שבוע 14 להריון

(1)
לדרג

השינוי ההורמונלי בגופך מתחיל לבלוט. יכול להיות שגם פיתחת קו כהה מהטבור ועד לעצם הערווה. התינוק מייצר כעת שתן ומטיל את מימיו לתוך נוזלי מי השפיר. מומלץ לבצע סקירת מערכות

מאת: מערכת zap doctors
האם

השינוי ההורמונלי בגופך מתחיל לבלוט. חלק מהשינוי בא לידי ביטוי בשינויים בעור. שינויים אלה יכולים לשנות את הדרך שבה את משתמשת באיפור בזמן ההריון. יכול להיות שגם פיתחת קו כהה מאמצע הבטן שלך (מהטבור) ועד לעצם הערווה שלך, מה שמכונה linea negra. טבעת הפטמה (החלק הכהה סביב הפטמה) עשויה להפוך כהה יותר ולגדול, בעוד הרחם שלך נראה מבחינת גודלו כמו אשכולית.

העובר

העובר באורך של 12.5 ס"מ. התינוק שלך מייצר כעת שתן ומטיל את מימיו לתוך נוזלי מי השפיר. הוא גם יכול לתרגל "נשימת" נוזלי שפיר פנימה והחוצה דרך ריאותיו. מי שפיר הם חומר מדהים. הם מייצרים את עצמם מחדש בכל שלושה ימים. אנו יודעים שהם מורכבים חלקית מהשתן של העובר, אבל אנו לא יודעים לומר היכן מי השפיר נוצרים במדויק. לרפואה המודרנית עוד צפויות הפתעות בנושא הזה.

האב

האישה מרגישה טוב יותר, ואתה עשוי להרגיש שהיא חוזרת לעצמה. זוגות רבים נכנסים לתקופת רגיעה זמנית במהלך השבועות הראשונים של השליש השני. עוד לא ניתן לראות ממש את הבטן שלה, כך שזה עדיין עשוי להיות הסוד שלכם.

בדיקות מומלצות

סקירת מערכות מוקדמת וזיהוי מין העובר.
אקו לב עוברי, ראשוני, במקרה הצורך.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום