מרפאה לנשים בסיכון לסרטן השד

(0)
לדרג

מרפאה חדשנית למעקב וטיפול בנשים בריאות, הנמצאות בסיכון לסרטן השד והשחלה, החלה לפעול במרכז הרפואי "וולפסון". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מרפאה חדשנית "יד ביד" נפתחה במרכז הרפואי "וולפסון". המרפאה מיועדת לנשים בריאות שהן בסיכון לחלות בסרטן השד והשחלה, עקב היותן נשאיות מוטציה של גנים עם נטיית יתר למחלה, במטרה לשמור על בריאותן.

בישראל מתגלים כל שנה כ-4,000 מקרים חדשים של סרטן השד, כשידוע כי בעדות מסוימות יש שכיחות יתר של מוטציות באחד משני הגנים, עם נטייה של פי 6-8 לחלות בסרטן השד ופי 30 לחלות בסרטן השחלות, מאשר בכלל האוכלוסייה. כמו כן, יש משפחות של נשאיות, שהסרטן מתגלה במספר דורות, מופיע בגיל צעיר ומתאפיין במספר רב של נשים חולות.

נשים בריאות בסיכון, שעברו בדיקה גנטית ונמצאו נשאיות של המוטציה, נכנסות למעקבים מיוחדים ותכופים, ומוצעים להן טיפולים מונעים כגון כריתת שדיים וכריתת שחלות. נשים רבות נרתעות מהטיפולים המונעים ומארגון המעקבים המורכב, הכרוך בלחץ נפשי ובטרחה רבה.

שמירה על הבריאות

המרפאה באה להקל על נשים אלה ומציעה להן מסגרת שבה מתבצעת באותו היום בדיקה גינקולוגית, בדיקת כירורג שד וייעוץ גנטי, ניתן מענה לשאלות הרבות שעולות כמו: שאלות פריון, גלולות למניעת הריון, המראה החיצוני בעקבות כריתת שדיים ועוד. המרפאה דואגת לבדיקות נוספות של הדמיה ובדיקות דם תקופתיות, וכן מזמנת את הנשים פעמיים בשנה לביקורת חוזרת, כדי לשמור על היענות גבוהה וערנות לבריאותן.

לדברי ד"ר וינקלר, "מטרת המרפאה הוא לדאוג שנשים בריאות, נשאיות של מוטציית הגן, לא תגענה לטיפול כשהן כבר חולות. רצוי שנשים בסיכון יתחילו את המעקב כבר מגיל צעיר. הנשים שמגיעות למרפאה הביעו את שביעות רצונן מקיום מסגרת שמקלה על המעקב המורכב ונותנת מענה לדברים שמטרידים אותן. רופאי המרפאה מבקשים לשמור את הנשאיות בריאות לשנים ארוכות, כשגילוי מוקדם הוא יסוד ההחלמה".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום