יוגה לנשים בהריון

(0)
לדרג

להכיל את השינוי: חשיבות תרגול היוגה במהלך ההריון איננה רק במישור הפיזי, אלא בכך שהיא מספקת לאישה ההרה כלים לחיבור פנימי, להקשבה ולביטחון בגופה

מאת: דנה דברת?לביא

יוגה לנשים בהריון מחברת בין התרגול המסורתי ובין הצרכים הייחודיים של האישה ההרה. היוגה מעניקה לאישה כלים טובים להתמודד עם השינויים הפיזיים הרגשיים והמנטאליים שהיא חווה במהלך ההריון, הלידה ואחרי הלידה, ולהתכונן ללידה ולאימהות שתבוא אחריה. תרגול יוגה במהלך ההריון מיטיב עם האישה לכל אורכו, אך עליו להיות מותאם לצרכיה המשתנים.

יתרונות תרגול יוגה בהריון

התרגול מאפשר לאישה להכיל, לקבל ולהתמודד עם ההריון והשינויים אשר הוא טומן בחובו. ההריון הוא תקופה של שינוי קיצוני בפרק זמן קצר יחסית: הגוף, שיווי המשקל והיציבה ומצבי הרוח משתנים. האישה עלולה לחוות טלטלה רגשית - מהתרגשות וציפייה עד חרדות ופחדים גדולים. בעזרת תרגול הנשימות, התנוחות וההרפיה לומדת המתרגלת להבין ולקבל את השינויים המלווים תקופה חשובה זו, ולמצוא איזון פיזי ושקט פנימי.

תנוחות יוגה מתאימות ילוו את האישה במהלך ההריון כדי להפחית ואף למנוע סימפטומים אופייניים, כמו כאבי גב, אגן ומפרקים, ורידים ובצקות ברגליים, בחילות, צרבות, עצירות, קוצר נשימה ועוד. בנוסף, התרגול מכין את גופה ונפשה של האישה ללידה; היא לומדת להקשיב לגופה, להרפות ולהניעו בצורה נכונה. האישה מקבלת ומפנימה במהלך השיעורים כלים המקדמים את הלידה ומאפשרים לה להתמודד עם כאבי הצירים, כמו תנוחות, תנועות, נשימה, שימוש בקול, מגע והרפיה. אישה המתרגלת יוגה במהלך ההריון, יכולה להשתמש בה במהלך הלידה כאשר התנוחות והתנועות מאפשרות לאגן להשתחרר, לצוואר הרחם להיפתח וללידה להתקדם.

נשימה ושרירי קרקעית האגן

תרגול יוגה לנשים בהריון, חשוב שיכלול הבנה מעמיקה של הנשימה ושל שרירי קרקעית האגן. חשוב להבין ולתרגל את החיבור בין תנועה, נשימה ושרירי קרקעית האגן כשרירים מייצבים מבחינה פיזית ונפשית. במהלך התרגול מושם דגש על חיזוק שרירים אלו מאחר והם חווים עומס רב במהלך ההריון, בלידה ולאחריה. ללא חיזוקם, נשים יחוו נזקים בקרקעית האגן ותופעות כגון דליפת שתן וצניחת איברים. התרגול בהריון אף מכין לתקופה שלאחר הלידה ומאפשר שיקום של הגוף, החלמה מהירה יותר של שרירי קרקעית האגן והרגשה כללית טובה יותר. תרגול לאחר הלידה יעזור לאישה לחזק את גופה ולהסתגל מהר יותר לשינוי המשמעותי והמרגש בחייה.

לסיכום, חשיבותה של יוגה בהריון איננה רק במישור הפיזי, אלא בכך שהיא נותנת לאישה כלים לחיבור פנימי, להקשבה, ומחזירה לה את הביטחון בגופה שיכול ומסוגל ללדת.

דנה דברת לביא - מורה בכירה ליוגה, מתמחה ביוגה לנשים בהריון, אחרי לידה ויוגה נשית.

המאמר פורסם במקור באתר וינגייט.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום