק (בקילוגרם)וחלוקת התוצאה למספר הארוחות ביממה. מאחלת לך בהצלחה בלימודים והנקה מהנה לטווח רחוק.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 270