טיפול בנימי דם בולטים בפנים

(1)
לדרג

כדי להעלים נימי דם בולטים בפנים, יש להיעזר בתכשירים קוסמטיים או בטיפול הוליסטי, שמטרתו לפתור את מקור הבעיה מבסיסו במערכות הגוף

מאת: זהבית שטנר

אנשים רבים, צעירים ומבוגרים, סובלים מנימי דם בולטים בפנים המופיעים לרוב בצידי האף, בלחיים, בצוואר ובמחשוף, ומקנים לפנים מראה אדמומי. התופעה איננה אסתטית, ובולטת עוד יותר בקיץ, כאשר פנינו נוטות להתאדם ממילא בגלל החום.

התופעה נקראת קופרוז. זוהי איננה מחלת עור, אלא בעיית עור שכיחה. אנשים בעלי עור שקוף, בהיר עדין ודק נוטים יותר לסבול מקופרוז מאשר בעלי עור כהה. אצל נשים תופעה זו מתרחשת לעיתים לאחר הריונות. לסוג העור אין קשר לתופעה. הקופרוז נוטה לעבור בתורשה. טיפול נכון ובתחילת הופעת הקופרוז יכול לעצור את התופעה ולמנוע את החמרתה ואף לשפר מאוד את המצב. ראשית יש לאבחן את העור כדי לבדוק מהיכן נובעת הבעיה. על פי הרפואה המשלימה, הסימפטום יכול לנבוע מחסרים עצומים של ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, מבעיות בספיגה במערכת העיכול, בעיות במערכת כלי הדם, למשל, לחץ דם גבוה. מצבים נפשיים כמו מתח, לחץ וחרדה גורמים אף הם להתרחבות הנימים.

טיפולים קוסמטיים בקופרוז

עד לשנים האחרונות לא היו טיפולים לבעיית הקופרוז. ניתן היה לטשטש את מראה העור האדמומי על ידי מריחת מייק אפ מקצועי בצבע ירקרק, שהוא הצבע הנגדי לאדום. קיימים מוצרים המטפלים ביעילות רבה בקפרוז והם כוללים מוצרים שמשחררים את החסימה הנוצרת בכלי הדם ומחזקים את דפנות כלי הדם. הם משקמים את העור וכלי הדם בעת ובעונה אחת. משך הטיפול הנדרש הוא אינדיבידואלי.

הטיפול ההוליסטי שפיתחתי מתחיל באבחון הסיבה לקופרוז ובדיקת מיקומם על הפנים, על פי תורת הפיזיוגונומיה, שהיא תורת הפנים הסינית, הקובעת את משמעות מיקומם של הנגעים על פני הפנים. קופרוז שמופיע מתחת לעיניים, באזור האישון לכיוון האף, מצביע על בעיה באזור המעי הגס וייתכן שהמטופלים סובלים מעצירות או ממעי רגיז. קופרוז באזור הסנטר עלול להצביע על בעיות הורמונליות. כאשר יש קופרוז על גשר האף, כדאי לבדוק האם המשקפיים לוחצים. לאחר האבחון לאיתור הסיבה לקופרוז, לרוב אני מבצעת טיפול תומך של ניקוי רעלים מהגוף וניקוי מערכת העיכול, כולל התייחסות לנושא התזונתי.

הטיפול בבעיית הקופרוז הוא משולב, פנימי וחיצוני, ומותאם אינדיבידואלית לפי האבחון. הטיפול החיצוני מורכב ממריחת קרמים המכילים מיצויים של צמחי מרפא העוזרים לשיקום נימי הדם ולהרגעת העור. בין הצמחים רימונים המכילים פרואנטו ציאניד, מרכיב דומיננטי המטפל בשבירות של כלי הדם ומסייע לזרימה תקינה של הדם. בנוסף מכיל הקרם קומפלקס של נוגדי חמצון חזק ביותר המבוסס על זרעי ענבים, ומגן על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, שומר על גמישות העור ולחותו, מטפל בגמישות כלי הדם ובעל השפעה אנטי דלקתית ואנטי אלרגנית. צמחי מרפא נוספים המצויים בקרמים מותאמים באופן אישי למטופלים. בטיפול ההמשך בבית, נעזרים בקרם לחות טיפולי, וכן מתחייב טיפול פנימי הכולל נטילה של מיצוי (ריכוז גבוה) של רימונים לתיקון כלי הדם הפנימיים. יש לציין שלרוב במצב של אדמומית העור וקופרוז, בתוך זמן קצר רואים שיפור משמעותי במראה העור ועם הזמן נימי הדם הדקים נספגים בחזרה והעור חוזר לקדמותו. כאשר הקופרוז נגרם כתוצאה מבעיות במערכת העיכול, יש לקחת בחשבון שהטיפול יכול לארוך אפילו מספר חודשים, מכיוון שמדובר בטיפול הוליסטי שיקומי לגוף כולו.

טיפולים הוליסטיים נוספים שבהם אני נעזרת: עיסוי לימפטי עדין בפנים, שמטרתו לנקז את הגודש מכלי הדם הקטנים והבינוניים, דיקור סיני (אקופונקטורה) העוזר להזרמה תקינה של הדם בכלי הדם, יעיל במצבים של ייתר לחץ דם, עצירות במערכת העיכול וכל הקשור לאיזון מחזור הדם ובעיות הורמונליות. לאחרונה יצא לשוק מכשיר חדש שבעזרתו ניתן לזרז את הטיפול. המכשיר מבוסס על שיטת המזותרפיה ומתבצע ללא מחטים וללא כאבים, בתהליך של סגירת מעגל חשמלי (אלקטרופוריישן). אני נעזרת במכשיר זה כדי להחדיר ויטמינים וחומצות אמינו לדרמיס, חומרים החיוניים מאוד במצב של קופרוז.

מה מותר ואסור בטיפול בקופרוז

שימוש קבוע בתרופות כמו למשל תרופות לדילול דם ואנטיביוטיקה עלול להחריף את הקומפרוז או לגרום להופעתו. אך ברור שכאשר מדובר בטיפול בבעיה רפואית, אסור להפסיק ליטול את התרופות.

במהלך טיפול קוסמטי בקופרוז אסור לחמם את האזור כי החום מרחיב את נימי הדם ויכול לגרום לפיצוצים.

אסור להשתמש בפילינג גרגירים ובסבונים לפנים המכילים גרגירים מחשש לנזק נוסף לנימי הדם העדינים.
שתייה מרובה של אלכוהול המרחיב את נימי הדם, עלולה לגרום לקופרוז.
אין לשטוף הפנים במים חמים. לקראת סוף השטיפה מומלץ לשטוף הפנים במים קרים כדי לכווץ את נימי הדם.
יש להימנע משהייה במקומות חמים במיוחד, כגון סאונה, ג'קוזי, אמבטיית אדים חמים.
ביציאה מהבית מומלץ למרוח מקדם הגנה גבוה במיוחד מפני השמש ולחבוש כובע.

זהבית שטנר היא קוסמטיקאית רפואית ומטפלת מוסמכת ברפואה משלימה (נטורופתית N.D, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית, ארומתרפיסטית), מנהלת מרכז החיים היפים בראשון לציון.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום