כיצד להוריד הסיכון לסרטן השד?

(0)
לדרג

דו"ח חדש קובע כי אורח חיים בריא מקטין את הסיכון לחלות בסרטן השד. שמירה על משקל תקין, פעילות גופנית והגבלת צריכת האלכוהול מצמצים הסיכון לחלות במחלה

מאת: מערכת zap doctors

גורמים הקשורים באורח חיים, כדוגמת שמירה על משקל תקין, הנקה, פעילות גופנית סדירה והגבלת צריכת משקאות אלכוהוליים, ממלאים תפקיד משמעותי בהורדת הסיכון לסרטן השד. כך עולה מעדכון לדו"ח מדעי מקיף בנושא מזון, תזונה, פעילות גופנית ומניעת סרטן.

הדו"ח המעודכן התפרסם על ידי המכון האמריקני לחקר הסרטן/הקרן העולמית לחקר הסרטן
(American Institute for Cancer Research/World Cancer Research Fund-AICR/WCRF). הוא מהווה עדכון ואישור נוסף למסקנות הדו"ח משנת 2007, שנחשב לניתוח המדעי המקיף ביותר על מניעת סרטן.

הדו"ח המסתמך על סקירה של קרוב ל-1,000 מחקרים על סרטן השד, מציג את התמונה הברורה ביותר עד כה על השפעת אורח החיים על הסיכון לחלות בסרטן השד. החוקרים טוענים כי כיום יותר מתמיד הם בטוחים שעל ידי שמירה על משקל תקין, פעילות גופנית סדירה והגבלת צריכת האלכוהול ניתן לצמצם את הסיכון לחלות במחלה באופן דרמטי. לטענתם, 38% ממקרי התחלואה בסרטן השד בארה"ב היו ניתנים למניעה באמצעות היצמדות לכללי תזונה נכונה, פעילות גופנית ומשקל תקין.

הנקה מגנה מפני סרטן השד

בין השאר, מצאו החוקרים ראיות חותכות לכך שהנקה מגנה מפני סרטן השד בכל גיל; משקאות אלכוהוליים הינם גורם לסרטן שד בכל הגילאים; וכי השמנה הינה גורם לסרטן שד שלאחר גיל המעבר. פעילות גופנית ככל הנראה מגנה מפני סרטן שד שלאחר גיל המעבר. על השלכותיה של פעילות גופנית לגבי סרטן שד אצל נשים צעירות קיים מידע מוגבל.

על בסיס מסקנות החוקרים, קורא המכון האמריקני לנשים לאמץ את ההמלצות הבאות כדי להקטין את הסיכון לסרטן השד:

לשמור על משקל הגוף הנמוך ביותר בטווח התקין, לאור העובדה שקיים קשר בין שומן גוף עודף וסרטן.

לבצע פעילות גופנית כחלק מחיי היומיום.

לצמצם את צריכת האלכוהול (למשקה אחד ליום עבור נשים, שניים - לגברים).

על אימהות להניק ללא מתן תוספות עד גיל שישה חודשים, ולאחר מכן להוסיף לתזונת התינוק נוזלים ומוצקים. הוכח כי אימהות שהניקו הן בעלות סיכון נמוך יותר לפתח סרטן שד. כמו כן, יתכן שילדים שינקו הם בסיכון קטן יותר למשקל עודף בבגרותם.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום