שבוע 20 להריון

(7)
לדרג

הגעת למחצית הדרך עד הלידה! את עלולה לחוות קשיי נשימה מפני שהריאות שלך מתכווצות. זה יימשך עד שהתינוק "ירד" למטה כ-6 שבועות לפני הלידה

מאת: מערכת zap doctors
האם

את כבר במחצית הדרך עד ללידה. הטבור שלך עשוי לפרוץ החוצה ולהישאר כך עד הלידה, בזמן שהרחם שלך מתחיל ללחוץ כלפי מעלה. לחלק מהנשים יהיו קשיי נשימה מפני שהריאות שלהן מתכווצות. הדבר בדרך כלל יימשך עד שהתינוק "ירד". בהריון ראשון הדבר עשוי להתרחש כ-6-4 שבועות לפני הלידה, או לא להתרחש עד הלידה עצמה, כמו בהריונות שאינם ראשונים. ברגע שהתינוק "יורד", את תתחילי להטיל את מימיך בתדירות גבוהה יותר. זכרי לבצע את הטיות הירכיים לפני השינה, כך הדבר יעזור לך במשבר השירותים הבא.

העובר

פלומת השערות עשויה להיווצר מתאי העור על מנת ליצור ורניקס, חומר שומני העוטף את העובר. ההנחה היא שחומר קרמי לבן זה עוזר בהגנה על תינוקך. החומר נתפס בפלומה ובתוך חריצי העור של התינוק. זהו עוד דבר ששרידיו עשויים להיראות לאחר הלידה. את עשויה להרגיש במעגלי שינה וערות אצל הקטן שלך. משקלו של העובר הוא 283 גרם לערך, ואורכו כ-25 ס"מ. אימהות רבות עוברות אולטרה-סאונד בשבוע ה-20. זו עשויה להיות ההצצה הראשונה שלך בתינוק.

האב

קח את האם לעתיד לארוחת ערב על מנת לחגוג את מחצית הדרך עד הלידה. גם הוספת מתנה לתינוק עשויה להיות נחמדה, במיוחד אם רק עכשיו אתם מגלים האם מדובר בבן או בבת.

בדיקות מומלצות

בדיקת אולטרה-סאונד הריוני: סקירת מערכות שליש שני.
בדיקת לחץ דם ומשקל.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום