אומגה 3 לחולי לב

(0)
לדרג

מחקר חדש מצביע על הטבה בתנגודת לאספירין אצל חולי לב שצורכים "אומגה 3 מקס". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש שפורסם במגזין הרפואי היוקרתי Journal of the American College of Cardiology, עולה כי ישנה הטבה בתנגודת לאספירין אצל הסובלים ממחלות לב כאשר הם צורכים אומגה 3 מקס של חברת 'סופהרב'. המחקר נערך במחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי רבין בראשות פרופ' קורנובסקי, בשיתוף עם מרכז הלב בביה"ח Methodist ביוסטון טקסס.

תגובה נמוכה לאספירין מקושרת עם אירועים קרדיווסקולריים. למרות זאת, אין כיום גישה טיפולית להתגבר על עמידות (תנגודת) לאספירין. אחת הדרכים להתגבר על התנגודת היא להעלות את מינון התרופה או לשלבה עם חומצות שומן חיוניות מסוג "אומגה 3 מקס" שמתחרות עם חומצה ארכיונית ומפחיתות את הייצור של טרומבוקסן מסוג 2A בטסיות הדם.

מטרת המחקר הייתה להעריך האם תוספת של חומצות שומן חיוניות מסוג "אומגה 3 מקס" אל מול העלאת המינון של אספירין, ישפרו את התגובה למינון נמוך של אספירין בחולים הסובלים מתנגודת לאספירין. במחקר נכללו 485 מטופלים עם מחלה לבבית כרונית שמטופלים במינונים נמוכים של אספירין (בין 75-160 מ"ג אספירין ליום). עמידות לאספירין הוגדרה על ידי הימצאות של לפחות שניים מתוך שלושה קריטריונים העונים להגדרת העמידות לאספירין. 30 מטופלים נמצאו עמידים לאספירין וחולקו באופן אקראי לשתי קבוצות. האחת קיבלה מנה נמוכה של אספירין בתוספת חומצות שומן מסוג אומגה 3 (4 כמוסות ביום) והשנייה טופלה במינון גבוה יותר של אספירין - 325 מ"ג ליום, למשך 30 יום.

לאחר חודש ימים המטופלים משתי הקבוצות נבדקו שוב: שתי הקבוצות (סה"כ 30 מטופלים) היו בעלות אפיונים קליניים דומים. לאחר תקופת הטיפול נצפתה ירידה משמעותית במדדים המאפיינים עמידות לאספירין בשתי הקבוצות. 80% מהמטופלים מתוך הקבוצה שקיבלה אומגה 3 ו-73% מהמטופלים מתוך הקבוצה שקיבלה מינון של 325 מ"ג אספירין ליום, לא הראו יותר עמידות לאספירין לאחר הטיפול. רמות טרומבוקסן 2A פחתו בשיעור של 56.8% בקבוצת אומגה 3 ו-39.6% בקבוצת האספירין.

מסקנת החוקרים היא כי טיפול בחולים הסובלים מעמידות לאספירין על ידי תוספת של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 או על ידי העלאת מינון האספירין היומי נראה כמשפר את התגובה לאספירין ומוריד באופן יעיל את התנגודת של טסיות לתרופה. בנוסף, תוספת של אומגה 3 למינון נמוך של אספירין מסייעת בתגבור פעילות האספירין (סינרגיסטי) בחולים עם תנגודת לתרופה.

יש לציין כי תוספת של חומצות שומן אומגה 3 במינון של 1-4 גרם ליום, בשילוב עם אספירין, בחולים עם מחלה קרדיווסקולרית, לא העלה את הסיכון לדימומים.

התוסף אומגה מקס 3 הוא שמן דגים טהור ומרוכז המכיל מינון גבוה במיוחד של אומגה 3. כמוסה אחת של אומגה מקס 3 מספקת כמות אומגה 3 שוות ערך למנת דג. בניגוד למוצרים אחרים הקיימים בשוק הכמוסות של אומגה מקס 3 לא מכילות כולסטרול ונקיות מדיאוקסין, PCB, כספית ושאר מתכות רעילות.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום