האם ברית מילה מונעת מחלות מין?

(1)
לדרג

מחקר מוכיח: ברית מילה מגנה מפני העברה של מחלות מין. לאור העדויות החדשות, המליץ ארגון הבריאות העולמי על ביצוע ברית מילה כאמצעי מניעה חשוב להעברה מינית של HIV

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות סקירה ספרותית שפורסמה בגיליון ינואר 2010 של ה-Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, עולה כי ברית מילה שבוצעה בגברים בוגרים הובילה לצמצום שיעורי ההדבקה במחלות המועברות במגע מיני.

החוקרים כותבים כי מדיניות ה-AAP - American Academy of Pediatrics בנוגע לביצוע ברית מילה בילודים זכרים נוסחה בשנת 1999 ועודכנה ב-2005. על-פי עמדת ה-AAP, אין די ראיות כדי להמליץ על ביצוע שגרתי של ברית מילה בילודים. לדבריהם, בספרות קיים מידע מבוסס המדגים כי ברית מילה מובילה לצמצום זיהומים בדרכי השתן והפרעות דלקתיות של הפין בילודים. מטרת הסקירה הייתה לבדוק עדויות חדשות בנוגע להשפעה של ברית מילה על זיהומים המועברים במגע מיני בבגרות.

הסקירה כללה שלושה מחקרים אקראיים מבוקרים עם למעלה מ-10,000 גברים ללא HIV בעת ההצטרפות, מדרום אפריקה, קניה ואוגנדה. במחקרים עברו הגברים ברית מילה בעת ההצטרפות או לאחר 21-24 חודשים, ובכל המחקרים נמצא קשר מובהק בין ברית המילה ובין ירידה של 53-60% בשיעור ההדבקה ב-HIV מיחסי מין הטרוסקסואלים.

לאור העדויות החדשות, המליץ ארגון הבריאות העולמי (WHO) בשיתוף עם ה-Joint United Nations Program on HIV/AIDS על ביצוע ברית מילה כאמצעי מניעה חשוב להעברה מינית של HIV.

לברית מילה יתרונות ארוכי טווח

כותבי הסקירה מדווחים, כי במחקרים נמצא שברית מילה בזכרים הובילה לירידה של 28%-34% בשיעור ההדבקה בנגיף הרפס סימפלקס סוג 2 (HSV-2), וירידה של 32%-35% בשכיחות של נגיף הפפילומה (HPV) בגברים. בבנות הזוג של הגברים הנימולים נצפתה ירידה של 40% ב-Bacterial Vaginosis, וירידה של 48% בזיהום ב- Trichomonas vaginalis.

הכותבים מסבירים כי שיעור הסיבוכים של ברית מילה בילודים עומד על 0.2%-0.6%. בין הסיבוכים השכיחים ניתן לציין דימום וזיהום מקומי, הניתנים לטיפול באמצעות לחץ מקומי וטיפול בפצע או אנטיביוטיקה. סיבוכים אחרים הם נדירים ביותר, וכוללים היצרות של פתח העורלה (פימוזיס), הידבקויות, דלקת של פתח השופכה (meatitis), היצרות פתח השופכה, ופגיעה בעטרה.

לדבריהם, לא נמצאה עדות לכך שהתרחש שינוי בהתנהגות המינית של הגברים לאחר ברית המילה, ולכן הם כותבים כי נראה שביצוע ברית מילה בילודים כרוך בסיכונים מסוימים, אך סיבוכים חמורים ארוכי טווח הם נדירים ביותר. יש לשקול את הסיבוכים קצרי טווח הנדירים של ברית מילה בילודים, מול היתרונות האפשריים בינקות ובילדות (הכוללים ירידה בשיעור הזיהומים בדרכי השתן), היתרונות ארוכי הטווח בהתבגרות ובבגרות (הכוללים ירידה בסיכון להדבקה ב-HIV, HSV-2 ו-HPV), ויתרונות אפשריים לבנות הזוג של הגברים הנימולים.

לאור תוצאות הסקירה ממליצים הכותבים על עדכון הנחיות ה-AAP, כך שישקפו את הראיות החדשות ביותר.

במאמר מערכת שפורסם בתגובה, נכתב כי מדובר בסקירה אובייקטיבית של הנתונים הקיימים. כותב הסקירה מציין כי למרות שהמחקרים שנכללו בה נערכו באפריקה, התוצאות רלוונטיות גם לאזורים אחרים, ומוסיף כי לאור העדויות הקיימות ניתן לקבוע שהיתרונות של ברית המילה מצדיקים מתן של כיסוי ביטוחי על-ידי ביטוחי הבריאות. עם זאת, יש לערוך מחקרים נוספים לפני שיהיה ניתן להמליץ על ביצוע שגרתי של ברית מילה בילודים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום