שבוע 10 להריון

(3)
לדרג

הבטן שלך עשויה להתחיל להתעגל וקו המותניים נעלם אט-אט. התינוק נכנס לשלב העוברי שלו וגודלו בין 35-27 מ"מ מראש עד עכוז, משקלו כמו 4 מהדקי נייר

מאת: מערכת zap doctors
האם

את עדיין עייפה ומרגישה בחילות. החזיקי מעמד עוד מספר שבועות מעטים בלבד. הבטן שלך עשויה כבר להתחיל להתעגל, כתוצאה מהתמתחות פנים גופית, ופחות מהרחם עצמו. קו המותניים שלך נעלם לאט-לאט. זכרי למדוד את אורך המותניים והיקף הבטן שלך עכשיו. השוואת התוצאות לשלבים המאוחרים יותר עשויה להיות די מהנה.

העובר

התינוק כעת נכנס לשלב העוברי שלו. הגודל הממוצע שלו הוא כרגע קרוב ל-35-27 מ"מ מראש עד עכוז. הוא שוקל כ-4 גרם, או כמו 4 מהדקי נייר. בהונות זעירות נוצרו. העיניים פקוחות לרווחה, אבל העפעפיים מתחילים להתאחד, ויישארו כך עד השבוע ה-27-25. אברי מין חיצוניים מתחילים להופיע, אך עדיין לא ניתן לזהות את המין, האוזניים החיצוניות נוצרות גם כן, כמו גם השפה העליונה. ההישג הגדול ביותר בשבוע זה הוא היעלמותו של הזנב. כמו כן, פעימות הלב של העובר בשבוע העשירי יכולות להגיע ל-160 פעימות בדקה.

האב

האם מציאות ההריון הכתה בך כבר? האם אתה מתחיל לדאוג לגבי דברים, כגון כיצד נרשה לעצמנו לעשות קניות אם היא תיקח חופשת לידה? אלו הן דאגות אבהיות לגיטימיות ונורמאליות. ודא שאתה מעכל ומארגן את מחשבותיך ודאגותיך לפני שאתה דן בהן עם בת זוגך.

בדיקה מומלצת

בדיקת אולטרה-סאונד לאבחון ההריון, נוכחות דופק עוברי, קביעת גיל ההריון המדויק, מיקומו ומספר העוברים.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום