יולדת מתה לאחר ניתוח קיסרי

(0)
לדרג

שלושה ימים לאחר ניתוח קיסרי נפטרה יולדת בת 26 בביה"ח הלל יפה, ככל הנראה עקב שטף דם שנתגלה בבטנה. על פי העדויות האשה לא התלוננה על כאבים מיוחדים

מאת: מערכת zap doctors

יולדת בת 26 מתה הבוקר (א') במרכז הרפואי הלל יפה. האישה הגיעה לבית החולים ביום חמישי אחר הצהריים לביצוע ניתוח קיסרי שנקבע מראש. הניתוח בוצע על ידי רופא בכיר במחלקה, ולאחריו הועברה היולדת להשגחה במחלקת היולדת בקרבת תחנת האחיות, כמקובל.

בהתאם לנהלים קפדניים הנהוגים במחלקה, התבצעו אחת לשעה וחצי עד שעתיים ביקורות על ידי אנשי צוות המחלקה. לאורך כל הביקורות דיווחה היולדת כי היא מרגישה בטוב למעט כאבים שהיו תוצר נילווה של הניתוח. כמו כן, לא נצפו סימנים חריגים כלשהם.

אמה של היולדת שהתה לצידה לאחר הלידה ולאורך כל הלילה. בשעה 4 לפנות בוקר דיברה עם בתה ואמרה לה שהיא חוזרת לביתה על מנת לנוח כהלכה. על פי דיווח של האם, בתה לא התלוננה על כאבים מיוחדים ואף ציינה כי היא מתכוונת ללכת לישון. בשלב זה בוצעה ביקורת נוספת של אחות המחלקה אצל היולדת, שגם לה דיווחה היולדת על הרגשה כללית טובה למעט עייפות מתבקשת מהניתוח.

סיבוך הכרוך בניתוח קיסרי

בשעה חמש וחצי, בעת ביקור הבוקר שנפתח במיטת האישה, זיהה הצוות כי היא אינה בהכרה מלאה. צוות החייאה הוזמן מיד והאישה הובהלה לחדר ניתוח, שם נתגלה שטף דם בבטנה.

היא נותחה על ידי מנהל המחלקה ומנהל יחידת הטראומה. לאחר הניתוח מצבה התייצב, והיא הועברה במצב קשה מאוד לטיפול נמרץ כללי. יש לציין כי האישה קיבלה מוצרי דם רבים וכן תרופה מיוחדת (פקטור 7) נוגדת קרישה, זאת בשל איבוד הדם הרב במהלך הניתוח. למרות מאמצי הצוות, מצבה של האישה המשיך להיות קשה, וכאמור הבוקר היא נפטרה.

לבית החולים לא ברורה הסיבה להידרדרות הפתאומית במצבה של האישה, אך הדבר נבדק לעומקו. ההשערה היא שככל הנראה מדובר בסיבוך אפשרי הכרוך בניתוח קיסרי. צוות בית החולים עדכן את המשפחה בכל שלבי התהליך והמקרה דווח למשרד הבריאות.

מדוברות ביה"ח הלל-יפה נמסר: "כל מאמצי הצוות להציל את היולדת עלו בתוהו והיולדת נפטרה היום בשעות הבוקר המוקדמות. בית החולים משתתף בצערה של המשפחה".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום