טיפ שבועי: יום הכיפורים

(0)
לדרג

רגע לפני צום יום הכיפורים - מה כדאי לאכול בארוחה המפסקת, מאיזו פעילות מומלץ להימנע במהלך הצום ומה לאכול אחריו

מאת: ד"ר עאמר חוסיין

צום יום הכיפורים יכול לעבור בהצלחה, אם מקפידים על שתייה מספקת ותזונה מתאימה לקראתו. ביום הכיפורים מומלץ לצמים להרבות בשתיית נוזלים כבר 24 שעות לפני תחילת הצום (לפחות 3-2 ליטר מים), לאכול לאורך היום ולא לחכות לארוחה המפסקת. בארוחה המפסקת רצוי לא להגזים באכילה - ניפוח הקיבה עלול לגרום לכך שלאחר שעתיים-שלוש תחושת הרעב תגבר. מומלץ לסיים את הארוחה חצי שעה לפני תחילת הצום, כדי שישאר לכם מספיק זמן לשתות עוד כמה כוסות מים.

במהלך הצום, כדאי להימנע מטיולים רגליים ארוכים ומכל פעילות גופנית אחרת שמוציאה אנרגיה העלולה לגרום להתייבשות ולעילפון כתוצאה מירידת הסוכר.

לחולים כרונים, חולי סוכרת ולחולי לב כדאי להתייעץ עם הרופא על הצום עצמו ומשך הצום המותר, על מנת למנוע ביטויים חריפים למחלה.

בסיום הצום, לאחר יממה ויותר, יש לשתות הרבה מים. מומלץ להתחיל את הארוחה שלאחר הצום במרק צח, או כוס תה עם כפית סוכר. יש לאכול באיטיות, ובשלב מאוחר יותר לאכול ארוחה עם פחמימות המספקות אנרגיה. הימנעו מאכילה רבה וכבדה. הגזמה בכמויות האוכל לאחר הצום עלולה לגרום לכאבי בטן קשים הנגרמים כתוצאה מהעמסה פתאומית על הקיבה ומערכת העיכול.

ד"ר עאמר חוסיין הוא מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום