שבוע 11 להריון

(0)
לדרג

עלייה במשקל בהריון מטרידה נשים רבות, קחי בחשבון שתוסיפי בין 500 גרם ל-1 ק"ג בכל חודש בשליש הראשון להריון. חשוב לבצע בדיקת שקיפות עורפית לקביעת הסיכון לתסמונת דאון

מאת: מערכת zap doctors
האם

עלייה במשקל מהווה מקור לדאגה אצל רבות מהנשים במהלך ההריון. באופן כללי אנו צופים שתוסיפי בין 500 גרם ל-1 ק"ג בכל חודש בשליש הראשון. חלק מהנשים אף ירדו במשקל וירגישו בסדר גמור, במיוחד אם חשו ברע קודם לכן. חלק מהנשים לא יעלו במשקל בכלל, בזמן שאחרות יעלו 5 ק"ג. המפתח הוא תזונה בריאה. בכל מקרה, ההתמקדות שלך צריכה להיות בתזונה בריאה ולא במשקל. למרות האמונה העממית, את לא אוכלת בשביל שניים, אבל את צריכה להתחשב בכל מה שאת אוכלת. תצטרכי לאכול אולי 500-300 קלוריות נוספות ביום בזמן ההריון.

העובר

אם ראית תמונות של תינוקות בשלב זה, בוודאי שמת לב לכך שהראש מהווה בערך מחצית מגודל הגוף. הדבר ישתנה ככל שהתינוק יגדל. הקשתית של העין תתחיל להתפתח בשבוע הזה והציפורניים מתחילות להופיע. התינוק שלך שוקל 7 גרם.

האב

האם הלכת איתה לפגישה אצל הרופא? אם לא הצטרפת, ודא כי תגיע בפעם הבאה, שבמסגרתה תוכל להרגיש את פעימות הלב של התינוק. ביקורים אצל הרופא יחד עם בת זוגך הם דרך נהדרת להיות שותף בהריון הזה. אם הפגישות נקבעות במהלך יום העבודה, בקש מהרופא לקבוע פגישה בסוף יום העבודה על מנת שיהיה לך קל יותר להגיע.

בדיקות מומלצות

בדיקת שקיפות עורפית לקביעת הסיכון לתסמונת דאון (בדיקת חובה, במקרה של הריון תאומים).
סקר גנטי מוקדם, לקביעה מוקדמת של הסיכון לתסמונת דאון.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום