חדש: ויאגרה מקורית באינטרנט

(0)
לדרג

פייזר נלחמת במכת הסחר בתרופות מזויפות: החברה משיקה אתר לרכישת ויאגרה מקורית דרך האינטרנט מבתי מרקחת מורשים, באישור ופיקוח משרד הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

ישראל מדורגת במקום השמיני בעולם בזיופי תרופות בשווי כספי הנאמד על 80-100 מיליון ש"ח בשנה. נתון זה מבוסס על מקרים מדווחים בלבד (כ-5-10% מהנתונים בשטח). התרופה הנסחרת ביותר בשוק הזיופים בישראל היא תרופת המרשם ויאגרה.

חברת התרופות פייזר הודיעה היום (א') על השקת אתר אינטרנט ראשון מסוגו בישראל, אשר יאפשר רכישת ויאגרה מקורית דרך האינטרנט מבתי מרקחת מורשים. אמנם הקלדה מהירה של המילה "ויאגרה" במנועי החיפוש מעלה עשרות אתרים המציעים "ויאגרה מקורית ללא מרשם", אך מעטים יודעים כי בכל המקרים מדובר בתרופה מזויפת. זוהי הפעם הראשונה שבה ניתן לרכוש תרופת מרשם דרך האינטרנט מבתי מרקחת באישור ופיקוח משרד הבריאות.

בתי מרקחת אינטרנטיים

מנתונים שאספה פייזר עולה כי 7 מתוך 10 גברים הזקוקים לויאגרה נמנעים מרכישת התרופה בבית מרקחת ופונים לאינטרנט מתוך מבוכה ובעיקר מתוך הנחה שמדובר בדבר האמיתי. באתר החדש מסייעת החברה לצרכן להתגבר על מחסום הבושה ומציעה אלטרנטיבה בטוחה, דיסקרטית ונוחה לרכישת התרופה האמיתית. פריצת הדרך התאפשרה בתמיכתו של משרד הבריאות כחלק מהמלחמה בסחר בתרופות מזויפות.

באתר יכוונו הרוכשים לבתי מרקחת אינטרנטיים שם יוכלו להזמין ויאגרה מקורית תוך סריקה או שליחה בפקס של מרשם רופא. התשלום יבוצע באמצעות כרטיס אשראי ותוך 48 שעות מרגע ההזמנה התרופה תגיע לבית הרוכש באמצעות שליח ובמעטפה דיסקרטית.

צמצום הסחר בתרופות מזויפות

"עד היום הושמדו מיליוני כדורי ויאגרה מזויפים המהווים רק חלק קטן מהיקף הסחר בויאגרה מזויפת", אומר יאיר עמיקם, סמנכ"ל הסברה ויחסים בינ"ל, משרד הבריאות. "אנו חייבים לפעול למיגור התופעה למען הצרכנים אשר אינם מודעים לעובדה שהם משתמשים בתרופה מזויפת שאינה יעילה -במקרה הטוב, ומסוכנת - במקרה הרע. מצד שני עלינו לספק להם אלטרנטיבה. בישראל ובעולם מתמודדים כבר זמן רב עם מכת הסחר בתרופות מזויפות ואנו מברכים על כל צעד אשר עשוי להביא לצמצום התופעה".

יש לציין כי רק בשבוע האחרון הושמדו למעלה מ-150 אלף כדורי ויאגרה מזויפים על ידי משטרת ישראל. שוק התרופות המזויפות נמצא בצמיחה מתמדת, ואף צפוי במהלך השנה הקרובה לגדול עוד יותר. ארגון הבריאות העולמי מנבא כי המכירות של תרופות מזויפות יגיעו לערכים של כ-75 מיליארד דולר ברחבי העולם בשנת 2010.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום