שבוע 28 להריון

(1)
לדרג

ברוכה הבאה לשליש השלישי! הגיע זמן לחשוב על תוכנית לידה לידה טבעית, חיתוך חיץ, משככי כאבים בזמן הלידה (זריקה אפידורלית). נשים עם סוג דם "מינוס" יקבלו זריקת אנטי D

מאת: מערכת zap doctors
האם

ברוכה הבאה לשליש השלישי. את בטח כבר רואה את הרופא/ה שלך כל שבועיים בשלב זה. אם עדיין לא שוחחת עם הרופא/ה על תוכניות הלידה, כדאי שתתחילי כעת. אם השתתפת בקורסי הכנה ללידה, יש לך כבר מושג לגבי ההתערבויות הרפואיות והאפשרויות השונות הקשורות בלידה. הנושאים השכיחים שלגביהם יש לנשים שאלות הם: חיתוך החיץ, פיקוח על העובר ומשככי כאבים בזמן הלידה. מהשדיים שלך עשוי בשלב זה לדלוף חלב אם, למרות שאם שדייך לא דולפים, הדבר אינו מרמז על כך שלא תוכלי להיניק. יכול להיות שתצטרכי לקבל זריקת Rhogam, אם את בעלת Rh שלילי.

העובר

ריסי העובר שלך מתחילים להתפתח בשלב זה, בזמן שהשומן התת עורי מצטבר. אם יש לך בן, אשכיו מתחילים לרדת. גובהו של העובר הוא בערך 35 ס"מ, והוא שוקל מעל קילוגרם אחד. תינוק שנולד בשלב זה הוא בעל סיכויי הישרדות טובים הודות לטכנולוגיות רפואיות מודרניות.

האב

מכיוון שהביקורים שלה אצל הרופא הם בתדירות של אחת לשבועיים, כדאי לך לנסות לבוא איתה לביקור כלשהו. כך תהיה לך הזדמנות לדבר על תוכניות לקראת הלידה.

בדיקות מומלצות

בדיקת העמסת סוכר (בין שבוע 24-28 להריון) לזיהוי סוכרת הריונית.
נמשכות בדיקות הדם, לחץ הדם והשתן. נשים עם סוג דם "מינוס" יקבלו זריקת אנטי D.
בדיקות מעבדה חוזרות (ספירת דם, שתן לתרבית וכללית).
בדיקת אולטרה-סאונד הריוני: הערכת משקל וכמות מי שפיר.
בהריון עם סיכון: מעקב צמוד יותר עם ניטור ואולטרה-סאונד שבועי.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום