שבוע 8 להריון

(1)
לדרג

בוודאי כבר קבעת את הפגישה הראשונה שלך עם הגינקולוג וזו הזדמנות מצוינת לשאול אותו את כל השאלות העולות בראשך. בן זוגך יכול לפרגן לך בארוחת ערב או נמנום אחה"צ כדי לאפשר לך לנוח

מאת: מערכת zap doctors
האם

כבר קבעת בוודאי את הפגישה הראשונה שלך עם הגינקולוג/ית בשלב זה.. זוהי הזדמנות טובה לשאול כל שאלה העולה בראשך, או לעבור על רשימת השאלות כאשר את בוחרת רופא/ת נשים.

העובר

אורך העובר יהיה 11-8 מ"מ עד סוף שבוע זה. המוח האחורי של העובר נראה בבירור. בלוטת המין של העובר תהפוך לאשכים או לשחלות. תזוזה ספונטנית של העובר מתחילה להופיע. במסגרת שבוע זה מתפתחים העצמות והמפרקים, המרפקים מופיעים ותהליך התחזקות העצמות מתחיל. זיזים של בהונות מתחילים להופיע, כמעט מוכנים לספירתם על ידך.

האב

מחפש אחר דרך לטפל בה? מדוע שלא תכין ארוחת ערב ותציע לה לנמנם אחר הצהריים? העייפות בשליש הראשון של ההיריון מאוד קשה עבור רוב הנשים, במיוחד אם הן בדרך כלל מאוד אקטיביות ופעילות. עוד מנוחה יכולה לעזור לך. אם המנוחה אינה אפשרית, אתה יכול להרדים את ילדיכם האחרים, או לארגן את הבית ללילה, בעוד היא פורשת למיטה מעט מוקדם יותר. או להפך, אתה יכול לקום ראשון, להעיר את כולם ולהכין ארוחת בוקר, ולאפשר לה לישון עוד כמה דקות טובות. הדבר בהחלט ראוי ויזכה להערכתה.

בדיקה מומלצת

בדיקת אולטרה-סאונד לאבחון ההריון, נוכחות דופק עוברי, קביעת גיל ההריון המדויק, מיקומו ומספר העוברים.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום