איידס: 390 נשאים חדשים ב-2008

(0)
לדרג

מנתונים שמפרסם משרד הבריאות עולה כי חלה עלייה מתונה במספר נשאי האיידס. לראשונה מזה שנים אחדות אין עלייה במספר הנשאים ההומוסקסואליים

מאת: מערכת zap doctors

משנת 1981 ועד סוף שנת 2008 דווחו למשרד הבריאות 5,751 מקרים חדשים של אנשים נשאי HIV וחולי איידס בישראל. כך עולה מנתונים שפרסם משרד הבריאות לרגל יום האיידס העולמי שיצויין ביום שלישי.

במהלך תקופה זו נודע למשרד הבריאות ש-1,226 מהם נפטרו או עזבו את הארץ. נכון לסוף שנת 2008 רשומים, אפוא, 4,525 אנשים החיים עם HIV/איידס בישראל. לאחר ביצוע חישוב (בעזרת נוסחה שהוכנה בשיתוף עם ארגון הבריאות העולמי), המשקלל את מגמות התחלואה בישראל, ניתן להעריך כי בארץ חיים כ-6,374 בני-אדם עם הנגיף. בשנים 2004-2008 דווח בממוצע שנתי על 350 נשאי HIV/חולי איידס חדשים, ובשנת 2008 דווח על 390 מקרים חדשים.

שיעור היארעות HIV/איידס בשנת 2008 בישראל נאמד ב-52.8 מקרים למיליון אוכלוסייה (על פי נתוני אוכלוסיה בסוף 2008, למ"ס). שיעור הנמוך מזה המדווח במרבית מדינות מערב אירופה.

מערך אבחוןHIV , ייעוץ וטיפול בנשאים וחולים

יש לציין כי בדיקות דם לגילוי נגיף ה-HIV מבוצעות ללא תשלום ולכל דורש, הן במרפאות הקהילה והן במרכזי האיידס, וממומנות על-ידי משרד הבריאות. בדיקות איידס מבוצעות גם לכל מנות הדם הניתנות בעירוי בארץ. בנוסף, פועלים בישראל שבעה מרכזים לאבחון, ייעוץ וטיפול בנשאיHIV ובחולי איידס בבתי החולים המרכזיים.

גברים המקיימים יחסי מין עם גברים

בשנים האחרונות הסתמנה עלייה במספר המוחלט של גברים נשאי HIV וחולי איידס שדיווחו על קיום יחסי מין עם גברים. נראה כי בשנתיים האחרונות נבלמת מגמה זו, וחלה התייצבות במספר הדיווחים לגבי נדבקים חדשים אשר מקיימים יחסי מין עם גברים.

משתמשים בסמים בהזרקה

השימוש בסמים בהזרקה מהווה גורם סיכון משמעותי להדבקה בנגיפים המועברים באמצעות דם, כגון HIV ודלקות כבד נגיפיות מסוג B ו-C. הדפוסים ההתנהגותיים הקשורים למשתמשים בסמים בהזרקה כוללים שימוש משותף במחטים ובציוד הזרקה נלווה, מעבר לקיום יחסי מין בלתי מוגנים. בשנים 1981-2008 היוו המשתמשים בסמים 14.1% מכלל מקרי ה-HIV/איידס שדווחו.

בואו לדבר על זה בפורום פורום קונדילומה, הרפס, איידס ושאר מחלות המועברות במגע מיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום