שבוע 29 להריון

(8)
לדרג

בעוד התינוק שלך הולך וגדל בתוכך את עשויה להרגיש שהאיברים הפנימיים שלך מצטופפים. דרכי ההתמודדות עם אי הנוחות הן: יציבה נכונה, תזונה נכונה, התעמלות ומנוחה

מאת: מערכת zap doctors
האם

בעוד התינוק שלך הולך וגדל בתוכך, כך גם קורה לגופך. את עשויה להרגיש כאילו כל האיברים הפנימיים שלך מצטופפים. כנראה שבאמת כך הדבר. הדרכים הטובות ביותר להתמודדות עם אי הנוחות בשלבים המאוחרים של ההריון הן יציבה נכונה, תזונה נכונה, התעמלות ומנוחה (כאשר את יכולה לנוח). חוסר הנוחות העיקרי מופיע בעיקר בגבך, ברגלייך, ובכמות האוויר שאת יכולה לשאוף לריאותיך.

העובר

העובר שלך מתכונן לקראת יום הלידה. הוא מתחיל להסדיר את טמפרטורת הגוף שלו, ומוח העצם אחראי בעצמו על ייצור תאי הדם האדומים. העובר אפילו מטיל כחצי ליטר שתן לתוך מי השפיר בכל יום. התזוזות שאת חשה עשויות להשתנות בשלב זה. בעוד שהעובר יכול היה עד כה למתוח איברים בתוך הרחם, כעת, כשהמרחב הופך צפוף מדי, את מרגישה בתזוזות קטנות ומצומצמות יותר, כמו מרפקים וברכיים. נסי לפקח על תזוזות עוברך בעזרת ספירת הבעיטות העובריות. העובר שלך שוקל כ-1.3 ק"ג בשלב זה.

האב

הגב שלה כואב, וכנראה שהיא לא מרגישה נוח כמו שהרגישה בעבר. האם עיסית את גבה? כמו כן, אתה עשוי כבר לשקול מתן עיסוי הריון מקצועי. מדובר במתנה נפלאה.

בדיקות מומלצות

נמשכות בדיקות הדם, לחץ הדם והשתן. נשים עם סוג דם "מינוס" יקבלו זריקת אנטי D.
בדיקות מעבדה חוזרות (ספירת דם, שתן לתרבית וכללית).
בדיקת אולטרה-סאונד הריוני: הערכת משקל וכמות מי שפיר.
בהריון עם סיכון: מעקב צמוד יותר עם ניטור ואולטרה-סאונד שבועי.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום