שבוע 12 להריון

(2)
לדרג

את מתחילה להרגיש טוב יותר מבחינת העייפות המתמשכת והרגשת הבחילה. הבטן שלך מתחילה להתרחב, במיוחד אם אין זה ההריון הראשון שלך. הסיכוי להפלה הולך ופוחת

מאת: מערכת zap doctors
האם

את מתחילה להרגיש טוב יותר מבחינת העייפות המתמשכת והרגשת הבחילה. נשים אחרות שעדיין לא התאוששו, יסבלו טיפה יותר. הבטן שלך מתחילה להתרחב, במיוחד אם אין זה ההריון הראשון שלך. השליה שלך תתחיל לייצר את ההורמונים בשלב זה. אם סבלת מציסטה בשחלות, היא עשויה להיעלם בשלב זה. הסיכון שלך להפלה הולך ופוחת.

העובר

למרות שגודל המוח של תינוקך אינו באותו גודל שבו יהיה בלידה, יש לו אותו מבנה. הוא או היא שוקלים 14 גרם וגובהם 9 סנטימטרים. לתינוק שלך יש רפלקסים והוא מתרגל גם תנועות במערכת העיכול. כל זאת על מנת להיות מוכן לחיים החוץ רחמיים. אם הרופא שלך משתמש בדופלר, תוכלי לשמוע את פעימות הלב של תינוקך בביקור אצלו. חלק מהנשים אומרות שהן שומעות פעימות או קולות של פרסות סוסים. הסיכוי להפלה הולך ויורד ברגע שאת שומעת את הקולות הללו.

האב

תוכל לשקול הצטרפות לקבוצת תמיכה לאבות. יש קבוצות רבות ברשת המוקדשות לאמנות האבהות. קבוצות אלו יכולות להוות עבורך חוף מבטחים לדון בהן בכל רגשותיך, מהרעים ועד לטובים, ובתחושות האושר והתסכול שמופיעות בין לבין.

בדיקות מומלצות

בדיקת שקיפות עורפית לקביעת הסיכון לתסמונת דאון (בדיקת חובה, במקרה של הריון תאומים).
סקר גנטי מוקדם, לקביעה מוקדמת של הסיכון לתסמונת דאון.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום