טיפ שבועי: טיפול בעור יבש

(0)
לדרג

האוויר הקר בחורף והחום מהמזגנים והתנורים גורמים לעור להיות יבש יותר. כל ההמלצות לשמירה על העור

מאת: זהבית שטנר

האוויר הקר בחורף בדרך כלל אינו מכיל לחות כמו בקיץ שלנו. כאשר אוויר קר ויבש חודר למקום בו אנו שוהים, הוא מתחמם על ידי המזגנים והתנורים, והופך ליבש עוד יותר, כלומר ל'אוויר צמא, השותה' את הנוזלים מהסביבה בה הוא נמצא: מהצמחים, הרהיטים ואף מעורנו ומגופנו, מהאף, הגרון, הידיים והפנים. לכן בחורף כדאי שיהיו לנו בארון: חמאת שיאה, ויטמין E נוזלי, שמן זית, דבש, שמן אתרי לבנדר, שמן קוקוס, לימונים ומלפפונים, איתם ניתן להכין מגוון של מסכות מזינות לטיפול בעור היבש.

טיפים לעור היבש בחורף:

1. מומלץ לשים מכשיר אדים קרים בבית או לחלופין, זול ולא פחות יעיל - ניתן לשים בקרבת מכשיר החימום (אך לא קרוב מדי) קערה גדולה עם מים אשר יתאדו על ידי החימום וכך ילחחו את האוויר.

2. שימוש תכוף בקרם ידיים המכיל חמאת שיאה, שמן זית וכו', יגרום לבידוד בין העור לאוויר. חשובה תדירות הסיכוך יותר מאשר סוג השימון.

3. לסובלות מכהות ויובש באזור המרפקים ובכפות הידיים, ניתן להבהיר את האזור על ידי שפשוף בחצי לימון. מומלץ להשלים הטיפול עם שמן זית ו/או חמאת שיאה, חומרים המרככים את העור, בתוספת טיפות של ויטמיןE שהינו אנטי אוקסידנט ומשקם עור. חשוב למרוח גם סביב לעור של הציפורניים. דרך נוספת היא לעטוף את כף היד למשך כ-10 דקות עם התערובת הנ"ל או רק עם חמאת שיאה מומסת (מחממים אותה בכלי שמתחתיו כלי נוסף עם מים ולא ישירות על האש). בסיום חשוב להקפיד לא לשטוף את הידיים עם סבון אלא במים בלבד, כדי להשאיר את השמן על היד. יש להיזהר ממגע עם בגדים, ניירות וכו' כדי לא ללכלך.

4. עור יבש יכול להעיד על חסר בויטמין A. אם את/ה צורך מזונות המכילים ויטמין A כגון: עגבניות, בטטה, גזר, תרד, דלעת, פאפאיה ובכל זאת עורך יבש, ייתכן ואת/ה סובל/ת מחסר בשומנים בלתי רווים. אזי, מומלץ להוסיף לסלט כף עד שתיים ביום של שמן תירס, שמן זית או שמן קנולה.

5. לעור פנים יבש בחורף מומלצת המסכה הבאה: חלמון ביצה (צהוב), כף דבש ומעט שמן זית. מערבבים יחד ומורחים על העור ל-10 דקות. ניתן לשדרג המסכה על ידי הוספת לימון להבהרת העור. לסובלים מקמטים ניתן להוסיף שתי כפות חלב. החומצה הלקטית שבחלב גורמת לעידון העור (לא לערבב לימון עם חלב ביחד כיוון שמרקם המסכה יתקלקל).

6. עור פנים יבש מאוד מתאפיין בקילופים ובפיצוצים בצידי הפה וליד האף, הנגרמים גם כתוצאה מהצטננות וקינוח האף לעיתים קרובות. לעור כזה כדאי למרוח שמן וויטמין E טהור בתוספת של מספר טיפות שמן אתרי לבנדר (שמן אתרי ולא תמצית ריח המיועדת למבער). התערובת מזינה ומרככת את העור ומומלצת למריחה מספר פעמים ביום. התוצאות נראות באופן מיידי. בנוסף על כך התערובת מחטאה ומרגיעה.

7. לשפתיים יבשות מומלץ לערבב חמאת שיאה ביחד עם שמן קוקוס ביחס של 1:1, את התערובת ניתן למרוח על השפתיים מספר פעמים ביום.

8. לכפות ידיים ורגליים יבשות ומגורות, מסכה אפקטיבית נוספת מכילה מלפפון לא קלוף המגורד על פומפייה. המלפפון מרגיע, מזין ומלחח. מומלץ להוסיף כפית דבש וכפית מיץ לימון. למרוח כ-10 דקות לפני המקלחת או האמבטיה. לכפות רגליים סדוקות מומלץ לשים מסכה זו ללא הלימון.

9. ולכולם - שטיפה מוגברת של הידיים, הפנים והגוף עם סבונים או חומרי חיטוי פוגעת בשומן הטבעי של העור ולכן לא כדאי להגזים.

זהבית שטנר היא קוסמטיקאית רפואית, נטורופתית N.D ומטפלת מוסמכת ברפואה משלימה, מנהלת מרכז החיים היפים בראשון לציון.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום