שבוע 26 להריון

(0)
לדרג

בשלב זה, אנשים אחרים עשויים להרגיש את תנועות העובר מבחוץ וכיף לחלוק את החוויה הזו עם הסובבים לך. העובר יכול כבר לשמוע אותך והרחם מאפשר לו לראות אור כך שהוא ער לאור ולחושך

מאת: מערכת zap doctors
האם

בזמן שאת הרגשת את תזוזות העובר ברחמך מזה זמן, אנשים אחרים במעגל הסובב אותך עדיין לא חשו בתנועות אלו עד כה. בשלב זה, אנשים אחרים עשויים בהחלט כבר להרגיש את תנועות העובר מבחוץ. בהחלט כיף לחלוק את החוויה הזו עם אחרים. מציאת תנוחה נוחה מספיק לשינה היא משימה חדשה. בין יקיצות מתוך שינה להליכה לשירותים או לשתיית מים, עלייך לישון כמה שאת רק יכולה. כרית גוף עשויה לעזור לך לתמוך ברגליים ובבטן שלך, הגדלה והולכת. אם אין לך כזו, נסי להסתדר עם כמה כריות רגילות שבאמתחתך.

העובר

ניתן להבחין בעורקים ובוורידים מעבר לעורו של העובר, למרות שהם הופכים מהר מאוד משקופים לאטומים. העובר יכול כבר לשמוע אותך ואת הסובבים אותך. למרות שאנו מניחים שהרחם מקום שקט, רעש רב מקיף את העובר זה זמן רב. פעימות לבך, מערכת העיכול, ותפקודי גוף נוספים הם דברים שהעובר שומע, כמו גם רעשים חיצוניים. כעת את יכולה להרגיש את העובר קופץ כתגובה לכל צליל פתאומי. הרחם גם מאפשר לו לראות אור, כך שהעובר שלך ער לאור ולחושך. משקלו כעת הוא 800 גרם ואורכו 32.5 ס"מ.

האב

אם אתה ישן עם כמה כריות עודפות, אתה עשוי לשים לב לכך שהמקום הפנוי שלך במיטה הולך וקטן. חלק מהאבות בוחרים לישון בחדרים אחרים, על מנת להימנע מהפרעה לשנת האם ולטיולים הרבים שהיא עושה לשירותים כל לילה. יש לדון בעניין זה ביחד.

בדיקות מומלצות

בדיקת לחץ דם ומשקל.
בדיקת העמסת סוכר (בין שבוע 24 ל-28 להריון) לזיהוי סוכרת הריונית.
מעקב הריוני במקרה של סיבוכי הריון.
בדיקת אולטרה-סאונד מכוונת לצוואר הרחם, במקרים של לחצים/צירים מוקדמים.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום