חיסון הרוטה הופסק זמנית

(0)
לדרג

בעקבות הודעת ה-FDA על הפסקה זמנית בשימוש בחיסון רוטה (רוטריקס) של חברת GSK, בחר משרד הבריאות לאמץ החלטה דומה

מאת: מערכת zap doctors

ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני) הודיע על הפסקה זמנית בשימוש בחיסון רוטה (רוטריקס) של חברת GSK, לצורכי בדיקה, בעקבות ממצאים שאיתרו שרידי נגיפים במנות החיסון בארצות הברית.

משרד הבריאות הודיע אתמול (ב') כי הוא מאמץ את המלצת ה-FDA וממליץ על הפסקת השימוש. ממשרד הבריאות נמסר כי עד כה לא דווחו תופעות לוואי הקשורות לממצא ושווקו כ-69 מיליון מנות חיסון בעולם.

בשנים האחרונות אושרו שני חיסונים חדשים כנגד וירוס הרוטה, שאפשר להשיגם במחיר מוזל דרך הביטוח המשלים בקופות החולים. מדובר בחיסונים חיים מוחלשים הניתנים דרך הפה. כעת, ניתן לחסן את הילדים בחיסון "רוטה טק" של חברת MSD, עד אשר יוחלט לגבי החיסון הנוסף של GSK.

בימים הקרובים צפוי להתקיים דיון בארגון הבריאות העולמי דיון לגיבוש מדיניות בנושא, בהשתתפות היצרן, FDA והרשויות המוסמכות באירופה.

וירוס הרוטה גורם לשלשולים אצל ילדים ופעוטות. הוא שכיח יותר בעונת החורף, אם כי מדובר בוירוס שכמעט כל ילד עד גיל 5 יחלה בו לפחות מספר פעמים, ברמות חומרה שונות. זהו וירוס שתופעותיו דומות לתופעות המופיעות בקלקול קיבה - חום, כאבי בטן, שלשולים והקאות, ובהחלט יכול להביא לכדי התייבשות וצורך באשפוז.

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום