שבוע 39 להריון

(0)
לדרג

בימים לפני שהלידה מתחילה את עשויים לחוות את הדברים הבאים: דם יוצא מהפקק הרירי, איבוד של הפקק הרירי, אינסטינקט הקינון, צואה משוחררת, ירידה במשקל, תיאבון גדול. החזיקי מעמד, זה עוד מעט נגמר

מאת: מערכת zap doctors
האם

עכשיו, כשאת יודעת מתי את באמת חווה לידה, בואי נדבר על חלק מהדרכים שבהן הגוף שלך מתכונן ללידה. העובר יורד אל תוך אגן הירכיים שלך. הדבר יכול להתרחש לפני הלידה אצל אמהות בפעם הראשונה, או במהלך הלידה אצל אימהות שאין זה ההריון הראשון שלהן. בימים לפני שהלידה מתחילה את עשויים לחוות את הדברים הבאים, למרות שהם לא תמיד מנבאים מדויקים של תחילת הלידה: דם יוצא מהפקק הרירי, איבוד של הפקק הרירי, אינסטינקט הקינון, צואה משוחררת, ירידה במשקל, תיאבון גדול. החזיקי מעמד, זה עוד מעט נגמר.

העובר

האם ידעת שמי השפיר כל הזמן מתחלפים, אפילו במהלך הלידה, בקצב של אחת לשלוש שעות? דברים די מדהימים קורים. אנו באמת לא יודעים מאיפה מי השפיר מגיעים, למרות שחלקם כוללים שתן, זיעה ונוזלים אחרים של התינוק. התינוק שלך תרגל את נשימת מי השפיר במשך שבועות רבים בהתכוננותו לאירוע הגדול מכולם. הצואה העוברית במעיו של התינוק תיפלט בתנועת המעיים הראשונה לאחר לידתו. הצואה העוברית היא חומר סמיך ושחור. בכ-30% מהמקרים התינוק ישחרר את הצואה הזו לפני הלידה.

האב

האם החלפת חיתול אי פעם בחייך? בדוק האם יש תינוק בסביבתך כדי שתוכל להתאמן. החלפת חיתולים היא אחת הפעולות שבמסגרתן האב יכול לעזור לאם. אתה יכול גם לעזור לרחוץ ולהתכרבל עם תינוקך. כמו כן, שקול לקנות מנשא לתינוקות, כך שתוכל להחזיק אותו קרוב, בעוד אתה משוטט.

בדיקות מומלצות

בדיקת אולטרה-סאונד הריוני: הערכת משקל וכמות מי שפיר.
ייעוץ במרפאת ההריון לגבי אופן הלידה.
ספירת דם ובדיקות שתן.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום