הטיפ השבועי: מחלות חורף

(0)
לדרג

ניתן להתמודד עם מחלות חורף בצורה יעילה גם בדרכים טבעיות. צמחי מרפא, תזונה נכונה, סאונה ופעילות גופנית הם חלק חשוב בדרכי הטיפול

מאת: מערכת zap doctors

רבים סובלים בחורף מצינון, שיעול וחום. אולם ניתן לשפר את הרגשתנו ולחזק את המערכת החיסונית באמצעים טבעיים שונים.

להלן טיפים מאת הנטורופתית דורית מאיר כדי לעבור את החורף בשלום:

- ויטמין C למניעה: כל יום בתקופת החורף מומלץ לצרוך 500 מ"ג ויטמין C ביום. בזמן מחלה, ביום הראשון של המחלה כל 3 שעות, 500 מ"ג בכדור למבוגר ולילד - 200 מ"ג. כעבור יום: 4 פעמים ביום 500 מ"ג עד שהמחלה מסתיימת.

- כאשר מתחילה מחלה, מומלץ להשתמש בטיפות אכיניצאה.

- הגנה מפני חשיפה לאלרגנים (במיוחד כאלה המגיעים מהמזון) - ישנם מזונות שעבור האחד הם מועילים ומחזקים את מערכת החיסון ועבור האחר מחלישים את מערכת החיסון ויוצרים תגובה אלרגית, כמו: חצילים, מוצרי חלב, עגבניות, תירס ובוטנים. כמו כן יש מזונות ספציפיים שגורמים לנוטים לחלות במחלות חורף לייצר ליחה ולגרום לדלקות אוזניים ולמחלות מגוונות במערכת הנשימה, כמו: מוצרי חלב, בננה, חיטה, שוקולד ועוד. חשוב לא להוריד סתם מזונות מבלי לבדוק אם הם אכן בעייתיים.

- השתדלו להימנע ככל האפשר מלחץ נפשי. מחקרים מראים שלתלמידים לפני בחינה יש ירידה משמעותית בכמות הכדוריות הלבנות. ניתן להוריד רמות סטרס על- ידי: שירה, ריקוד, מוזיקה, יוגה, דמיון מודרך ומדיטציה.

- מומלץ לאכול מגוון של פירות וירקות, להימנע מפחמימות ריקות כמו: ממתקים, חטיפים וקמח לבן שמאיטים מאוד את פעילות מערכת החיסון. כמו כן, יש להקפיד על אכילת כל אבות המזון ועל תזונה לפי סוג דם ובדיקה להתאמת מזונות.

- כדאי לשתות הרבה, במיוחד מים ותה צמחים: אכיניציאה, פרוסת גינגר, אסטרגלוס, קינמון וקמומיל.

- פעילות גופנית מומלצת מאוד, משום שהיא ממריצה את מערכת הלימפה ומסייעת בניקוי הגוף והוצאת רעלים.

- אם יש סאונה זמינה, מומלץ להיכנס ולהזיע. ההזעה מאפשרת לרעלים ולפסולת להתנקות מהגוף. חשוב להתלבש חם כשיוצאים.

- מומלץ לטפטף שתי טיפות שמן אתרי מנטה או אקליפטוס על הכרית, ולנשום בלילה את השמנים הנדיפים או לטפטף 4-5 טיפות במכשיר אדים.

- כדאי לצאת לשמש כדי להעלות את ספיגת ויטמין D כ-15 דקות ביום לפחות.

- יש לאוורר את הבית.

- מומלץ לישון לפחות 7-8 שעות ביום.

- צמחי מרפא: אסטרגלוס, אכיניציאה, סמבוקול, פרופוליס, פטריית הריישי, שום, זנגביל וטימין. אנשים עם מערכת חיסון חלשה צריכים להעלות את מינון צמחי המרפא והחליטות כבר כטיפול מונע.

- לכאבי גרון, דלקות גרון חוזרות ונישנות וצרידות: מומלץ לגרגר חצי כפית מלח בכוס מים וכן טבליות למציצה אבץ + פרופוליס. צרידות נובעת גם כשיכולותינו לא באות לידי ביטוי, מכיוון שהקול הוא כלי הביטוי שלנו.

- לנזלת, אף סתום וסינוסיטיס: יש לערבב חצי כפית מלח בכוס מים רתוחים, לקרר ולהזליף במזלף בנחיריים בכל שעתיים. כמו כן, מומלץ מאוד להוריד לחלוטין בתקופה זו מוצרי חלב, בננות ובוטנים היוצרים ליחה.

- לכאבי אוזניים: שמן זית מעט מחומם על מקל אוזניים או בכדור צמר גפן.

- לשיעול עם ליחה ולשיעול יבש: דבש עם בצל (הבצל משוחרר דרך מערכת הנשימה) ומים עם מיץ לימון בבוקר על קיבה ריקה כדי להיפטר מליחה ולניקוי הגוף.

- לבעיות שונות במערכת הנשימה: להוריד לחלוטין מוצרי חלב.

בואו לדבר על זה בפורום נטורופתיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום