טיפול פסיכולוגי לילדים אוטיסטים

(0)
לדרג

הכנסת העבירה בקריאה טרומית הצעת חוק הקובעת: ילדים אוטיסטים יקבלו במימון המדינה טיפולי פסיכולוג ועובד סוציאלי

מאת: מערכת zap doctors

הצעת חוק בנושא הוספת אפשרויות טיפולי פארה-רפואיים לילדים אוטיסטים שיזמו חברי הכנסת ד"ר רחל אדטו, דני דנון וזאב בילסקי עברה אתמול (ד') קריאה טרומית במליאת הכנסת ברוב של 61 תומכים וללא מתנגדים.

הצעת החוק מוסיפה אפשרות לטיפול פסיכולוג וטיפול עובד סוציאלי עבור ילדים אוטיסטים לתוך ההסדר שנוצר בשנת 2008 בתחום הטיפול בילדים האוטיסטים. הסכם 2008 קבע כי הורים לילדים אוטיסטים יהיו זכאים ל-3 שעות שבועיות של טיפולים פארה-רפואיים לבחירתם מבין שירותי פיזיותרפיסט, קלינאי תקשורת ומרפא בעיסוק, אך שירותי פסיכולוג ועובד סוציאלי הנחוצים לילדים אוטיסטים רבים נשארו מחוץ להסדר.

צעד נוסף לשיפור חיי האוטיסטים

"אין לנו כל דרך למנוע או לאבחן אוטיזם לפני הלידה ולצערנו מספר הילדים המאובחנים כאוטיסטים בדרגות שונות הינו בעלייה מתמדת", אומרת ח"כ ד"ר רחל אדטו, "לכן חובתנו כחברה לספק את מסגרת הטיפול ההולמת ביותר עבור הילד, על מנת שנוכל לסייע בהתפתחותו והשתלבותו בחברה. ככל שיינתן טיפול מוקדם ותואם יותר לצרכיו גדלים הסיכויים שהילד יגדל לבוגר עצמאי הנזקק פחות הן לתמיכת הסובבים אותו והן לתמיכת המדינה".

"הצעת החוק מוסיפה לחופש הבחירה הטיפולי של ההורים, המבוסס על ההכרות האישית עם הילד", אומר ח"כ דני דנון. "כמו-כן היא מאפשרת להם לבחור את הטיפול המתאים ביותר עבור צרכי הילד". לדברי ח"כ זאב בילסקי "הכנסת עשתה היום צעד נוסף לשיפור חייהם של אוכלוסיית האוטיסטים".

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום