חידוש עור הפנים: לייזר במקום סכין

(0)
לדרג

באמצעות טכנולוגיות חדישות של קרני אור ניתן להצעיר ולחדש את העור, להעלים כתמי גיל ושמש ואפילו לטשטש צלקות. צרכנות רפואית

מאת: ד"ר להבית אקרמן

בארצות הברית התופעה כבר מוכרת מזה כמה שנים: אנשים הרוצים לעבור טיפולים של אנטי אייג'ינג - הצערת וחידוש עור הפנים, מיצוק העור, טשטוש והעלמה של קמטים, העלמה של צלקות וכו', מעדיפים לא לעבור טיפולים חודרניים ופולשניים כניתוחי מתיחת פנים ופילינג.

הטרנד העולמי הוא טיפולי פנים באמצעות קרני אור וללא התערבות כירורגית, שעלולה להיות כואבת, עלולה לשנות את ההבעה הטבעית של המטופל ודורשת זמן החלמה של ימים או שבועות. למעלה משלושים מיליון טיפולים בשנה מתבצעים ברחבי העולם, בשווי של כתשעה מיליארד דולר בשנה. אחת המרפאות הראשונות שהביאו את הטיפולים לארץ היא מרפאת יו אסתטיקס - מרפאת מומחים לאסתטיקה ללא התערבות כירורגית.

הצערת העור, טיפול בקמטים ובצלקות

"1540 FRACTIONAL" של חברת PALOMAR האמריקאית היא טכנולוגית לייזר שבה מבצעים טיפולים של הצערת והחייאת עור הפנים (רג'ובניישן), טשטוש של קמטים וקמטוטים, טשטוש של צלקות ואקנה ואפילו טיפול לטשטוש של סימני מתיחה שנגרמים כתוצאה משינויי משקל קיצוניים.

קמטים: ככל שאנו מתבגרים הגוף מייצר פחות קולגן, העור שוקע וכך נוצרים קמטים. הטכנולוגיה החדישה מציעה למעשה את האלטרנטיבה הטבעית לטיפול בקמטים, קרני הלייזר גורמות לגוף לייצר מחדש את חומרי המילוי הטבעיים: קולגן ואלסטין באזור המטופל, וכשהגוף מייצר אותם הם ממלאים ומטשטשים את הקמט או הצלקת מבפנים. ההבדל הדרמטי בהשוואה לכל שיטת טיפול אחרת בקרן לייזר הוא אורך הגל: בהשוואה למכשירים אחרים עם עומק גל קצר, המכשיר החדש מספק גל באורך 1,540 ננומטר (יחידת מדידה של קרן לייזר), החודר לשכבת העור העמוקה, בה נמצא הקולגן וגורם לייצור של רקמת חיבור חדשה.

חידוש והצערת העור: בתהליך שהוא חילופי לפילינג בינוני, "1540 FRACTIONAL" מנקב נקבוביות זעירות בעור הפנים שיוצרות רשת סבוכה של חורים מיקרוניים והגוף בתהליך טבעי ממלא אותם ברקמה חדשה וצעירה.

צלקות וצלקות אקנה: מיקוד של קרני לייזר באזורים מצולקים גורם לפיברופלסט, תאי רקמת החיבור, להפריש קבוצה מורכבת של פוליסכרידים (רב-סוכריים) וחלבונים שמייצרים את הקולגן, ועל-ידי כך מטשטשים ומעלימים צלקות שונות החל מצלקות בכלל וצלקות אקנה בפרט, וכלה הצלקות טראומטיות שנגרמו מפציעה או ניתוח ואפילו בסימני מתיחה.

מיצוק העור

מיצוק עור רפוי ומדולדל, בעיקר באזורים של: הלסת, הלחיים, הצוואר והבטן. הטיפולים מתבצעים בטכנולוגית DEEP IR של חברת PALOMAR האמריקאית. טכנולוגיה זו מבוססת על פעימות של קרניים אינפרה אדומות שחודרות אל הדרמיס, הרקמה השוכנת מתחת לעור החיצוני. ה-DEEP IR מקרין את הקרניים במקבץ של עמודים זעירים שמגיעים לשטח רחב יותר בדרמיס ומונעים אפשרות של חימום יתר בשכבת העור החיצונית. הקרניים יוצרות בדרמיס איים זעירים ומחוממים המתניעים תהליך של תגובה טבעית לריפוי עצמי, וכתוצאה מכך העור שמעל נמתח ומתיישר.

נימי דם וכתמי פיגמנטציה

טיפול זה מיועד הן לכתמי שמש וגיל, המופיעים בעיקר כתוצאה מנזקים מצטברים של חשיפה לשמש בפנים, חזה וידיים והן לנימי דם מורחבים. הטיפול מתבצע על-ידי קרני IPL של חברת PALOMAR האמריקאית. קרניים אלה מתפרסות על פני שטח גדול יותר מאשר קרני הלייזר הממוקדות. פולסי האור נטמעים בנימי הדם או בכתמים, מחממים אותם וגורמים להם להיעלם.

כל הטיפולים מתבצעים על ידי רופא מיומן. בהשוואה לטיפולים אחרים שגורמים לכאבים, לאי נעימות ולאשפוז, הטיפולים במכשירים החדשים הם הפתעה נעימה: המטופל או המטופלת שוכבים על מיטת טיפולים וללא הכנות מיוחדות או אלחוש, הרופא עובר על עור הפנים מספר פעמים והתחושה היא של עקצוצים קלים. משך הטיפול הוא כעשרים דקות שלאחריהן אפשר לחזור לשגרת היום. התגובה המיידית של העור לאחר הטיפול היא נפיחות קלה ואדמומיות באזורים שטופלו, שאותם אפשר להסתיר בקלות עם מייקאפ. לאחר 12-24 שעות מגלים שרוב הסימנים חלפו, ומתחילים לראות את השינוי בעור.

ד"ר להבית אקרמן היא רופאת עור מומחית ממרפאת יו-אסתטיקס.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום