שיטה ישראלית בספר הפוריות העולמי

(0)
לדרג

צרכנות רפואית: ספר פריון הגבר הבינלאומי הכריז על שיטת גת גורן הישראלית כטיפול מומלץ לבעיות פוריות בגברים

מאת: מערכת zap doctors

אחת לשנים רבות, יוצא לאור בהוצאת "שפרינגר" הגרמנית ובעריכת בכירי הרופאים בעולם, ספר הפוריות הבינלאומי הנחשב לאורים והתומים של מומחי הפוריות, ומשמש מעין "מדריך על" לרופאים ברחבי העולם.

במדריך הראשון שעוסק בפוריות הגבר Andrology for the Clinician - זכתה שיטת גת גורן "The Gat Goren Method" לפרק שלם המסביר את עקרונות השיטה ותרומתה לטיפול בפריון הגברים. כעת מתורגם הספר לשפות רבות ומופץ בעשרות מדינות בכל רחבי העולם.

השיטה מתבססת על צנתור מתוחכם שנועד לפתור את תופעת ה"וריקוצלה" המאובחנת כגורם המרכזי לחוסר פוריות בקרב הגברים (כ-90% מהמקרים של בעיות פוריות אצל הגבר).

בניגוד לטיפולים בעבר, הצנתור בשיטה זו מתבצע ללא ניתוח, ללא מגע עם אברי המין, ללא החדרת סלילים לגוף ואינו כרוך בכאבים. הוא נמשך כשעה וחצי בלבד ולאחר 24 שעות המטופל חוזר לסדר יומו הרגיל. לאחר כ-3 חודשים מיום הצנתור, מתחדש ייצור תאי הזרע והם משתפרים בכמותם (ספירת זרע), צורתם (מורפולוגיה) ואיכותם.

החשיבות המרכזית של השיטה היא כמובן אחוזי ההצלחה: במחקרים שנערכו בקרב למעלה מ- 1,500 מקרים ושפורסמו בירחוני הרפואה החשובים (Human Reproduction היוצא באוקספורד ו-Urology של ג'ון הופקינס) נמצא כי לשיטה 80% עד 85% הצלחה בקרב המטופלים.

בשנת 2006 אף הוענק לד"ר גת תואר PhD מיוחד עבור מחקרי הפוריות שביצע ועבור פיתוח השיטה מטעם אוניברסיטת גנט שבבלגיה, מהמוסדות החשובים ביותר בתחום זה.

מהי וריקוצלה?

וריקוצלה היא תקלה מכאנית במערכת הניקוז של האשכים. תקלה זו גורמת לכך שפסולת האשכים אינה מתנקזת החוצה באופן סדיר; במקביל נמנעת כניסת חמצן תקין ובכך ייצור הזרע נפגע. מחקרים אחרונים מראים כי לפחות 90% מהסובלים מבעיות פוריות הגבר לוקים בוריקוצלה.

תופעה זו מתרחשת כבר מגיל 15. היא מתפתחת באיטיות ועלולה לפגוע גם בגברים שכבר הפכו להורים, ובכך להקשות עליהם בהבאת ילד נוסף לעולם.

השיטה החדשה נועדה לתקן את מערכת הוורידים הפגומה משני צידי האשכים ובכך לעזור לאשך לנקז את עצמו ולקבל בחזרה את החמצן החיוני לו.

בדיקה לגילוי וריקוצלה

כאשר קיימת בעיית פוריות, חשוב כי שני בני הזוג ילכו להיבדק. במידה והבעיה מופיעה אצל הגבר, סביר להניח כי ברוב הגדול של המקרים קיימת תופעת וריקוצלה. מומלץ לבצע בדיקה הנעשית באמצעות אולטרה-סאונד זרימתי.

חשוב לזכור כי וריקוצלה הינה תופעה המחריפה עם השנים ועלולה לגרום נזקים משמעותיים לפוריות. על כן, ברגע שזוהתה וריקוצלה בכל דרגות החומרה, יש לבדוק אפשרות לטיפול.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי פוריות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום