שבוע 38 להריון

(1)
לדרג

את עשויה להרגיש זמזומים חשמליים במורד הרגליים שלך ובתוך הנרתיק. הדבר נגרם מעצביו של העובר בזמן שהוא מתמקם באגן הירכיים שלך. אם לא כתבת מכתב לתינוקך, זה הזמן לעשות זאת

מאת: מערכת zap doctors
האם

את עשויה להתחיל להרגיש זמזומים חשמליים במורד הרגליים שלך ובתוך הנרתיק. הדבר נגרם מעצביו של העובר בזמן שהוא או היא מתמקמים באגן הירכיים שלך. יש לעודד את הילדים האחרים להשתתף בחוויית הלידה שלך, עד כמה שאת והם מרגישים נוח בכך. מאוד חשוב שהם יהיו מוכנים לאופן שבו תיראי או תתנהגי. מומלץ לצרף אדם שייסע לך עם הילדים, כך שהם יוכלו לתפקד כרגיל במהלך הלידה, מבלי שתצטרכי לדאוג.

העובר

העובר מעלה כ-28 גרם בכל יום כבר בשלב זה. למרות זאת, העלייה שלך במשקל הואטה או הופסקה. החזיקי מעמד. אם לא כתבת מכתב לתינוקך, זה הזמן לעשות זאת.

האב

כדאי לגברים לבוא ולהיות נוכחים בלידה. זו אחת החוויות המדהימות ביותר שיכולות לעבור עליך. ודא כי תצטרך לראות את הלידה או להשתתף בהתאם לתחושת הנוחיות שלך. עבור חלק מהגברים הדבר מסתכם בהחזקת יד של הבת זוג או בהתבוננות בעיניה. אם אתה רוצה לקחת חלק יותר אקטיבי, הדבר יכלול ערכת תמיכה ללידה (נשימות, מסאז' ומשחות קרות וחמות, וכ"ו), חיתוך חבל הטבור ועזרה בהחזקת התינוק. מדובר בפעולות חיוביות, אבל עליך לדון בהן עם הרופא/ה לפני הלידה, כדי שיידע מהן העדפותיך.

בדיקות מומלצות

בדיקת אולטרה-סאונד הריוני: הערכת משקל וכמות מי שפיר.
ייעוץ במרפאת ההריון לגבי אופן הלידה.
ספירת דם ובדיקות שתן.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום