מי סובל מחריקת שיניים?

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח: כרבע מהחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה סובלים מחריקות שיניים. התופעה נפוצה יותר בקרב גברים, בהשוואה לנשים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

כרבע מהחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה סובלים מחריקות שיניים. כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכנס השנתי של American College of Chest Physicians בסן-דיאגו. מנגד, באוכלוסיה הכללית, שכיחות חריקות שיניים עומדת על פחות מעשרה אחוזים.

החוקרים מוסיפים כי מתוצאות המחקר עולה כי למין ומוצא אתני השפעה בולטת על שכיחות חריקות שיניים. באופן ספציפי, בגברים ובלבנים עם דום נשימה חסימתי בשינה קיימת שכיחות גבוהה במיוחד של 43% ו-35%, בהתאמה.

החוקרים מסבירים כי הנתונים עולים בקנה אחד עם מחקר קודם שהדגים שכיחות גבוהה מאוד של שחיקת שיניים בחולים עם דום נשימה בשינה. עם זאת, זהו המחקר הראשון שבחן את ההשפעה של מין ומוצא אתני בהקשר זה.

הממצאים מבוססים על סקירת הרשומות אודות 150 גברים ו-150 נשים עם דום נשימה חסימתי בשינה, שטופלו במכון השינה בו עובדים החוקרים. שיעור הלבנים, אפריקאים-אמריקאים והיספאנים היה דומה בכל קבוצה. שאלונים שימשו להערכת השכיחות של חריקות שיניים ו-GERD (Gastroesophageal Reflux Disease).

סימנים לשחיקת שיניים

25.6% מהמשתתפים אובחנו עם חריקות שיניים וב-35% תועדה צרבת לילית ותסמיני GERD. כאמור, חריקות שיניים היו נפוצות יותר בגברים, בהשוואה לנשים (43% לעומת 31%). מנגד, לא תועדו הבדלים בין המינים מבחינת תסמיני GERD.

חריקות שיניים תועדו ב-35% מהנבדקים הלבנים, לעומת 19% מההיספאנים. השכיחות הגבוהה ביותר של GERD תועדה באפריקאים-אמריקאים (40%), ולאחר מכן בלבנים (34%) ובהיספאנים (31%). לא תועד קשר בין דיווח-עצמי על חריקות שיניים ובין GERD.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למחקר שתי נקודות חשובות - על רופאי שיניים המזהים סימנים של שחיקת שיניים לערוך בירור לדום נשימה בשינה. כמו כן, מומחי שינה המטפלים בחולים עם דום נשימה בשינה צריכים לחפש אחר סימנים לשחיקת שיניים ולהפנות אותם לטיפול מתאים.

המאמר בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום נחירות ודום נשימה בשינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום