הפחתת הסיכון למחלות לב

(0)
לדרג

האם יש להמליץ על תוספת ויטמין D וסידן להפחתת הסיכון למחלות לב? סקירת ספרות חדשה בוחנת את הסוגיה

מאת: מערכת zap doctors

ויטמין D וסידן עשויים להיות בעלי השפעה על המערכת הקרדיווסקולרית, בשילוב או כל אחד לחוד. מטרת סקירת הספרות שפורסמה החודש, גיליון מרץ 2010, בכתב העת Annals of Internal Medicine, הייתה לבדוק האם מתן ויטמין D וסידן תורמים להורדת הסיכון למחלות לב במבוגרים.

שיטות

נסקרו מאגרי המידע המובילים ונמצאו 17 מחקרים איכותיים שעסקו בקשר בין ויטמין D ו/או סידן ומחלות לב, ושפורסמו בין השנים 1966 עד 2009.

תוצאות

חמש עבודות פרוספקטיביות, שנעשו בחולי דיאליזה, ועבודה נוספת שבוצעה באוכלוסיה הכללית, הראו ירידה בתמותה קרדיווסקולרית עם טיפול בויטמין D. ארבע עבודות באוכלוסיה בריאה לא מצאו הבדל בהיארעות מחלות קרדיווסקולריות בין מטופלים בסידן לבין קבוצת הביקורת.

אנליזה משנית של שמונה עבודות הראתה ירידה קלה, אך ללא מובהקות סטטיסטית, בסיכון הקרדיווסקולרי עם טיפול בויטמין D במינון בינוני עד גבוה (1000 IU/d בקירוב). לא ניצפו תוצאות דומות בטיפול בתוספי סידן או בשילוב ויטמין D ותוספי סידן בהשוואה לפלצבו.

מסקנות

עדויות מוגבלות מהספרות תומכות בקיום ירידה קלה בסיכון הקרדיווסקולרי במבוגרים עם תוספת ויטמין D במינונים בינוניים-גבוהים. נראה כי לסידן יש אפקט מינימלי על המערכת הקרדיווסקולרית. החוקרים מציינים כי לסקירת הספרות היו מספר מגבלות ועל-כן יש צורך במחקרים נוספים אשר יבדקו ספציפית את השפעת תוספי המזון הללו על אירועים קרדיו-ווסקולריים.

לתקציר המחקר - לחצו כאן.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - הקליקו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום