השתלת שיניים מהירה

(0)
לדרג

כיום, בעקבות שיטה חדשה, ניתן להחליף את התותבת הנשלפת בגשר קבוע אשר נצמד ללסת מיד לאחר העקירה, על-ידי הברגה לארבעה שתלי טיטניום. צרכנות רפואית

מאת: ד"ר גיל רפלוביץ

ההתקדמות הטכנולוגית המהירה בתחומי הרפואה השונים בשנים האחרונות הובילה למהפכה גם בתחום רפואת השיניים. אנשים בכל רחבי העולם, צעירים ומבוגרים, שאיבדו חלק משיניהם או את כולן, נאלצו להשתמש בשיניים תותבות. כיום, בעקבות שיטות חדשות שפותחו, יכולים המטופלים להחליף את התותבת הנשלפת בגשר קבוע אשר נצמד ללסת מיד לאחר העקירה על-ידי הברגה ל-4 שתלי טיטניום.

השיטה, הנקראת "ALL ON FOUR", פותחה על מנת לתת פתרון לאנשים שאין להם מספיק עצם לביצוע השתלות באזורים האחוריים של הפה, ואינם מעוניינים או אינם יכולים לעבור הרמת סינוס או עיבוי עצם. השימוש בשתלים מוטים מאפשר יצירת שיקום קבוע ומונע במקרים רבים את הצורך בהרמות סינוס ובאוגמנטציה.

מהי הבעיה בשיטות הרגילות?

בעבר חשבו שיש צורך להמתין כשישה חודשים לפני שניתן להתקין שיניים על גביי שתלים. כמו כן, לעיתים קרובות עצם הלסת נספגת, ואז היה צורך בניתוחים מכינים לבניית עצם, אם בדרך של הרמת סינוס או אוגמנטציה. הדבר חייב את המטופל לטיפול ממושך מאוד שנמשך בין חצי שנה ועד שנה וחצי. במהלך הזמן הזה המטופל צריך להיות עם תותבות נשלפות.

שיטות ההשתלה הקונבנציונליות קוראות להצבת השתלים באופן שיהיו מקבילים זה לזה פחות או יותר, אולם לעיתים קרובות מבנה העצם בלסתות התחתונות, הסינוסים בלסתות העליונות והעצב המנדיבולרי בלסת התחתונה מגבילים את כמות העצם הזמינה להשתלה. בנוסף לכך, העצם באיזור הדיסטלי של הלסת העליונה מאופיינת בקורטקס דק, וכתוצאה מכך שתלים באיזור זה יזכו ליציבות נמוכה יותר ולפרוגנוזה נמוכה יחסית. הצבת השתלים באופן מקביל מחייבת לעיתים קרובות בלסת העליונה הרמה של הסינוסים; הדבר מסבך את הטיפול, ומאריך מאוד את משך הטיפול.

מהי הבשורה בשיטה החדשה?

השיטות המתקדמות להשתלות עושות שימוש טוב יותר בעצם הנותרת. השיטה מבוססת על הצבת השתלים הדיסטליים (האחוריים) - באלכסון, בשילוב שתלים נוספים קדמיים. הטיית השתלים פותחת פתח להתמודדות שונה לחלוטין עם בעיית זמינות העצם באזורים הדיסטליים.

השיטה מאפשרת קבלת שיקום מוברג קבוע בצורה פשוטה יחסית, ללא צורך בהרמות סינוס או באוגמנטציות (השתלות עצם) מורכבות, תוך שימוש באזורים בלסתות, המאופיינים בדרך כלל בזמינות עצם טובה, ובאיכות עצם המאפשרת פרוגנוזת השתלה טובה. המיוחד בשיטה זו הוא שימוש חכם יותר בעצם הנותרת ושימוש בשתלים מיוחדים המאפשרים אחיזה גם בעצם ספוגה. בכך נמנע הצורך בניתוחים לבניית עצם ובהרמות סינוס.

יתרונות השיטה: מהירות הטיפול ושיפור באיכות החיים - מקבלים שיניים מוברגות באופן מיידי; אסתטיקה גבוהה ביותר - תמיכת שפה נכונה על-ידי השלמת החניכיים, מראה שן קצר, סקלופינג מושלם ומראה צעיר; השיניים חזקות, יציבות ונוחות; אין צורך בתותבות נשלפות או בניתוחים לבניית העצם. בנוסף, השיטה מאפשרת למטופל לצאת מהמרפאה עם שיניים עמן יכול לאכול באופן מיידי.

יש לציין כי השיטה דורשת ניסיון רב, מיומנות גבוהה, והבנה הן בכירורגיה והן בפרוטטיקה (שיקום).

האם תותבות יעלמו מן העולם?

תותבות נשלפות הן פתרון מאוד לא נוח לחוסר שיניים, איכות החיים עם תותבות היא ירודה. ההתקדמות בהשתלות שיניים מאפשרת השתלות גם במקרים שבעבר נחשבו בלתי אפשריים. התותבות הולכות ומפנות את מקומן להשתלות.

ד"ר גיל רפלוביץ עוסק בכירורגיה ושיקום הפה.

בואו לדבר על זה בפורום השתלת שיניים ביום אחד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום