HPV: חיסון לגברים

(0)
לדרג

ה-FDA אישר את החיסון גרדסיל להגנה גם על נערים וגברים צעירים מפני וירוס ה-HPV, שעלול לגרום ליבלות באברי המין והרבייה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

רשות המזון והתרופות של ארה"ב, ה-FDA, אישרה ב-21.10 (ד') לשימוש את גרדסיל - חיסון כנגד וירוס הפפילומה האנושי, גם בנערים וגברים מגיל 9 עד 26. גרדסיל, מתוצרת חברת MSD מגן מפני זנים 6, 11, 16 ו-18 של HPV.

מתן החיסון לגברים מותווה למניעת יבלות באברי המין, הנגרמות על ידי הזנים 6 ו-11. האישור הנוכחי הוא צעד ראשון בתהליך דו-שלבי. השלב הבא בתהליך יהיה הצבעה במועצה המייעצת לחיסונים, הפועלת במסגרת ה-FDA, אשר תכריע האם להמליץ לחסן גברים בגרדסיל, ולממן את החיסונים מהקופה הציבורית, במסגרת הסכמים עם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC).

הגנה על גברים

עם קבלת אישור ה-FDA אמר ד"ר ריצ'ארד האופט, מנהל בכיר במעבדות המחקר של Merck כי "הבטחת זמינותו של החיסון להגנה על גברים מהווה ציון דרך חשוב. גרדסיל יכול עתה לסייע להגן על נערים ונערות וכן על גברים צעירים ונשים צעירות מפני שורת מחלות הנגרמות על ידי הוירוס הנפוץ". 75-80% מבני האדם נדבקים לפחות באחד מזני ה- HPV במהלך חייהם. ברוב המקרים הוירוס נעלם מעצמו, אולם אנשים שאינם מצליחים להיפטר מהדבקה בזנים מסוימים של הוירוס, עלולים לפתח מחלות הקשורות בו, ואין דרך לחזות מראש מי לא יצליח להתגבר על ההדבקה.

על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות, זנים מסוימים של HPVקשורים בנגעים טרום-סרטניים ובסרטן, ובכלל זה סרטן צוואר הרחם, סרטן הפות וסרטן הנרתיק (ואגינה) בנשים.

מניעת יבלות באברי המין והרבייה

17 אלף מקרים חדשים של הדבקה ב-HPV מסוגים שונים באברי המין והרבייה מתרחשים מדי יום בגברים ובנשים בארה"ב. לדברי ד"ר אנה ג'יוליאנו, ממרכז הסרטן לי מופיט בטמפה, פלורידה," למרות שרוב המקרים נרפאים בעצמם, מעריכים כי השנה בלבד יפתחו מיליון אנשים בארה"ב יבלות באברי המין והרבייה, העלולות לגרום אי-נוחות ומתח. חלק ממקרי היבלות הללו נפתרים ללא טיפול, אולם באלו הדורשים טיפול, שבות היבלות ומופיעות לפחות ב-25%מהמקרים".

גרדסיל אושר לשימוש בשנת 2006. הוא מותווה לשימוש בנערות ונשים צעירות בנות 9-26 למניעת סרטן צוואר הרחם, סרטן הפות והנרתיק וגידולים טרום סרטניים הנגרמים על ידי HPV מזנים 16 ו-18. עם השלמת ניסויים קליניים שהקיפו יותר מ-20,500 נשים בנות 16-26 במשך 3-4 שנים, מנע החיסון 98% ממקרי הגידולים הטרום-סרטניים בצוואר הרחם הקשורים בזנים 16 ו-18 של וירוס HPV.

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום