שבוע 40 להריון

(0)
לדרג

רק 4% מהנשים ילדו בתאריך הצפוי שלהן, בעוד 98% מהנשים ילדו שבועיים לפניו או שבועיים אחריו. מה לגבי זירוז? ודאי שאת משקללת היטב את הסיכונים והיתרונות שקשורים בזירוזים

מאת: מערכת zap doctors
האם

הגוף שלך התכונן ללידה בדרכים שונות במהלך השבועות האחרונים. דיברנו קודם על הלידה ומה היא כוללת וצופנת בחובה. דיברנו על משככי כאבים ועל היבטים נוספים. רק 4% מהנשים ילדו בתאריך הצפוי שלהן, בעוד 98% מהנשים ילדו שבועיים לפניו או שבועיים אחריו. זירוז הוא אמצעי מלאכותי שמשמש להחשת הלידה. ניתן להשתמש באמצעים רפואיים כגון פיטוצין או ניקוב שק השפיר שלך על מנת לגרום למים לרדת (כמובן רק כאשר יש סיבה להשתמש בהם), או שניתן להשתמש באמצעים לא רפואיים. ודאי שאת חושבת ושוקלת היטב את הסיכונים והיתרונות שקשורים בזירוזים.

העובר

העובר שלך הוא כנראה אחד מ-96% מהעוברים שראשיהם למטה, כאשר הוא מתבסס היטב באגן הירכיים שלך. המערכת החיסונית עדיין אינה בוגרת ושלמה דיה, והעובר מקבל נוגדנים מהשליה. לאחר הלידה הוא יקבל נוגדנים אלה מחלב האם שלך. רוב הפלומה נשרה מגופו, למרות שאת יכולה למצוא כמה פלומות בנקודות חבויות בגוף, במיוחד בקמטוטי העור, ומסביב לכתפיים והאוזניים. עובר ממוצע שוקל בשלב זה כבר 3.4 ק"ג, וגובהו כ-50 ס"מ. התינוק שלך גם יימדד מיד לאחר הלידה וחמש דקות לאחר מכן במסגרת סולם אפגר.

האב

אתה מחפש דרך לפנק את האם לפני הלידה? שקול פדיקור או מסאז' הריון כדי לעזור לה להירגע. פגישה רומנטית נחמדה גם היא מומלצת. עם זאת, לא כדאי לך לבחור בילויים שבמסגרתם היא תצטרך לשבת הרבה, כמו סרט או קונצרט.

בדיקות מומלצות

מעקב הריון עודף, הכולל ניטור, בדיקת רופא ואולטרה-סאונד, פעמיים בשבוע.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום