שבוע 6 להריון

(10)
לדרג

הבחילות עלולות להחמיר בשבוע זה ויתכן שתחושי בדקירות קלות בשדייך, שעשויים להיות כבדים יותר. ההילה סביב הפטמה עשויה להפוך כהה יותר. אצל העובר יש ניצנים של הצלעות, כבד, לבלב, ריאות ובטן

מאת: מערכת zap doctors
האם

הבחילות שלך עלולות להחריף בשבוע הזה, במקביל לעליית רמות ההורמונים שלך. זכרי שבחילות הבוקר, למרות שמן, עלולות להופיע בכל שעה ביום. יתכן שתרגישי דקירות קלות בשדייך שעשויים להיות כבדים יותר. ההילה סביב הפטמה עשויה להפוך כהה יותר. כמו כן, הימנעי מניקוי צואת חתולים, מאחר שיש בכך סיכון לחלות בטוקסופלסמוזיס.

העובר

שבוע זה הוא עוד שבוע עמוס לעוברך. גודלו של העובר 6-4 מ"מ מראש עד ישבן. הגרון מתחיל להתפתח, כמו גם האוזן הפנימית. ריפוד השליה מתחיל להתפתח, אבל היא לא תתפקד במלואה בייצור הורמונים עד השבוע ה-12. הלב פועל ומחזור הדם מבוסס. ניצני הצלעות מופיעים במהלך שבוע זה. כמו כן, ניתן לראות ניצנים של הכבד, הלבלב, הריאות והבטן.

האב

לא קל לראות את האם לעתיד בחייך חשה ברע. שאל אותה מה אתה יכול לעשות למענה על מנת להקל עליה. לעתים מטלית לחה על פניה או צווארה עשויה להועיל, לעתים מתחשק לה חטיף קל לפני שהיא קמה מהמיטה, ולפעמים היא פשוט רוצה להישאר לבד.

בדיקה מומלצת

בדיקת אולטרה-סאונד לאבחון ההריון, נוכחות דופק עוברי, קביעת גיל ההריון המדויק, מיקומו ומספר העוברים.

למידע נוסף היכנסו לעמוד שבועות הריון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום