האם כריות אוויר מסוכנות בהריון?

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח: ההשפעה של פתיחת כריות אוויר בזמן תאונה על נשים הרות, אינה מעלה את הסיכון למרבית הסיבוכים הקשורים בהריון

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש שפורסם במהדורת ינואר של Obstetrics & Gynecology עולה כי אצל נשים הרות המעורבות בתאונת דרכים, ההשפעה של כריות אוויר אינה מעלה את הסיכון למרבית הסיבוכים הקשורים בהריון.

לדברי החוקרים, ידוע כי כריות אוויר בשילוב עם חגורות בטיחות, מפחיתות את הסיכון לתמותה ופציעה חמורה. עם זאת, קיים חשש בנוגע להשפעה של כריות אוויר על הבטן של נשים הרות; לדוגמא, יש דיווחי מקרים של קרע שלייה או רחם שהובילו להפלות. אולם, עד כה לא נערכו מחקרים בקנה מידה גדול להערכת הנושא.

במחקר הנוכחי ניתחו החוקרים את הנתונים שנאספו מ-3,348 תאונות דרכים שכללו נשים הרות, במדינת וושינגטון, בין השנים 2002 ו-2005.

עבור מרבית הסיבוכים במהלך הריונות, כולל היפרדות שליה מדופן הרחם, מצוקה עוברית וניתוח קיסרי, לא נמצאה עדות לסיכון מוגבר בנשים בהן התאונה כללה פתיחה של כרית האוויר.

לא לנטרל את מנגנון כריות האוויר

שיעורי התמותה העוברית עמדו על 1% מכלל התאונות עם פתיחת כרית האוויר, בהשוואה ל-0.3% מתאונות הדרכים בהם לא נפתחה כרית האוויר. עם זאת, תועדו רק שני מקרי תמותה עוברית בכל קבוצה, ומספר מקרי התמותה הקטן מקשה על הסקת מסקנות חד-משמעיות בנושא.

החוקרים תיעדו שכיחות מוגברת של לידה מוקדמת בקרב נשים בהן התאונה כללה פתיחה של כרית האוויר (16% לעומת 10%), אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

מאחר שכריות אוויר עשויות להציל חיים, ה-ACOG (ארגון American College of Obstetricians and Gynecologists) ממליץ לנשים הרות לא לנטרל את מנגנון כריות האוויר במכוניות. להערכת החוקרים, הממצאים הנוכחיים תומכים בהמלצות אלו.

המאמר בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

עוד בנושא תאונות דרכים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום