יולדת נפטרה בעקבות רעלת הריון

(0)
לדרג

בת 23 שהיתה מאושפזת בעקבות רעלת היריון מתה באסף הרופא. היולדת אושפזה במצב קשה ועברה ניתוח קיסרי בו חולץ תינוקה, ומצבו כעת יציב

מאת: מערכת zap doctors

יולדת בת 23 שהיתה מאושפזת בעקבות רעלת הריון, נפטרה אתמול (ג') בבית חולים "אסף הרופא". היולדת הובהלה לחדר לידה במרכז הרפואי אסף הרופא ביום ראשון בחצות, במצב קשה ומחוסרת הכרה, לאחר שני אירועים של פירכוסים בביתה. מיד עם קבלתה, היא הונשמה ולאחר מכן בוצע ניתוח קיסרי דחוף שבו חולץ ילוד במצב כללי בינוני. הוא אושפז בפגיה ומצבו כעת יציב.

במסגרת הערכת מצבה של היולדת נמצאו סימנים מעבדתיים של רעלת הריון קשה ובבדיקת CT נמצא שמדובר בדימום תוך מוחי.

מיטב המומחים של בית החולים נקראו לטפל ביולדת ובילוד. בבדיקת CT מוח חוזרת נמצא שהייתה החמרה בממצאים עם פגיעה מוחית מפושטת כפי שניתן לראות במקרים מסוג זה.

המחלה מסכנת את האם והעובר

רעלת הריון היא מחלה המופיעה בכ-5% מהיולדות ומתאפיינת בעליה בלחץ הדם, הפרשה מוגברת של חלבון בשתן ובצקות קשות. בקרב חלק מהנשים עלולה להיות גם פגיעה באברים ומערכות נוספות, כמו בכבד, בכליות, בעיניים, במוח וכן במערכת קרישת הדם. המחלה מסכנת גם את העובר ועלולה לגרום לו לנזקים בלתי הפיכים.

רעלת הריון מופיעה בדרך כלל לקראת סוף ההריון, אך שורשיה נעוצים בחודשי ההריון הראשונים, במועד שבו מתרחש תהליך השרשת השליה ברחם האם. זיהוי סמנים מוקדמים לרעלת הריון נותן אפשרות להציע לנשים הנמצאות בסיכון יתר להופעת המחלה מגוון טיפולים היכולים למנוע את הופעתה או להפחית מחומרתה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום