שבוע 30 להריון

(2)
לדרג

בכדי לשמר חיוניות ולהעלות את כושר העמידות לקראת הלידה מומלץ להתעמל, נסי ללכת ברגל או לשחות מרחקים קצרים. אם יש לך צירי ברקסטון היקס, הם סימן לכך שהגוף מתכונן ללידה

מאת: מערכת zap doctors
האם

היציבה עדיין מאוד משמעותית לנוחות שלך. שמירה על יציבה נכונה היא דרך טובה להורדת הלחץ מהגוף כאשר מרכז הכבדות שלך מתחיל להשתנות. אחד הדברים שאת יכולה לעשות על מנת לשמר את רמות האנרגיות ולהעלות את כושר העמידה שלך לקראת הלידה הוא להתעמל. חשוב לא להגזים בכך, במיוחד אם לא התעמלת לפני הגיעך לשבוע ה-30. נסי ללכת ברגל או לשחות מרחקים קצרים. היציאה החוצה וההתמתחות עשויות לעזור לך להרגיש טוב יותר ולהפחית את הבעיות בזמן הריון.

העובר

העובר בהחלט מתחיל להיות מודע לסביבתו. אנו נוטים לחשוב כי הרחם הוא מקום חשוך, אבל האמת שהוא יכול להיות מואר או חשוך בהתאם לסביבת האם. את עשויה להרגיש במחזורי השינה והערות של עוברך. זה נראה כאילו הוא רוצה לישון בעוד את ערה, ולהפך. אם יש לך צירי ברקסטון היקס, השתמשי בהם על מנת לתרגל את מה שלמדת בקורס ההכנה לידה; דעי כי הם מהווים סימן לכך שהגוף מתכונן ללידה. העובר שוקל כ-1.5 ק"ג, ואורכו הוא בערך 37.5 ס"מ.

האב

רשום הערות בעת קורס ההכנה ללידה. אל תירתע מעומס המידע. אם אתם מתרגלים שלוש תנוחות ללידה כל ערב, זכור לרשום את אלו שהיא הכי אוהבת. מידע זה יעזור לכם מאוד כאשר יגיע זמן הלידה.

בדיקות מומלצות

נמשכות בדיקות הדם, לחץ הדם והשתן.
בדיקות מעבדה חוזרות (ספירת דם, שתן לתרבית וכללית).
בדיקת אולטרה-סאונד הריוני: הערכת משקל וכמות מי שפיר.
בהריון עם סיכון: מעקב צמוד יותר עם ניטור ואולטרה-סאונד שבועי.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום