ה-FDA אישר: טיפול בסוכרת מסוג 2

(0)
לדרג

ה-FDA העניק אישור לשווק ויקטוזה - הורמון GLP-1 ההומאני הראשון שפותח לטיפול בסוכרת מסוג 2. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

חברת התרופות נובו נורדיסק הודיעה לאחרונה כי רשות התרופות האמריקאית העניקה אישור לשיווק ויקטוזה (Victoza®) לטיפול בסוכרת מסוג 2.

וויקטוזה מותווה לשימוש בארצות הברית כתוספת לדיאטה ופעילות גופנית לשיפור איזון סוכרת מסוג 2 לחולים מעל גיל 18. התוויה זו מאפשרת שימוש בויקטוזה כמונותרפיה בטיפול בקו שני ובשילוב עם התרופות הפומיות המקובלות לטיפול בסוכרת.

ויקטוזה נכללה בסל הבריאות בישראל ב-2010 (עבור חולים שעונים על הקריטריונים הבאים: לאחר כישלון שתי תרופות פומיות, HbA1c מעל 8% ו-BMI מעל 30).

יצוין כי העלון לרופא המאושר בארצות הברית לויקטוזה, כולל הערת אזהרה לגבי הסיכון לגידולים בתאי C של בלוטת התריס.

במחקרים טרום קליניים בבעלי חיים נמצאו גידולים בתאי C בבלוטת התריס במכרסמים. במחקרים הקליניים בבני אדם לא נמצאו מקרים של הסרטן הנ"ל בחולים שטופלו בויקטוזה, אך לא ניתן היה לשלול באופן ודאי את הרלוונטיות הקלינית של הממצאים במכרסמים. לכן ויקטוזה אינה מותרת לשימוש בחולים עם היסטוריה אישית או משפחתית של סרטן בלוטת התריס או סינדרום נאופלסיה אנדוקריני.

רקע

ויקטוזה היא הורמון GLP-1 ההומאני הראשון שפותח לטיפול בסוכרת מסוג 2 - תולדה של אחד הפיתוחים המדוברים ביותר בקהילייה המדעית: הגילוי של הורמון GLP-1 הקיים בגוף באופן טבעי. הורמון טבעי זה שייך למשפחת האינקרטינים, מופרש מרירית המעי באופן טבעי לאחר האכילה. הורמון זה פועל במגוון מנגנונים המביאים לאיזון הסוכר בדם, האטת ספיגת המזון, הפחתת תחושת הרעב וירידה במשקל, ירידה ברמת השומנים וביתר לחץ דם - הידועים כגורמי סיכון להיווצרות מחלות לב וכלי דם. תוצאה נוספת של הטיפול על ידי הורמון הGPL-1 הינה הגנה על תאי בטא בלבלב האחראיים על ייצור והפרשת האינסולין.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום