תוכנית לטיפול בדלקת מפרקים

(0)
לדרג

גם להם מגיע: ח"כ ציפי חוטובלי פנתה לסגן שר הבריאות בבקשה לגבש תכנית לאומית לאבחון וטיפול בדלקת מפרקים שגרונית. כ-70 אלף ישראלים סובלים מהמחלה

מאת: מערכת zap doctors

ח"כ ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, פנתה היום (ד') לסגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בבקשה לשתף עמה פעולה על מנת להעלות את נושא דלקת המפרקים השגרונית והשלכותיה הכלכליות והחברתיות על סדר היום הציבורי, ולגבש תוכנית לאומית לנושא חשוב זה.

"דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה אשר פוגעת בנשים צעירות רבות", מציינת חוטובלי בפנייתה לסגן שר הבריאות. "למחלה יש השפעות פסיכולוגיות, חברתיות וכלכליות לצד ההרס הבריאותי שיכול לגרום להרס בלתי הפיך של המפרק. כתוצאה מדלקת מפרקים שגרונית החולים סובלים מכאבים, נפיחות ונוקשות של המפרקים, ועם הזמן מופיע שינוי בצורת המפרקים, הגבלה בתנועתם ואף הרס המפרק עד כדי נכות פיזית".

גיבוש המלצות לאבחון וטיפול

שכיחותה של דלקת מפרקים שגרונית מוערכת בכ-1% מכלל האוכלוסייה, הווה אומר כ-70 אלף חולים בישראל, כאשר שכיחותה בקרב הנשים היא פי 3 מאשר בגברים והיא מתפרצת בגיל צעיר יחסית של 30-40.

"ממידע שיש בידי, עולה כי 50% מהחולים נאלצים לעזוב את מקום עבודתם תוך 10 שנים מתחילת מחלתם, ולקבל קצבת נכות", אומרת חוטובלי. "טיפול ואבחון מוקדם יעניקו לחולים במחלה חיים מלאים ואיכותיים מבלי שהם יתדרדרו למצב של נכות, כאב ואובדן העצמאות הכלכלית והפיזית. מוטב למדינה להעלות עכשיו את המחלה על סדר היום הציבורי, ולגבש המלצות לאבחון וטיפול מוקדם, ובכך לחסוך משאבים רבים בעתיד שיופנו לטיפולי שיקום, אובדן כושר עבודה או קצבאות נכות".

העלאת המודעות בציבור

ח"כ חוטובלי מפנה במכתב את תשומת לבו של ח"כ ליצמן לכך שהפרלמנט האירופאי חתם על הצהרה הקוראת לקובעי המדיניות לפעול יותר למען חולי מחלות ראומטולוגיות (4.6.2008), במטרה לייחס למחלות אלו יותר חשיבות, לייסד תוכנית לאומית, לפעול למען כתיבת המלצות לאבחון וטיפול מוקדם ולשיפור הנגישות למידע וטיפול רפואי.

"בימים אלו אנו מקיימים מסע הסברה ציבורי המיועד להגביר את מודעות הציבור למחלת דלקת מפרקים שגרונית וסימניה, ולעודד חולים לפנות בהקדם לרופא מומחה לראומטולוגיה, על מנת להתאים טיפולים מתאימים שיוכלו למנוע עיוותים ונכויות", אומר יאיר עמיקם, מנהל ההסברה והיחסים הבינלאומיים במשרד הבריאות. "הטיפולים החדשניים הקיימים בשוק יכולים לשנות את מהלך המחלה ולהוריד עומס כלכלי ממערכת הבריאות בשל סיבוכים ונכויות, כמו גם לשפר לאין ערוך, את איכות חיי הצעירים, הלוקים בדלקת מפרקים שגרונית".

בואו לדבר על זה בפורום ראומטולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום